Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@06:13:26 GMT

افغانستان؛ محور مذاکرات ناتو و پاکستان

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۰۵۶۹

افغانستان؛ محور مذاکرات ناتو و پاکستان

وزیر امور خارجه پاکستان در جریان سفر به بروکسل طی دیدار با دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نسبت به تشدید بحران انسانی در افغانستان ابراز نگرانی کرد و خواستار واکنش فوری و سازنده جامعه جهانی برای کمک به مردم این کشور شد.

به گزارش برنا به نقل از منابع رسمی پاکستان، «شاه محمود قریشی» امروز با حضور در مقر سازمان ناتو با «ینس استولتنبرگ» دیدار و پیرامون تحولات منطقه‌ای، روابط دوجانبه و اوضاع افغانستان تبادل نظر انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: قریشی بر تعهد پاکستان برای پیشبرد مناسبات صلح آمیز و سازنده با همسایگان خود برای پایداری صلح و ثبات در جنوب آسیا تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه پاکستان تشدید بحران انسانی در افغانستان را نگران کننده توصیف کرده و خواستار تعامل سازنده جامعه بین الملل با طالبان برای کمک به مردم افغانستان و جلوگیری از تخریب اقتصادی و اجتماعی در این کشور همسایه شد.

وی تاکید کرد: تعامل جهان با طالبان افغانستان برای جلوگیری از تهدید سرازیر شدن موج پناهجویان، گسترش تروریسم و غلبه بر معضل موادمخدر در این کشور اجتناب ناپذیر است.

شاه محمود قریشی، دبیرکل ناتو را در جریان برنامه دولت پاکستان برای میزبانی از نشست فوق العاده وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با محور افغانستان در اسلام‌آباد در ۲۸ آذر امسال قرار داد.

قرار است نشست فوق العاده وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با محوریت تحولات افغانستان روز ۱۹ دسامبر (۲۸ آذرماه) به میزبانی دولت پاکستان در «اسلام‌آباد» برگزار شود.

​انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا ناتو افغانستان وزارت امور خارجه پاکستان آسیا وزیر امور خارجه جامعه طالبان اقتصادی و اجتماعی جهان تروریسم دولت افغانستان امور خارجه پاکستان جامعه ناتو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۰۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت ملی و منافع ایران مسامحه‌ناپذیر است

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در فضای مجازی نوشت: امروز در ادامه رایزنی‌های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی در تماس تلفنی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین دبیران کل سازمان همکاری اسلامی و سازمان همکاری شانگهای ضمن اشاره به روند تصاعدی جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه، بر حق مشروع کشورمان در پاسخ به حمله تروریستی رژیم اسراییل به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، مطابق با ماده ۵۱ منشور ملل متحد تاکید کردم.

وی گفت: در ادامه با خانم «رتنو مرسودی» وزیر امور خارجه اندونزی، خانم «تانیا فایون» وزیر امورخارجه اسلوونی، «محمدحسن» وزیر امورخارجه مالزی، «الکساندر شالنبرگ» وزیر امورخارجه اتریش، «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه سلطنت عمان، «وانگ ای» وزیر امور خارجه چین، «سرگئی لاورف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه گفت‌وگو کردم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: در این گفت‌وگوها با تبیین مواضع روشن جمهوری اسلامی ایران نسبت به اهمیت صلح و امنیت پایدار در منطقه و جلوگیری از گسترش تنش‌ها، بر وجه مسامحه‌ناپذیری امنیت ملی و منافع ملی کشورمان تصریح کردم.

کد خبر 6079481 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • امنیت ملی و منافع ایران مسامحه‌ناپذیر است
  • اخراج بیش از ۱۰۰ پناهجوی افغانستانی‌
  • واکنش روسیه به افزایش حضور نظامی ناتو در شمالگان
  • آغاز مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغان از پاکستان
  • رژیم اسرائیل مانند ناتو در افغانستان شکست می‌خورد
  • اخراج بیش از ۸ هزار پناهجوی افغانستانی از پاکستان
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • رژیم صهیونیستی: ایران نباید به سلاح هسته‌ای دست یابد
  • بن‌بست ایجاد «گروه تماس» افغانستان به‌دلیل مخالفت پاکستان
  • طالبان: خبر واگذاری پایگاه به آمریکا ساختگی است + عکس