Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@00:32:57 GMT

بلینکن: خروج از برجام اشتباه بزرگی بود

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۲۹۸۰

بلینکن: خروج از برجام اشتباه بزرگی بود

وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگویی ضمن این که خروج دولت قبلی این کشور از توافق هسته‌ای را اشتباهی بزرگ تلقی کرد، تاکید کرد دیپلماسی بهترین‌ راه پرداختن به مسئله برنامه هسته‌ای ایران است.

به گزارش ایسنا، صفحه توییتر شبکه الجزیره نوشت، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گفت: خروج از توافق هسته‌ای اشتباهی بسیار بزرگ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجزیره به نقل از وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: ما همچنان بر این باوریم دیپلماسی بهترین راه حل کردن مسئله هسته‌ای ایران است.

این شبکه به نقل از بلینکن آورده است: عرصه به طور نامحدود برای بازگشت ایران به پایبندی به توافق باز نخواهد بود.

الجزیره به نقل از وزیر امور خارجه آمریکا ادامه داد: مذاکرات هسته‌ای از سرگرفته می شوند و می‌بینیم ایران موضع دیگری را اتخاذ می‌کند یا نه.

اظهارات بلینکن در پی این مطرح می‌شود که هفتمین دور از مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین دوشنبه گذشته آغاز شد.

این مذاکرات که  چند روز به دلیل بازگشت مذاکره‌کنندگان به کشورهایشان به منظور رایزنی‌های بیشتر در خانه متوقف شده بود، فردا پنج‌شنبه از سرگرفته خواهد شد.

ایران دو سند پیشنهادی راجع به لغو تحریم ها و اقدامات هسته ای به طرفین مذاکرات وین ارائه کرده و منتظر دریافت پاسخ است. این دو سند پیش نویس مقدمه ای بر سند سومی خواهند بود که مربوط به موضوع راستی آزمایی لغو تحریم ها است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا ايران آنتونی بلینکن مذاكرات وين مذاکره برای لغو تحریم ها برنامه هسته ای ایران برجام توافق هسته ای وزیر امور خارجه آمریکا هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر، سه مقام مسئول دولتی آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود به پولیتیکو اعلام کردند آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در حال برنامه ریزی برای سفر به چین طی هفته آتی است.

بر پایه این گزارش، سایت خبری آمریکایی «پولیتیکو» روز چهارشنبه به نقل از سه دیپلمات مستقر در واشنگتن اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) راهی چین خواهد شد.

به نوشته پولیتیکو، بلینکن قصد دارد در سفر چهار روزه خود طی هفته آینده (۲۳ آوریل) به چین با مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و در رابطه با طیف گسترده‌ای از مسائل به رایزنی و مذاکره بپردازد.

در همین ارتباط، این نشریه آمریکایی گزارش داد که پیشتر لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه برای نخستین بار و پس از گذشت ماه‌ها از آخرین نشست دو طرف در نوامبر ۲۰۲۲ با ژنرال «دونگ جون»، همتای چینی خود از طریق ویدئو کنفرانس به صورت مشروح و طولانی درباره مسئله حق حاکمیت جزیره تایوان و احترام به حاکمیت ارضی چین و همکاری نظامی بر مبنای احترام متقابل به گفت‌وگو و رایزنی پرداخته است.

پیش از این، وزارت دفاع چین با صدور بیانیه‌ای از درخواست وزیر دفاع آمریکا برای نشستی با وزیر دفاع چین از طریق ویدئو کنفرانس خبر داده بود.

گفتنی است تنش‌ها در دریای چین جنوبی میان نیروی دریایی چین و نیروی دریایی آمریکا و متحدانش، وضعیت جزیره تایوان، و نیز مناسبات اقتصادی دو جانبه از جمله مهمترین محورهایی است که امکان رایزنی میان مقامات دو طرف درباره آن وجود دارد.

کد خبر 6081575

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • وزیر خارجه روسیه: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است
  • بلینکن: در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران شرکت نکردیم
  • واکنش بلینکن به حمله منتسب به رژیم صهیونیستی علیه ایران
  • لاوروف: هدف از تهدید نشان دادن ایران منحرف کردن توجه از جنگ غزه است
  • وزیر امور خارجه روسیه: گمانه زنی‌ها درباره احتمال استفاده ایران از سلاح هسته‌ای در حال گسترش است
  • پولیتیکو: وزیر خارجه آمریکا به چین می‌رود
  • قطر: مذاکرات آتش‌بس غزه در مرحله حساسی است
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران