Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش زی نیوز، مطالعه محققان دانشگاه آنگلیا شرقی بریتانیا نشان شد، داروی دیابت اولین دارویی است که به افراد مبتلا به نارسایی قلبی کمک می‌کند و می‌تواند در درمان آن تحولی ایجاد نماید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، یافته‌های جدید نشان داده‌اند که دارو SGLT۲ می‌تواند برای همه بیماران نارسایی قلبی مفید باشد از جمله آنهایی که مبتلا به نوع دوم نارسایی قلبی موسوم به کسر جهشی حفظ شده هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین دارویی است که فواید واقعی را از نظر بهبود نتایج برای این بیماران فراهم می‌کند و به گفته تیم تحقیقاتی، این روش گزینه‌های درمانی را متحول خواهد کرد.

«واس واسیلیو»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «نارسایی قلبی وضعیتی است که در آن قلب آنطور که باید پمپاژ نمی‌کند. دو نوع نارسایی قلبی وجود دارد: "نارسایی قلبی با کاهش در کسر جهشی" زمانی اتفاق می‌افتد که قلب به دلیل یک مشکل مکانیکی قادر به پمپاژ خون در اطراف بدن نباشد و "نارسایی قلبی با کسر جهشی حفظ شده" زمانی اتفاق می‌افتد که با وجود آنکه قلب به خوبی خون را پمپاژ می‌کند، اما برای تأمین اکسیژن به تمام قسمت‌های بدن کافی نیست.»

واس در ادامه افزود: «سال ها هیچ دارویی وجود نداشت که بتواند نتیجه را در بیماران مبتلا به نارسایی قلبی نوع دوم بهبود بخشد؛ بیمارانی که مبتلا به کسر جهشی حفظ شده هستند.»

به گفته وی، «این نوع نارسایی قلبی پزشکان را متحیر کرده بود، زیرا هر دارویی که آزمایش شد هیچ فایده‌ای نداشت. یک دسته از داروها موسوم به مهارکننده‌های SGLT۲ در ابتدا برای بیماران مبتلا به دیابت استفاده می‌شد. با این حال، مشاهده شد که برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی نیز مفید است. ما دریافتیم که این دارو می‌تواند به بیماران نارسایی قلبی با کسر جهشی حفظ شده نیز کمک کند.»

مهارکننده‌های SGLT۲ بیشتر با نام‌های تجاری Forxiga(Dapagliflozin)، Invokana (Canagliflozin) و Jardiance (Empagliflozin) شناخته می‌شوند.

محققان در آزمایشات خود دریافتند بیمارانی که از مهارکننده‌های SGLT۲ استفاده می‌کنند، ۲۲ درصد کمتر از بیمارانی که دارونما مصرف می‌کنند، به دلایل مرتبط با قلب جان خود را از دست می‌دهند یا به دلیل تشدید نارسایی قلبی در بیمارستان بستری می‌شوند.

منبع: مهر پربیننده ترین زمان مناسب نوشیدن قهوه چه وقت است؟ استرس با مردان چه می کند؟ ثبت نام واکسن کرونا ( دُز سوم بالای ۴۰ سال ) خوابیدن در این محل ممنوع! ویژگی های مهم اُمیکرون شناسایی شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قلب دیابت دیابت 2 نارسایی قلب نارسایی قلبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۲۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟

ایتنا - اولین دارویی که روند آلزایمر را کند می‌کند، بیش از یک سال است که در ایالات متحده به بازار آمده، اما فروش آن کم بوده است. همچنین ماه‌ها طول کشید تا سیستم‌‌های بیمارستانی بزرگ استفاده از این دارو را آغاز کنند و برخی شرکت‌های بیمه هم آن را تحت پوشش قرار ندادند.
پزشکان می‌گویند برخی بیماران احتمالا به دلیل تاثیر محدود و عوارض جانبی احتمالی داروی لکمبی (Leqembi) در مصرف این دارو تردید دارند زیرا سال‌ها طول می‌کشد تا بهترین شکل مصرف این دارو و عوارض آن مشخص شود و برای بهبود روش‌های تشخیص آلزایمر نیز باید پیشرفت‌هایی صورت بگیرد و نیازمند تحقیقات بیشتر است.

بیش از شش میلیون نفر در آمریکا و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به بیماری آلزایمر مبتلا هستند که شایع‌ترین نوع زوال عقل است. برای این بیماری هیچ درمانی وجود ندارد اما لکمبی می‌تواند پروتئین چسبنده مغز به نام آمیلوئید را که عامل اصلی بیماری آلزایمر است، از بین می‌برد.

تحقیقات نشان می‌دهد افراد دارای علائم خفیف این بیماری با مصرف این دارو می‌توانند پیشرفت بیماری‌ را تا چند ماه به تاخیر بیندازند. هرچند برخی کارشناسان می‌گویند این تاخیر ممکن است آنقدر نامحسوس باشد که بیماران متوجه نشوند.

 
سازمان غذا و داروی ایالات متحده تابستان ۲۰۲۳ مصرف داروی لکمبی را برای بیماران در مراحل اولیه به طور کامل تایید کرد. شرکت ژاپنی ایزای (Eisai)، سازنده این دارو، هم ابتدا انتظار داشت که تا پایان ماه مارس، ۱۰ هزار بیمار از این دارو به شکل تزریق با سرم استفاده کنند اما مدیران این شرکت کمی بعد این پیش‌بینی را کاهش دادند؛ البته می‌گویند فروش رو به رشد است.

دکتر علی‌رضا عطری، متخصص مغز و اعصاب که مشاور حقوقی شرکت ایزای است، می‌گوید: «این رویکرد بسیار مرحله‌ای و گام به گام است. هرچه بیشتر درباره آن یاد بگیریم‌، آن را بیشتر گسترش و بسط خواهیم داد.»

به گفته پزشکان، برای شناسایی سریع بیماران و شروع درمان قبل از پیشرفت بیماری، باید اقدام‌های بیشتری انجام شود که روندی مبهم است. از طرفی ممکن است برخی بیماران واجد شرایط استفاده از داروی لکمبی نباشند، زیرا با داروهایی که برای جلوگیری از سکته مصرف می‌شود، تداخل دارویی دارد. وقت گرفتن از متخصص مغز و اعصابی هم که این دارو را تجویز می‌کند، احتمال دارد چند ماه‌ طول بکشد.

دیگر خبرها

  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • هر ۸۴۰ تولد؛ یک نوزاد مبتلا به شکاف لب / بهترین زمان جراحی برای بیماران
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • هوش مصنوعی نارسایی قلبی را از طریق اسکن پا تشخیص می‌دهد
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است