Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@09:53:28 GMT

80 درصد وقت مدیران استان اصفهان صرف مسأله آب می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۰۷۶۶

80 درصد وقت مدیران استان اصفهان صرف مسأله آب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در جلسه جهش مسکن استان در سالن جلسات استانداری اصفهان، اظهار داشت: تولید مسکن در کل استان باید مورد توجه قرار گیرد اما از تجربه‌های گذشته درس بگیریم و نقاط ضعف را اصلاح کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مسکن یک موضوع تک بعدی نیست بلکه به موارد مختلفی وابسته است و همزمان باید همه موارد را در نظر گرفت.

زینلیان بیان داشت: یک تمدن برای ادامه حیات خود بطور حتم باید مولد باشد که این امر باید بصورت نرم افزاری و سخت افزاری انجام شود و امکان اینکه تک بعدی به این قضیه نگاه کنیم وجود ندارد و مساله چند بعدی را باید با تعامل، همفکری و همزبانی با همدیگر حل کنیم تا در آینده بتوانیم از اقداماتمان دفاع کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار باید به همه جوانب توجه داشته باشیم و به نیازهای روز اصفهان در زمینه‌های مختلف از جمله مسکن پاسخ دهیم.

وی با اشاره به اینکه مسوولان برنامه ریزی بخش مسکن باید در این حوزه با اولویت اقدام کنند و مجموعه مدیریت استان هم با همه توان هر گونه مساعدتی را در این زمینه ارائه خواهد داد، اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی متولی ساخت مسکن در استان هاست و نه تنها این اداره کل بلکه استانداری و دیگر سازمان‌ها هم به تنهایی نمی‌توانند جوابگوی تمام ابعاد این موضوع باشند.

زینلیان گفت: جامعه نخبگانی، دانشگاهیان، بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، انبوه سازان، مشاوران و نظام مهندسی باید وارد میدان شوند و با همفکری و تعامل با هم در زمینه حل مشکل مسکن استان اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تاکید کرد: این باور را داریم که اصفهان از ظرفیت‌های بالایی برخوردارست و در بسیاری از زمینه‌ها پیشتاز بوده اما بدلیل انجام نشدن اقدام درست و به موقع در این استان امروز در مشکلات خود مانده‌ایم و بسیاری از استان‌های همجوار از ما پیشی گرفته اند.

وی با بیان اینکه این استان باید به جایگاه گذشته خود در عرصه های مختلف بازگردد، اضافه کرد: اصفهان از قابلیت‌های بسیاری در زمینه صدور خدمات فنی مهندسی برخوردارست.

زینلیان اظهار داشت: با توجه به مشکل آلودگی هوا و کمبود آب مدل توسعه در کلانشهر اصفهان بر اساس مدل خاصی انجام شود و باید بر روی بافت فرسوده تمرکز داشته باشیم و توسعه را باید در مناطق دیگری از استان دنبال کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با بیان اینکه باید به همه دغدغه‌های مردم این استان که از سال‌های گذشته تا کنون بوجود آمده است جواب دهیم، اظهار داشت: امروز مساله آب موضوع اصلی این استان است و بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد وقت مدیریت اصفهان را به خود اختصاص می‌دهد.

وی اضافه کرد: توجه به سلامت، فرهنگ و تمدن مردم اصفهان مهمتر از موضوع مسکن و آب بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید دغدغه همه مسوولان باشد.

زینلیان خاطرنشان کرد: امروز در نقطه عطفی قرار داریم که تصمیم درست یا غلط ما بر روی آینده اصفهان تاثیرگذار است و باید برای گرفتن بهترین تصمیم تلاش کنیم و مباحث زیست محیطی، فرونشست، کمبود آب و آلودگی هوا، موضوع های روز این استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: ایده‌هایی برای ایجاد سامانه جامع مسکن مطرح شده است که ضرورت دارد پایگاه داده و اطلاعاتی جامع در این زمینه در استان ایجاد شود تا نیازها، مشکلات، استعدادها و ظرفیت‌های موجود استان به لحاظ تولید مصالح و خدمات مهندسی مورد استفاده قرار گیرد.

زینلیان با بیان اینکه ظرفیت و عزم جدی در این زمینه وجود دارد که باید با مدیریت بهتر در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد، افزود: در صورت احصای این اطلاعات در استان، می‌توان نیازهای داخل و خارج استان و کشورهای منطقه را پاسخگو بود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان توسعه پایدار آب مسکن معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۰۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم استان قم در ماه‌های آخر سال گذشته کاهش چشمگیری داشته‌است

 سید محمد آقامیری روز سه‌شنبه به مناسبت فرا رسیدن سال نو در دیدار با آیت الله علی‌رضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: در تورم ماهانه استان قم ۲/۶ درصد و در تورم سالانه ۶ درصد کاهش داشته‌ایم.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مدیریت استان در سالی که گذشت در دو جبهه فرهنگی و معیشتی اقداماتی را انجام داد، تصریح کرد: مردم قم با حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.

آقامیری افزود: در جشن نیمه شعبان نیز اگرچه تهدید‌های بسیاری صورت گرفت، اما توانستیم در سلامت کامل این مراسم را برگزار کنیم.

استاندار قم در ادامه با بیان اینکه انتخابات خوبی را پشت سر گذاشتیم، عنوان کرد: استان قم بالاترین نرخ رشد مشارکت در انتخابات در کشور را کسب کرد.

آقامیری با اشاره به اینکه متوسط حدود ۵۰ درصد مشارکت در استان قم داشتیم، عنوان کرد: پس از انتخابات نیز موضوع چهارشنبه آخر سال بود که توانستیم بدون حتی یک نفر فوتی این مراسم را پشت سر بگذاریم.

استاندار قم در ادامه به اینکه سال گذشته از نظر اقتصادی رکورد‌های خوبی زدیم، تعداد واحد‌های صنعتی دردست احیا را ۱۸۵ مورد ذکر کرد و گفت: ۱۱۰ واحد جهاد کشاورزی استان نیز در مسیر احیا قرار دارد.

استاندار قم با اشاره به اینکه ۷۸۰ نفر از مراجعات مردمی موفق به اخذ تسهیلات شدند، بیان کرد: شعار سال ۱۴۰۳ را یک دستور می‌دانیم و تمام موارد، اهداف و مسیر حرکت این شعار را برای مدیران استان تبیین کرده‌ایم.

 آقامیری با بیان اینکه باید مدیران یک اقدام جهادی و جهشی در دستورکار قرار دهند، ابراز کرد: دراین راستا یک جلسه وبیناری با حضور رئیس جمهور نیز برای مدیران برگزار شد.

 استاندار قم با بیان اینکه در حوزه مسکن نیز اتفاقات خوبی در قم رقم خورده است، تصریح کرد: امروز استان قم از رتبه ۱۷ مسکن توانسته به رتبه دوم برسد و اگر وام‌های مسکن پرداخت شود، رتبه نخست را کسب خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه سال آینده، سال انتخابات است، گفت: هدف ما مشارکت بالای ۷۰ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری است و از امسال باید اقداماتی را دنبال کنیم.

آیت‌الله اعرافی نیز درادامه این جلسه با اشاره به اینکه حرم مطهر، جمکران و حوزه علمیه اضلاع اصلی هویت قم هستند، عنوان کرد: تمام امور باید با محوریت این سه رکن انجام شود.

وی با بیان اینکه شهرسازی باید به گونه‌ای باشد که همشهریان و زائران به راحتی بتوانند به حرم مطهر دسترسی داشته باشند، خاطرنشان کرد: در طرح‌های مختلف محوریت کانونی حرم مطهر حفظ شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه باید ظرفیت گردشگری و زیارت قم ارتقا پیدا کند، تصریح کرد: علاقه‌مندان حرم مطهرکریمه اهل بیت (ع) در قم در سراسر دنیا وجود دارند که باید با استفاده از این ظرفیت جهش بزرگی در عرصه زیارت رقم زد.

وی در پایان اضافه کرد: در عرصه مسکن نیز دولت با قراردادن زمین و تسهیلات به دنبال افزایش مشارکت مردمی باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تورم استان قم در ماه‌های آخر سال گذشته کاهش چشمگیری داشته‌است
  • تداوم طرح توزیع میوه تنظیم بازار در فارس
  • استاندار قم: تورم سالانه استان قم ۶ درصد کاهش یافت
  • مدت بازگشایی آب در زاینده‌رود ۱۲ روز است/ قرار نیست توسعه صنایع آب‌بر را داشته باشیم
  • خسارت میلیاردی به امور زیربنایی و کشاورزی در پی بارش باران
  • انتصاب سرپرست دفتر امور زنان و خانواده استانداری قم
  • مدیران زمینه رونق تولید در استان را فراهم کنند
  • صدور ۲ حکم انتصاب در استانداری ایلام
  • سرپرست اداره‌کل امور زنان و خانواده استانداری قم منصوب شد
  • انتصاب سرپرست اداره‌کل امور زنان و خانواده استانداری قم