Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین فلاحتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۷۴ تالاب در استان کرمانشاه از جمله تالاب‌های هشیلان، نیلوفر، خزر زنده، بیستون و چشمه اصلی طاقبستان وجود دارد.

وی افزود: خشکسالی مهم‌ترین تأثیر منفی روی تمام تالاب‌های استان کرمانشاه بوده و برداشت بی رویه از آب‌های زیر زمینی طی سالیان گذشته باعث کم شدن این آب‌ها شده از سری تأثیرات منفی روی تالاب به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حفاظت محیط زیست دالاهو تصریح کرد: برای جلوگیری از تأثیر منفی تالاب‌ها تعداد چاه‌های غیر مجاز را شناسایی و پلمپ کرده و با نصب کنترل هوشمند بر روی برخی چاه‌ها این تأثیر را به کاهش داده‌ایم.

فلاحتی بیان کرد: در سال جاری تالاب هشیلان به طور کامل خشک شده و از سد گاومیشان و با استفاده از چند تانکر به تالاب آب رسانی را انجام گرفت و توانستیم حیات وحش آن منطقه را نجات دهیم.

وی ادامه داد: سیلاب‌ها، بارندگی و انتقال آب‌های آلوده به آب‌های زیرزمینی باعث آلوده شده تالاب از طریق سموم کشاورزی بوده و در کرمانشاه به صورت چند قطعه فلز سنگین گزارش شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: چشمه‌هایی که از پیش به صورت فصلی احداث شده است می‌توان با شناسایی سدهایی که می‌توانند آن را تغذیه کنند دوباره احیا کرد.

کد خبر 5370103

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه محیط زیست کرمانشاه شهرستان دالاهو آب زیرزمینی چاه غیرمجاز تالاب بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه روز دانشجو گرگان معلولان ایلام واکسن کرونا شیراز لیگ برتر فوتبال ایران آلودگی هوا سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۰۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: یک واحد مرغداری متخلف که ۱۷ گونی لاشه مرغ تلف شده را در تالاب انزلی تخلیه کرده بود، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد. حمزه عشوری با اشاره به گزارش‌های مردمی مبنی بر رها شدن لاشه‌های مرغ تلف شده در تالاب انزلی محدوده رودخانه سیاه درویشان شهرستان صومعه سرا اضافه کرد: کارشناسان و محیط بانان حفاظت محیط زیست به همراه کارشناسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی با دریافت اطلاعات از تلفات مرغداری‌های حاشیه تالاب به موقع اقدام کردند. وی گفت: این مرغداری ۱۷ گونی لاشه مرغ‌های تلف شده را مخفیانه در رودخانه سیاه درویشان تخلیه کرده که در نهایت لاشه مرغ‌های مرده، از تالاب بین المللی انزلی سر درآورده بود.  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان افزود: بعد از مستندسازی و تشکیل پرونده قضایی، محیط بانان، مرغ‌های تلف شده را جمع آوری و بصورت اصولی امحا کردند.  عشوری تصریح کرد: هر گونه تهدید علیه بهداشت عمومی و تخریب محیط زیست تخلف است و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

دیگر خبرها

  • خطر نابودی گیاهان دارویی و خوراکی با برداشت بی رویه
  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • برداشت بی رویه گیاهان کوهی از طبیعت
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • بارندگی‌های اخیر جان تازه‌ای به تالاب‌های کرمانشاه بخشید
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • مرغ داری آلوده کننده تالاب انزلی به مراجع قضایی معرفی شد
  • کوچ پرندگان به تالاب کمجان