Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@18:09:04 GMT

احیای ۴۶ واحد صنعتی در آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۲۶۲۲

احیای ۴۶ واحد صنعتی در آذربایجان‌غربی

نادر صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری در قالب تحقق شعار سال و حمایت از تولیدات داخلی، ۴۶ واحد صنعتی در سطح استان احیا شده و هم اکنون در محله راستی آزمایی قرار دارد.

صادقی افزود: برای اطمینان از احیای کامل این واحد‌ها که در آمار بازگشت به چرخه تولید قرار دارند، راستی آزمایی انجام خواهد شد و سپس آمار دقیق در اختیار وزارتخانه قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: براساس سهمیه ابلاغی، احیای ۱۰۰ واحد اقتصادی در سطح استان برای سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده که تاکنون طبق آمار اداره کل صنعت، معدن و تجارت ۴۶ واحد به چرخه تولید بازگشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مجموع اعتبارات جهش تولید در سال جاری در سطح کشور ۱۰۰ هزار میلیارد ریال درنظر گرفته شده که برش استانی ما حدود ۴.۱ درصد است و در صورت تحقق اعتباری مناسبی در راستای احیای بنگاه‌های اقتصادی استان هزینه خواهد شد.

صادقی بیان کرد: طبق دستور استاندار آذربایجان غربی کارگروه رفع موانع تسهیل تولید هر هفته در محل بنگاه‌های اقتصادی تشکیل و مصوبات کارگروه به صورت جدی رصد و پیگیری می‌شود تا بتوان چرخه تولید در استان را با تمام ظرفیت احیا کرد.

آذربایجان غربی با ۲۴ شهرک و ناحیه صنعتی، ظرفیت مناسبی برای رونق اقتصادی دارد و احیای واحدهای راکد صنعتی و تولیدی از عوامل مهمی است که منجر به رفع بخشی از مشکلات اقتصادی شده و اشتغال‌زایی را برای جوانان فراهم کرده است.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رفع موانع تولید آذربایجان غربی واحدهای تولیدی ارومیه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۲۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی در همایش روز ملی گندم و نان و تجلیل از فعالان زنجیره تولید نان در استان گفت: به‌ منظور تأمین نیروی کار ماهر هنرستانهای جوار صنعت در استان راه اندازی می شود.

جوادکرمی افزود: برنامه ریزی برای داشتن نیروی کار ماهر در واحد های اقتصادی از ملزومات پیشرفت است و استان به این نیروها نیاز ویژه دارد چرا که نیروی کار غیر ماهر بهره وری را کاهش می دهد.

کرمی اظهارکرد: درصدد هستیم هنرستانهای جوار صنعت تأسیس شود و این موضوع مطالعه و کارشناسی شده و به همت استاندارآذربایجان‌غربی هم اکنون به مرحله اجرا نزدیک می شود.

وی، با بیان اینکه پارسال بیش از یک میلیون تن گندم در استان تولید شد، گفت: این استان در تولید گندم به رتبه پنجم کشوری دست یافته است که یک جایگاه مطلوب در کشور محسوب می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی افزود: در بخش توزیع و کارخانجات و در روند تولید نان مدیریت بهینه لازم بود و در این راستا رتبه بندی کارخانه ها مورد توجه قرار داده شد و سهمیه بندی شکل گرفت و مقرر شده است این ارزیابی ها هر شش ماه بررسی شود و اگر واحدی این الزامات را رعایت نکند، اقدامات لازم انجام شود.

کرمی تصریح کرد: در بخش نانوایی ها نیز در بحث تولید و توزیع نان اقداماتی انجام و قرار شد در این راستا صدور مجوزها با اهلیت سنجی انجام شود چرا که برخی افراد در ارومیه چندین نانوایی دارند اما حتی خود این افراد در این استان زندگی نمی کنند.

وی اضافه کرد: برای کاهش صفهای نان و مدیریت زمان شهروندان نانوایی های آزاد پز در استان فعالیت می کنند و تلاش بر این است که با مشارکت خود مردم نتایج مطلوبی اخذ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی، به خریدتضمینی گندم هم اشاره کرد و گفت: تلاش می شود در این زمینه بهتر از سال قبل مشارکت دستگاههای مربوطه و گندم کاران را داشته باشیم.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی هم گفت: در سال گذشته روزانه ۹ میلیون قرص نان از انواع لواش، بربری، سنگک توسط چهار هزار و ۷۶۱ واحد نانوایی دراستان پخت و تحویل شهروندان شده است.

امید زینالی افزود: پارسال به صورت ماهانه و بطور میانگین برای هر نفر بابت تأمین نان مبلغ سه میلیون و ۷۷۰ هزار ریال یارانه برای نانوایان به صورت مستقیم و روزانه پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان‌غربی گفت: روزانه ۱۱ هزار و ۳۸۳ تن گندم طی دو هزار و ۳۰۰ محموله به مراکز خرید تحویل شده است و از این میزان به طور متوسط روزانه یکهزار و ۱۰۶ تن معادل ۲۷ هزار و ۶۵۰ کیسه آرد تولید و به پیمانکار برای تحویل به نانوایی ها در ۲۰ شهرستان استان تحویل شده است.

دیگر خبرها

  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • احیای ۲۰۰ واحد راکت صنعتی در سال گذشته
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از چند واحد تولیدی در ارومیه
  • اجرایی شدن ۸۵ درصد مصوبات رفع موانع تولید در آذربایجان غربی
  • راه‌اندازی واحد کاریابی در خانه کارگر آذربایجان غربی
  • احیای واحدهای راکد در آذربایجان غربی تداوم می‌یابد
  • صد و دهمین یکشنبه های حمایت از تولید در ارومیه
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال ادامه دارد
  • احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال تداوم می‌یابد
  • احیای واحدهای راکد و نیمه فعال آذربایجان غربی تداوم می‌یابد