Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@20:36:14 GMT

مجوز پرواز مسیر کرمانشاه به تبریز صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۲۶۴۴

مجوز پرواز مسیر کرمانشاه به تبریز صادر شد

مجتبی بیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: از برقراری پرواز در مسیر کرمانشاه به تبریز و بالعکس از ۲۰ آذرماه خبر داد و اظهار داشت: این پرواز بنا به درخواست مردم و با پیگیری‌های فراوان انجام شده است.

وی با بیان اینکه این پرواز توسط شرکت هواپیمایی آتا انجام خواهد شد، گفت: هم‌اکنون ۹ شرکت هواپیمایی ایران ایر، آسمان، کیش ایر، آتا، زاگرس، کاسپین، قشم ایر، ایران ایرتور و شرکت پارس ایر از فرودگاه کرمانشاه فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه ادامه داد: در حال حاضر ۱۱۰ تا ۱۱۵ پرواز با برنامه در هفته به مقصد، مشهد، تهران، شیراز، ساری، بندرعباس، کیش و عسلویه از فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه پروازها براساس عرضه و تقاضا است، گفت: با توجه به اینکه مرکزیت استان‌های همجوار هستیم و همچنین استقبال خوب مردم در تلاش هستیم که مجوز پرواز به استان‌ اصفهان را نیز اخذ کنیم.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه تبریز شهید پرواز مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه مجوز فارس فارس کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۲۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام اولین کاروان عمره مفرده از فردا؛ ۵ هزار زائر راهی سرزمین وحی می‌شوند

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آغاز عملیات عمره مفرده  ۱۴۰۳از فردا انجام می‌شود.

ایمان شمسایی سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان حج هم این خبر را تائید کرد. از این رو این عملیات ۱۰ روزه است و روزی یک پرواز در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و یک پرواز در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود.

زائران خانه خدا در قالب ۱۱ پرواز به ترتیب از فرودگاه‌های مشهد (۳ اردیبهشت)، زاهدان (۴ اردیبهشت)، اهواز (۵ اردیبهشت)، تبریز (۶ اردیبهشت)، یزد (۷ اردیبهشت)، کرمان (۸ اردیبهشت)، بندرعباس (۹ اردیبهشت)، ساری (۱۰ اردیبهشت)، اصفهان (۱۱ اردیبهشت)، شیراز (۱۲ اردیبهشت) و مشهد (۱۳ اردیبهشت) و در قالب ۱۱ پرواز نیز از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم کشور عربستان خواهند شد.

امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، دو هزار و ۸۶۰ زائر از فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند.

تمامی پرواز‌ها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

این گزارش اضافه می‌کند، سال گذشته با برقراری روابط سیاسی ایران و عربستان، اعزام زائران عمره در دستور کار قرار گرفت. اقداماتی برای این منظور انجام شد و حتی مسئولان کشورمان چندین بار به عربستان سفر کردند و توافق‌هایی انجام دادند. در اخرین اقدام مقرر شد تا اواخر آذر زائران ایرانی اعزام شوند. اما باز هم به دلیل ثبت‌نام دیرهنگام این امر رخ نداد و اعزام‌ها به ۱۳ دی موکول شد.

در روز قبل از اعزام، اما خبری مبنی بر لغو پرواز‌ها منتشر شد و اعزامی هم صورت نگرفت. این در حالی است که برای حدود ۲ هزار نفر ویزا صادر شده بود و بیش از ۴۰ هزار نفر اماده اعزام به عمره بودند.

زمان سپری شد و مسئولان کشورمان مدعی شدند که سعودی‌ها مجوز پرواز نمی‌دهند. کار از سوی مقامات وزارت خارجه پیگیری شد، اما باز هم تا پایان سال گذشته زائران به عربستان اعزام نشدند.

عمره گزاران ۱۰ روز در سرزمین وحی حضور خواهند داشت که ۵ روز در مکه و ۵ روز در مدینه است. هزینه سفر هم ۴۰ میلیون و ۶۰۰ تا ۴۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده است. در حالی که سال گذشته این مبلغ ۴۱ تا ۴۴ میلیون تومان بود.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • نخستین پرواز حج تمتع ۲۴ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می‌شود
  • اعزام چهار هزار و ۱۰۰ نفر از فرودگاه تبریز به سرزمین وحی
  • جزئیات انجام نخستین پرواز حج تمتع از فرودگاه تبریز
  • اعزام عمره گزاران از ۱۱ فرودگاه کشور از فردا
  • اعزام اولین حجاج عمره کشور از این تاریخ
  • اعزام اولین حجاج عمره کشور از ۳ اردیبهشت ماه
  • زمان آغاز اعزام زائران به حج عمره
  • اعزام زائران به حج عمره از فردا آغاز می شود
  • اعزام اولین کاروان عمره مفرده از فردا؛ ۵ هزار زائر راهی سرزمین وحی می‌شوند