Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@23:32:38 GMT

تدوین کلیات بودجه ۱۴۰۱ شهرداری در ۴ محور اساسی

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۲۶۶۴

تدوین کلیات بودجه ۱۴۰۱ شهرداری در ۴ محور اساسی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: هر ساله شورا برای دنبال کردن اهداف خود در مجموعه مدیریت شهری، توصیه و درخواست‌هایی را مد نظر قرار می‌دهد تا شهرداری در تدوین بودجه خود نسبت به آن اهتمام و توجه لازم را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالفضل قربانی در یک برنامه زنده رادیویی، اظهار کرد: از وظایف مهم و اصلی شورای شهر، تصویب، تهیه و ابلاغ بودجه به شهرداری و نظارت بر نحوه اجرای صحیح آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ از سوی شورای دوره پنجم تصویب شده است، افزود: اولویت این دوره از شورا تحقق شعار «شهر زندگی» و تقویت مؤلفه‌های شهری برای زندگی سالم‌تر و راحت تر است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: هر ساله شورا برای دنبال کردن اهداف خود در مجموعه مدیریت شهری، توصیه و درخواست‌هایی را مد نظر قرار می‌دهد تا شهرداری در تدوین بودجه خود نسبت به آن اهتمام و توجه لازم را داشته باشد در این راستا ابلاغیه تدوین بودجه هفته آینده به شهرداری ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: کلیات بودجه ۱۴۰۱ در چهار محور اساسی «جهت گیری کلان»، «تأکیدات سیاستی»، «تأکیدات مبتنی بر اقدام» و «رویکردهایی که بتوان با استفاده از شاخص‌ها، عملکرد شهرداری را در هر کدام از ردیف‌های بودجه‌ای ارزیابی کنیم»، دسته‌بندی می‌شود.

قربانی تصریح کرد: در تدوین بودجه شهرداری باید به منشور شورای ششم که به عنوان سند بالادستی و برنامه مربوط به ۱۴۰۱ به شهرداری ابلاغ شده، همچنین هوشمندسازی، تسهیل در ایجاد شفافیت، محله محوری، عدالت شهری و شفافیت در فرآیندها و تخصیص منابع به همه مناطق از جمله مناطق کم‌برخوردار توجه ویژه داشته باشد.

تلاش برای افزایش درآمدهای پایدار برای شهر

وی با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ باید به مشارکت بخش خصوصی در اداره شهر توجه ویژه شود، ادامه داد: به دنبال افزایش سهم درآمدهای پایدار هستیم، در حال حاضر بیشترین درآمد شهرداری از طریق تراکم ساختمانی کسب می‌شود، از این رو در صدد کاهش این نوع درآمد و حرکت به سمت کسب درآمدهای پایدار هستیم که از انسجام بیشتری برخوردار است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اصفهان دارای ابنیه تاریخی و جاذبه گردشگری فراوانی است که حتی به عنوان یک اصفهانی از همه این جاذبه‌ها اطلاع نداریم، به عنوان مثال بافت تاریخی اطراف مسجد جامع و دروازه حسن‌آباد ظرفیت بالایی در گردشگری دارد که اگر به این ابنیه‌ها رسیدگی نشود، از بین می‌روند.

وی افزود: بازسازی و نوسازی بافت فرسوده و مکان‌های تاریخی یکی از اقداماتی است که در سال آینده به آن خواهیم پرداخت تا از این ظرفیت‌ها در حوزه گردشگری استفاده و درآمدزایی کنیم.

قربانی با بیان اینکه مشارکت بخش خصوصی نقش بسزایی در توسعه شهر دارد که مدیریت شهری باید به آن بپردازد و از فرصت‌ها به خوبی استفاده کند، تصریح کرد: بخش خصوصی به خوبی از عهده وظایف خود بر می‌آید، اما نگاه جامع به بخش خصوصی کمتر بوده و برخی کلانشهرها از اصفهان در زمینه استفاده از بخش خصوصی جلوتر هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‌های سنگین اداره شهر مدیریت شهری بر اساس آسیب‌شناسی انجام شده از سال آینده پروژه‌هایی در حوزه عمرانی، حمل و نقل و مباحث ترافیکی، حوزه محیط زیست و مناطق گردشگری را با مشارکت بخش خصوصی اجرا خواهد کرد، به طور مثال در نظر داریم اطراف بافت حرم زینبیه را با مشارکت بخش خصوصی ساماندهی و زمینه حضور گردشگران داخلی و خارجی را در این محور فراهم کنیم از سویی دیگر به محلی برای افزایش درآمدهای شهری نیز تبدیل خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بودجه هنوز از شهرداری به شورا تقدیم نشده است، تصریح کرد: شهرداری و شورا به مسئله آلودگی هوا توجه دارند، البته هرسال به مسئله نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی توجه می‌شود و امسال نیز نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی جز اولویت‌های این دوره از شورا است، زیرا میانگین سنی ناوگان اتوبوسرانی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی حداقل یک فاز خط دو قطار شهری تا پایان سال به کاهش آلودگی هوا کمک می‌کند، تاکید کرد: در مجموع مسائل مربوط به محیط زیست و آلودگی هوا جز اولویت‌های شورا در بودجه سال آینده است.

قربانی خاطرنشان کرد: فرونشست زمین نیز یکی از مشکلاتی است که آسیب‌های زیادی برای شهر به همراه دارد و مدیریت شهری نیز با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه راهکاری برای بخش‌هایی که فرونشست اتفاق افتاده، وجود ندارد، اما باید از پیشروی آن جلوگیری کرد، گفت: در این راستا دستورالعمل‌های جدید مربوط به مقاوم‌سازی ساختمان‌ها توسط سازمان نظام مهندسی ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه یکی از علل فرونشست، کمبود آب است که ذهن همه را به خود مشغول کرده است، افزود: کمبود آب، آبیاری فضای سبز را نیز با مشکل مواجه کرده است به طوری که اکنون از فضای سبز با چنگ و دندان نگهداری می‌شود و هزینه آبیاری فضای سبز کمرشکن است، بسیاری از چاه‌ها خشک شده و با تانکر فضای سبز آبیاری می‌شود.

کم کردن فاصله بین مناطق شهر از اولویت‌های شورای ششم

قربانی تصریح کرد: کاهش فاصله بین مناطق شهر اصفهان یکی از اولویت‌های دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان است و در بودجه سال آینده به دنبال ایجاد تعادل میان تمام مناطق هستیم.

وی با بیان اینکه اولویت شهردار اصفهان توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار است، افزود: در شورا، کمیسیون ویژه‌ای برای مناطق کم‌برخوردار ایجاد شده تا به این مناطق رسیدگی بهتری انجام شود و در حال حاضر وقت بیشتر مدیریت شهری در مناطق کم برخوردار سپری می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از ابر پروژه‌هایی که نسبت به اتمام آنها باید تلاش دوچندان داشته باشیم، پروژه حلقه حفاظتی شهر است که می‌تواند حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی را کاهش داده و ساخت و ساز را نظم دهد و شرایط بهتری را برای محیط زیست اصفهان رقم بزند.

وی از راه‌اندازی سه ایستگاه قطار شهری در سال آینده خبر داد و افزود: تی بی ام خط دوم قطار شهری طی روزهای آینده از ایستگاه میدان لاله خارج خواهد شد.

کد خبر 540465

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای شهر اصفهان ابوالفضل قرباني حلقه حفاظتی قطار شهری آلودگی هوا شوراي شهر بودجه بودجه 1401 لایحه بودجه شهرداری بودجه شهر بودجه شهرداری درآمد پايدار شهری درآمد پایدار مشارکت بخش خصوصی در شهرها فرونشست زمین بحران آب سرمایه گذاری اداره شهر شهر زندگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان مناطق کم برخوردار مشارکت بخش خصوصی تدوین بودجه مدیریت شهری سال آینده فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم

رئیس شورای اسلامی شهر قم از اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به شهر قم خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، محسن محرری در دیدار با آیت‌الله اعرافی از حمایت حوزه از شورای شهر تشکر کرد و گفت: کمتر از 18 ماه تا پایان شورای ششم باقی است و تنها کارنامه ما در تاریخ ثبت می‌شود.

وی تحقق 107 درصدی بودجه شهرداری را افتخاری برای شورای شهر دانست و افزود: بودجه شهرداری در تفریق 10 هزار و700 میلیارد تومان بوده و تا امروز تفریق بیش از مصوب و اصلاحیه بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم به بودجه سال 1403 نیز اشاره کرد و گفت: برای سال 1403 نیز بودجه 14 همتی تصویب‌شده و باوجود اجازه دولت برای افزایش 46 درصد تعرفه و عوارض تنها 39 درصد افزایش تصویب شد و تلاش کردیم از راه سرمایه‌گذاری و اوراق مشارکت بودجه خود را تأمین کنیم.

وی از اختصاص 2 هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت به شهر قم خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده این عدد به قم اختصاص داده‌شده که بخش عمده آن برای حفاری مترو تا مسجد مقدس جمکران و ساعت ایستگاه‌ها اختصاص داده می‌شود.

محرری تصویب بودجه 900 میلیارد تومانی مربوط به بخش فرهنگ را اتفاقی مبارک خواند و بیان کرد: بودجه سازمان فرهنگی نیز به 80 میلیارد تومان ارتقاء پیداکرده و باوجود نداشتن مسئولیت در بخش فرهنگی، شهرداری کم‌کاری نهادهای فرهنگی شهر را جبران می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود به اجرای پروژه‌های مهم در شهر اشاره کرد و گفت: اتمام تملک چهل اختران و تکمیل پارکینگ این امامزاده، بهره‌برداری مرحله 5 عمار یاسر، تملک 100 مغازه آرامستان نو و سرعت بخشی به پروژه بسط شرقی انجام‌ شده است.

رئیس شورای شهر قم افزود: اجرای پروژه دروازه ری نیز با پیگیری شورا سرعت خوبی پیدا کرده و 10 تقاطع در حال ساخت در شهر داریم و همچنین تملک مغازه‌های میدان نو نیز رو به اتمام است و به‌زودی وارد مرحله عملیاتی خواهد شد اما متأسفانه اوقاف با شهرداری همکاری لازم را ندارد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • امور شهری کرمانشاه در انتظار تصویب لایحه بودجه!
  • ورود ماهانه ۱۵ دستگاه اتوبوس به چرخه خدمت‌رسانی مشهد
  • انحراف در بودجه شهرداری کرمانشاه
  • اختصاص دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به قم
  • تخصیص ۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های محله‌محور منطقه ۵ اصفهان
  • روند تصمیم‌گیری در شهرداری اصفهان مطلوب نیست/ لزوم تقویت دیپلماسی فرا شهری و بین دستگاهی
  • تجهیزات شهرداری اردکان با رشد جمعیت این شهر تناسب ندارد
  • ضرورت طراحی و تدوین برنامه ۵ ساله شهرداری تبریز
  • تدوین بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز و مالی برای حمایت از بخش خصوصی در اصفهان