Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیدرضا رجوعی رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: علت افزایش بیش از حد قیمت نان توسط نانوایی‌های آزادپز در مشهد مشخص نبودن مسیر تامین آرد آنهاست و در صورتی که سازمان بازرگانی دولتی ایران این مسیر را مشخص کند مانع افزایش بیش از حد قیمت نان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: نانوایی‌های آزادپز از چند ماه قبل تقریبا برچیده شد، اما با رای دیوان عدالت اداری، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مکلف شدند که برای تقاضا‌های مربوط به راه اندازی نانوایی‌های آزادپز پروانه کسب صادر کنند.

او گفت: طبق آنچه در کارگروه گندم، آرد و نان استان اعلام شده است در صورتی که پروانه کسب برای این نانوایی‌ها صادر شود باید مسیر تامین آرد آن‌ها مشخص گردد تا بتوان وارد نرخ‌گذاری برای نان آزادپز‌ها شد.

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: هم‌اینک آرد خارج از شبکه وجود ندارد و گندم به ۲ نرخ هر کیلوگرم ۶ هزار ریالی و ۹ هزار ریالی به کارخانه‌ها تحویل می‌شود لذا هیچ آردی به قیمت آزاد وجود ندارد که آزادپز‌ها بخواهند آن را از بازار آزاد تهیه کنند و مشمول دریافت آرد یارانه‌ای نیز نمی‌شوند.

رجوعی گفت: طبق مصوبه کارگروه گندم، آرد و نان بعد از تعیین مسیر تامین آرد نانوایی‌های آزادپز از سوی سازمان بازرگانی دولتی ایران نسبت به صدور پروانه برای تقاضا‌های مربوط به نانوایی آزادپز از سوی اتحادیه مربوطه اقدام خواهد شد.

او گفت: در مجموع هم اینک فقط ۹ نانوایی آزادپز دارای پروانه کسب در مشهد فعال است که پروانه کسب آن‌ها نیز مربوط به ۶ ماه قبل است، اما در سامانه ایرانیان اصناف هم اینک بیش از ۱۰۰ مورد تقاضا برای راه اندازی نانوایی آزادپز ثبت شده است.

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت:نانوایی‌های آزادپزی که بدون داشتن پروانه کسب اقدام به طبخ و فروش نان می‌کنند مشمول دریافت اخطار ماده ۲۷ قانون نظام صنفی کشور شده و با آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

 

نانوایی آزادپز فاقد پروانه کسب در مشهد اخطار گرفته‌اند

مصطفی کشتگر رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد نیز گفت: تاکنون ۳۹ نانوایی آزادپز که پروانه کسب نداشته اند اخطار ماده ۲۷ قانون نظام صنفی را دریافت کرده اند، اما مهر و موم این واحد‌ها یک ماه به طول می‌انجامد.

او گفت: مشکل بود یا نبود این واحد‌ها نیست، مشکل اصلی ابهام در مسیر تامین آرد آنهاست که نظارت بر این نانوایی‌ها را دچار مشکل می‌کند.

او گفت: تا قبل از مصوبه کارگروه گندم، آرد و نان خراسان رضوی مبنی بر اینکه "تا زمان مشخص نشدن مسیر تامین آرد آزادپز‌ها اتحادیه نانوایان از صدور پروانه کسب برای آن‌ها خودداری کند" تعدادی از آزادپز‌ها با دریافت فاکتور از کارخانه‌های داخل استان آرد را به نرخ آزاد خریداری می‌کردند، اما بعد از مصوبه کارگروه این نانوایی‌ها گاه از کارخانه‌های آرد خارج از استان آرد مورد نیاز خود را تامین کرده اند.

رئیس اتحادیه صنف نانوایان مشهد گفت: زمانی که نانوایی‌ها آرد را به قیمت آزاد خریداری کنند قیمت نان تولیدی آن‌ها براساس قیمت تمام شده و ارشادی است و باید قیمت خود را به اتحادیه اعلام کنند لذا اکنون که مسیر تامین آرد این نانوایی‌ها مشخص نیست نظارت بر قیمت نان آن‌ها نیز دشوار است.

کشتگر از اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی خواست سامانه‌ای را برای تامین آرد نانوایی‌های آزادپز تعریف کند تا نظارت بر این بخش بهتر انجام گرفته و از گرانفروشی جلوگیری شود.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//س.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آرد نان نانوایی نانوایی های آزادپز نانوایی آزادپز نانوایی ها معدن و تجارت خراسان رضوی پروانه کسب آزادپز ها قیمت نان او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۲۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آجیل فروشی های قدیمی و باکیفیت شهر مشهد

خوردن آجیل برای سلامت روزانه‌تان هم مفید است. برای همین، خیلی از افراد ممکن است علیرغم گران بودن این خشکبار آن را در برنامه غذایشان جا دهند. برای همین، برای خیلی از افراد مهم است که آجیل و خشکبارشان را از بهترین مغازه‌ها و فروشگاه‌های آنلاین مثل آجیل چی تهیه کنند. از این رو، ما می‌خواهیم در این مقاله در مورد بهترین آجیل فروشی در شهر مشهد صحبت می‌کنیم. با این وجود، آیا شما می‌دانید که بهترین آجیل فروشی مشهد کدام است؟ چرا خوردن آجیل مفید است؟

پیش از اینکه در مورد بهترین آجیل فروشی‌های مشهد صحبت کنیم، اجازه دهید بگوییم که چرا اصلاً خوردن آجیل برای شما مفید است؟ مهم ترین فایده‌ای که خوردن آجیل برای بدنتان دارد این است که شما در قطعات ریز و کوچک آن می‌توانید مواد غذایی و ویتامین‌هایی را پیدا کنید که روزانه برای سلامت بدنتان ضروری هستند. برای مثال، در همه آجیل‌ها مواد آنتی‌اکسیدانی وجود دارد که رساندن این مواد به بدن ریسک بروز خیلی از بیماری‌ها مثل سرطان را کاهش می‌دهد. همچنین، در آجیل‌ها مواد معدنی مثل آهن، کلسیم، مس، منگنز و ویتامین‌هایی مثل ویتامین ب، ویتامین E و فولات وجود دارند که برای کارکردهای مختلف بدنمان مثل استخوان‌سازی، خونسازی و تقویت پوست و مو مفید هستند. بنابراین، خوردن روزانه آجیل می‌تواند به ما کمک‌های زیادی کند. با این حال، ما همیشه به دنبال مغازه‌هایی هستیم که بهترین آجیل را برای ما ارائه کنند. برای همین، ما در ادامه می‌خواهیم چند تا از بهترین آجیل فروشی‌های مشهد را به شما معرفی کنیم.

بهترین آجیل فروشی های شهر مشهد: 1. آجیل چی تاسیس 1295

فروشگاه آجیل چی قدیمی‌ترین فروشگاه عرضه آجیل و خشکبار در فهرست معروف ترین آجیل فروشی های شهر مشهد است. فروشگاه آجیل چی برای اولین بار در سال ۱۲۹۵ توسط حاج ماشالله آجیل چی تاسیس شد. با استقبال مردم و افزایش فروش با هدف توسعه خدمات به زوار امام رضا(ع) به بالا خیابان و مجاورت خیابان ملک منتقل شد. در تمام طول عمر حیات حاج ماشاالله آجیل چی، موسس فقید آجیل چی، تلاش کرد تا با انتقال تجارب خود به فرزندانش پایه‌ریز مسیری باشد که تا امروز بیش از یک قرن به طول انجامیده است. مجموعه آجیل چی همواره خود را خادم زوار امام رضا می‌داند و تلاش کرده است که با عرضه آجیل با کیفیت و قیمت مناسب در بسته‌بندی درخور نام ایران، پیشتاز در امر کیفیت و مردم‌داری باشد. شعب حضوری آجیل چی در بلوار وکیل آباد، بلوار سجاد و طرقبه واقع شده و نیز میتوانید برای خرید آنلاین به وب سایت این مجموعه مراجعه کنید. در حال حاضر آدرس وب سایت رسمی آجیل و خشکبار آجیل چی مشهد ajilchinuts است که با جستجو در گوگل هم میتوانید آن را پیدا کنید.

2. فروشگاه برادران حسینی

فروشگاه برادران حسینی بیش از ۵۰ سال است که در زمینه فروش آجیل فعالیت دارد. این فروشگاه آجیل و خشکبار برای اولین بار در سال ۱۳۴۲ توسط حاج حسین حسینی تاسیس شد. در آن زمان، حاج حسین حسینی به این عقیده داشت که همیشه باید بهترین جنس‌ها را به مشتری ارائه دهد. شعبه مرکزی آجیل سرای برادران در مشهد در محله سعدآباد، خیابان سنایی و میدان توحید واقع شده است. با این وجود، برای علاقه‌مندان به آجیل که می‌خواهند به صورت غیر حضوری آجیل‌های این فروشگاه را سفارش دهند، می‌توانند از سایت فروشگاه برادران حسینی برای این کار اقدام کنند که سایت کامل و جامعی برای عرضه آجیل، انواع خشکبار، تنقلات، شکلات و ... است.

3. آجیل سرای عدالت

فروشگاه آجیل سرای عدالت در مشهد هم مثل فروشگاه برادران سابقه قدیمی دارد. آجیل سرای عدالت در سال ۱۳۳۹ تاسیس شد و در طی این سال‌ها توانست نام پرآوازه‌ای را برای خود در بین آجیل فروشی‌های مشهد به وجود بیاورد. آجیل سرای عدالت یک فروشگاه مرکزی در نبش بلوار قرنی دارد. با این حال، اگر شما می‌خواهید به طور غیر حضوری از این فروشگاه خرید کنید می‌توانید به سایت آجیل سرای عدالت هم مراجعه کنید.

4. فروشگاه آجیل جاوید

فروشگاه آجیل جاوید هم یکی دیگر از فروشگاه‌های مرغوب آجیل فروشی در مشهد است که در بلوار مفتح مشهد واقع شده است. این فروشگاه از نظر تنوع محصول به غیر از آجیل و خشکبار فروشگاه خوبی است. شما از فروشگاه جاوید می‌توانید آجیل‌های شور، مخلوط، شیرین، انواع ادویه جات مثل هل، زعفران، دارچین، تخمه‌ها، شیرینی‌های سوغاتی، خشکبار و میوه‌های خشک را تهیه کنید.

5. فروشگاه آجیل محبان رضا

فروشگاه آجیل محبان رضا در مشهد و در بازار بعثت واقع شده است. این فروشگاه آجیل و خشکبار را در انواع مختلف به مشتریان عرضه می‌کند. علاوه بر این، فروشگاه آجیل محبان رضا ادویه‌جات، شیرینی‌های سوغاتی و نبات را هم می‌فروشد. برای همین، اگر شما مایل به تهیه بسته‌های سوغاتی با قیمت مناسب هستید، می‌توانید از فروشگاه آجیل محبان رضا بازدید کنید.

6. فروشگاه آجیل قربانپور

فروشگاه آجیل و خشکبار قربانپور یکی از فروشگاه‌های موفق آجیل فروشی در مشهد است که سه شعبه دارد. آدرس دو تا از شعبه‌های آن در خیابان فرامرز عباسی و آدرس شعبه دیگر در بلوار معلم و نبش چهارراه دانش‌آموز است. فروشگاه آجیل قربانپور در تمام شعبه‌های خود سعی می‌کند تنوع محصولات خوبی داشته باشد. همچنین، دست‌اندرکاران فروشگاه آجیل‌ قربانپور محصولات خودشان را به صورت منظم در قفسه‌ها می‌چینند. با این حال، شما علاوه بر آجیل می‌توانید از این فروشگاه انواع تخمه، خشکبارها و شیرینی‌های خشک را هم تهیه کنید.

7. فروشگاه سحرخیز

اگر بخواهیم یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه‌های آجیل خشکبار مشهد را برایتان معرفی کنیم، باید حتماً فروشگاه آجیل و خشکبار سحرخیز را در این لیست برایتان بیاوریم. فروشگاه آجیل و خشکبار سحرخیز در سال ۱۳۱۱ توسط فردی به نام حاج سحرخیز تاسیس شد. در طول سال‌های متوالی آجیل و خشکبار سحرخیز توانست با ارائه محصولات مرغوب و طعم‌های متنوع تبدیل به یکی از معروف‌ترین آجیل و خشکبارها در مشهد و در ایران شود. این آجیل فروشی حتی در تهران هم یک شعبه فروش دارد. اما شعبه اصلی آن در مشهد و در بلوار امام رضا است. همچنین، شما به غیر از آجیل می‌توانید انواع میوه، خشکبار، ادویه‌جات، شیرینی سوغاتی و حتی عسل و زعفران را هم از این فروشگاه تهیه کنید.

8. فروشگاه آجیل فرهمند

فروشگاه آجیل فرهمند یکی دیگر از آجیل فروشی‌های مرغوب مشهد است که در محله شریف و در خیابان وکیل آباد مشهد واقع شده است. دست اندرکاران فروشگاه آجیل فرهمند سعی می‌کنند که آجیل‌های این فروشگاه را در بهترین شرایط به مشتریان عرضه کنند. علاوه بر این، کارمندان فروشگاه آجیل فرهمند به مشتریان کمک می‌کنند که محصول مورد نظر خود را انتخاب یا آنها را تست کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896351

دیگر خبرها

  • آجیل فروشی های قدیمی و باکیفیت شهر مشهد
  • محکومیت یک واحد عرضه کننده لاستیک خودرو به دلیل گرانفروشی
  • لزوم مقابله با گران فروشی در داروخانه‌های قم
  • باید با گران فروشی در داروخانه‌ها برخورد جدی صورت بگیرد
  • گران‌‌فروشی داروی کمیاب به بهانه یک بخشنامه
  • برخورد قاطع با کارگاه متخلف شن شویی در مشهد
  • (ویدئو) افزایش قیمت خودروهای ثبت‌نامی گران‌فروشی است
  • افزایش قیمت خودروهای ثبت‌نامی مصداق گران‌فروشی است
  • افزایش قیمت خودرهای ثبت‌نامی مصداق گران‌فروشی است
  • تشکیل ۱۲۰۰پرونده تخلف گران فروشی در گیلان