Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-25@04:27:55 GMT

آغاز دور بعدی مذاکرات وین و چند پیام مهم

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۰۴۹۷

آغاز دور بعدی مذاکرات وین و چند پیام مهم

دور دوم مذاکرات وین در حالی پس از پنج روز مذاکره مقدماتی در هفته گذشته از سر گرفته خواهد شد که ارزیابی‌ها نشان از مسیری سخت پیشِ روی هیئت ایرانی برای احقاق حقوق ملت دارد.

به گزارش نورنیوز، پس از اعلام ارائه دو متن پیشنهادی ایران در مورد لغو «تحریم‌ها» و «موضوعات هسته‌ای» فضاسازی رسانه‌ای گسترده‌ای برای مخدوش نشان دادن ابتکار سازنده ایران آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه طی هفته جاری روند مشکوک افزایش نرخ ارز موجب هم‌افزایی منفی با فضاسازی رسانه‌های غربی شد اما ورود هوشمندانه دولت موجب تغییر وضعیت و آغاز سیر نزولی در بازار ارز گردید.

از آن سو، جبهه فعال دیگری نسبت به تهدیدآمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران با تلاش صهیونیست‌ها شکل گرفت و دروغ بزرگ آغاز غنی‌سازی ۹۰ درصد از سوی ایران منتشر شد.

ایران اما با تاکید بر موضع اصولی خود درباره محوریت داشتن لغو تحریم‌ها برای شکل‌گیری توافق خوب رسما اعلام کرد که متن‌های ارائه شده کاملا منطبق بر توافقات پذیرفته شده در برجام است.

تداوم اظهارات کلی و غیرمستند رسانه‌های غربی نیز نشان داد که دفاع ایران از پیش‌نویس‌های ارائه شده کاملا مستند بوده و طرف‌های غربی گزاره مستندی برای رد پیش‌نویس‌های ایران ندارند.

فعالیت معنادار ایران در حوزه دیپلماسی طی این چند روز نشان داد که ایران با اراده جدی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های در اختیار، مصمم به پیشبرد برنامه خود برای رفع تحریم‌ها و دستیابی به توافق خوب است.

امروز گرچه با اعلام زمان آغاز دور بعدی مذاکرات، عملیات روانی غربی-صهیونیستی با ناکامی پایان یافت اما قطعا روند افزایش فشار روانی و سیاسی به ایران برای عقب‌نشینی از مواضع اصولی خود و پذیرش تسلیم پایان نخواهد یافت./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۰۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه اعلام کرد که مذاکرات با مقامات نیجر برای خروج نظامیان آمریکا از این کشور آغاز شده است.

این مقام پنتاگون مدعی شد که این کشور به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، با وجود مذاکرات برای خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش های رسانه ای، دولت واشنگتن یک هیات از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی آفریقای آمریکا را برای شرکت در مذاکرات به نیجر اعزام کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز این هفته به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که دولت آمریکا به شورای نظامی حاکم بر نیجر اطلاع داده که در ماه‌های آینده هزار نظامی آمریکایی را از خاک نیجر خارج می‌کند.

کد خبر 6086845

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • اسیر بعدی اسرائیلی که نتانیاهو می‌کشد کیست؟
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • پنتاگون: مذاکرات بر سر خروج نظامی از نیجر آغاز شد
  • خبر رسانه سپاه از موج برخورد با دلالان فوتبال
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • پوشش رسانه‌ای که قدرت «وعده صادق» را به رخ جهانیان کشید
  • حماس بارها در طول مذاکرات نرمش نشان داده است
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای
  • وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!