Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:18:42 GMT

استرالیا هم المپیک زمستانی را تحریم دیپلماتیک کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۲۴۸۴

استرالیا هم المپیک زمستانی را تحریم دیپلماتیک کرد

با اعلام نخست وزیر استرالیا، این کشور بازی‌های المپیک زمستانی پکن را تحریم دیپلماتیک کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا روز چهارشنبه گفت، در حالی که سایر متحدان در اعتراض به سابقه حقوق بشر چین، اقدامات مشابهی را بررسی کردند، استرالیا در تحریم دیپلماتیک بازی های المپیک زمستانی در پکن به ایالات متحده خواهد پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایالات متحده تنها چند هفته پس از گفت‌وگوها با هدف کاهش روابط پرتنش بین دو اقتصاد بزرگ جهان، اعلام کرد که مقامات دولتی این کشور المپیک پکن در ماه فوریه را به دلیل آنچه "جنایت‌های حقوق بشری چین" می‌داند تحریم خواهند کرد.  

چین گفت که ایالات متحده «بهای» تصمیم خود را خواهد پرداخت و نسبت به اقدامات متقابل هشدار داد، اما جزئیاتی ارائه نکرد.

موریسون گفت که تصمیم روز چهارشنبه به دلیل تلاش استرالیا برای بازگشایی کانال های دیپلماتیک با چین برای بحث در مورد نقض حقوق بشر در منطقه غربی سین کیانگ و اقدامات پکن علیه واردات استرالیا گرفته شده است. 

کمیته المپیک استرالیا اعلام کرد که تحریم هیچ تاثیری بر آمادگی ورزشکاران برای بازی‌ها نخواهد داشت و افزود که «گزینه‌های دیپلماتیک» موضوعی در اختیار دولت‌ها است.

به گزارش ایسنا،  در حالی که کشورهای متعدد و ده‌ها گروه مبارز از تصمیم ایالات متحده حمایت می‌کنند، سایر کشورها گفته‌اند که به بررسی این موضوع ادامه خواهند داد که آیا در اجرای تحریم‌ها پیروی خواهند کرد یا خیر.

گفته می‌شود به زودی بریتانیا و ژاپن نیز چنین تصمیمی را اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: المپیک زمستانی 2022 پکن استراليا ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۲۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین

اعتراضات علیه جنگ غزه از دانشگاه‌های «کلمبیا» و «ییل» به سایر دانشگاه‌های ایالات متحده گسترش یافته و مقامات این کشور در تلاش برای خنثی کردن آن هستند. از زمان درگیری‌ها در غزه، تظاهرات و بحث‌های داغ درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی درغزه و آزادی بیان، دانشگاه‌های ایالات متحده را تکان داده است.

دریافت 36 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: حمیدرضا برزگر

دیگر خبرها

  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد
  • بانک‌های چینی به دردسر افتادند؛ پای تحریم آمریکا در میان است
  • بانک های چینی در معرض تحریم
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد