Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: وضعیت رسمی بودن یا غیررسمی بودن برخی از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان نامعلوم است چرا که برخی به نام دیگر افراد در استان سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین روشنک افزود: هم اینک یک سری از سرمایه گذاران خارجی در ایران به ویژه مشهد حضور دارند که مایل نیستند اسمشان در جایی ثبت شود و به طور غیرمستقیم به اسم یک فرد امین، سرمایه گذاری خود را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اضافه کرد: مشخص نیست که آیا دستگاه های اجرایی متولی این فرد سرمایه گذار را به رسمیت می شناسند یا خیر و این موضوع میزان سرمایه گذاری هر یک از کشورها در خراسان رضوی را در ابهام قرار می دهد در حالی که میزان سرمایه گذاری باید در قالب بسته حمایتی جمهوری اسلامی ایران از سرمایه گذاران خارجی تبیین و مشخص شود.

رییس کانون کارآفرینان خراسان رضوی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران باید بسته حمایتی خراسان رضوی از سرمایه گذاران خارجی را نیز مشخص کند که میزان مشوق ها در آن تعیین گردد اما هم اینک همه این موارد در هاله ای از ابهام قرار دارد.

روشنک افزود:با پیشنهاد دستگاه های اجرایی حوزه اقتصادی استان همایشی با محوریت سرمایه گذاران خارجی مقیم استان در دهه فجر امسال توسط  کانون کارآفرینان خراسان رضوی برگزار می شود که مشکلات مزبور در این همایش طرح خواهد شد.

وی ادامه داد: این همایش با هدف جذب سرمایه گذار و شناسایی و رفع مشکلات فعلی سرمایه گذاران داخلی و خارجی که در مشهد فعالیت دارند برگزار می شود دو از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی برای حضور در این همایش دعوت به عمل آمده است.

رییس کانون کارآفرینان خراسان رضوی گفت: بیشترین نقش این کانون در حوزه کارآفرینی استان پیگیری برای رفع مشکلات کارآفرینان از طریق سازمانهای دولتی و کمک به سرمایه گذاران خارجی و تسهیل امور آنان است.

طبق آمار سال گذشته کشور افغانستان با برخورداری از ۴۱ طرح به ارزش حدود ۳۰میلیون دلار سهم ۷۰درصدی در تعداد طرح‌های سرمایه گذاری در خراسان رضوی را داشت و بیشترین ارزش طرح‌های سرمایه‌گذاری مربوط به اتباع عراقی با ۴۹میلیون دلار در حوزه ساخت هتل و مجتمع مسکونی بود.

دیگر کشورهای سرمایه گذار در خراسان رضوی طی سال گذشته هندوستان، پاکستان، فرانسه، روسیه، ماداگاسکار، هنگ کنگ، سوییس و ترکیه بودند و از نظر ارزش سرمایه‌گذاری بیشترین حجم سرمایه در حوزه ساختمان و مسکن و از نظر  استقبال در حوزه صنایع نیز بیشتر،  صنایع نساجی، پوشاک، چرم و مواد غذایی مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته بود.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی سرمایه گذاران خارجی خراسان رضوی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۲۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی نشست هم اندیشی با اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در کنار آموزش باید به رویکرد تربیت پرداخته شود و منشا چالش‌ها از غفلت در حوزه پرورش است؛ از این رو، تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود.

محسن نصرپور با اشاره به تبیین بیش از پیش سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش، ایده‌ها و سوژه‌های جذاب برای ساخت برنامه و الگو سازی معرفی کند؛ اثر بخش بودن یک کار به فرهنگ سازی دائمی آن بستگی دارد.

وی  بر تشکیل کارگروه مشترک همراه با امضای تفاهمنامه برای تولید محصولات مرتبط با آموزش و پرورش تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: هفتصد برنامه در سطح استان در هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار می‌شود.

شوشتری با تاکید بیشتر بر تعامل با رسانه ملی، افزود: زنگ سپاس معلم، غبارروبی مزار شهدا، تقدیر از معلم‌های شاخص، یادمان معلم‌های شهید، جشنواره معلم پژوهنده و گرامیداشت معلم‌های برتر از برنامه‌های این هفته با شعار همه مدیون تو هستیم، است.

رییس اداره فنی و حرفه‌ای آموزش و پرورش استان نیز درخواستی مبنی بر ایجاد یک هنرستان در رشته‌های مرتبط با صداوسیما مطرح کرد.

دیگر خبرها

  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • بهروری و سرمایه گذاری در سال جدید در دستور کار دستگاه‌های استان باشد
  • واگذاری واحد‌های شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • واگذاری واحدهای شهرک صنعتی چاراویماق به سرمایه گذاران
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • دسترسی آسان سرمایه‌گذاران خارجی به خدمات فراجایی در قم
  • شهرداری‌ها با تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب کنند
  • تاثیر دامیننس بیت کوین بر بازار تتر
  • سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و زیارت اهمیت زیادی دارد
  • توقیف ۱۴۲ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی در خراسان رضوی