Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@20:14:31 GMT

رفاقت، دروغ، جنایت

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۲۹۸۳

رفاقت، دروغ، جنایت

رمان «وایولت» نوشته سوسی(اس.جی.آی) هالیدی با ترجمه حسین مسعودی آشتیانی منتشر شده است. مترجم در مروری بر این کتاب از «رفاقت، دروغ، جنایت» نوشته است.

به گزارش ایسنا، حسین مسعودی آشتیانی، مترجم کتاب در مروری کوتاه بر این کتاب که با قیمت ۵۳ هزار تومان در نشر «ت» منتشر شده، نوشته است: «دوست کری به صورتی تصادفی دچار مصدومیت شده و نمی‌تواند او را در سفر دور دنیا که با هم برنامه‌ریزی کرده بودند، همراهی کند پس کری به تنهایی راهی سفر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وایولت نیز پس از جدایی از دوست پسرش در تایلند، تنها سفر می‌کند. او مصرانه به دنبال تهیه بلیط قطار سریع‌السیر سیبری است ولی بلیطی پیدا نمی‌کند.

وقتی این دو نفر یکدیگر را در هتل پکن ملاقات می‌کنند کری با تصمیمی ناگهانی از وایولت دعوت می‌کند جایگزین بهترین دوستش در این سفر شود.

پس از چند روز همراهی با یکدیگر، رابطه دوستی آن‌ها تبدیل به نوعی رفاقت می‌شود. ولی در ادامه راه، کم کم شواهدی رخ می‌نمایند که نشان می‌دهد یکی از این دو نفر آن‌کسی که تابه‌حال نشان داده است نیست.

«وایولت» تریلری روانشناسانه-جنایی از جی اس آی هالیدی، نویسنده بریتانیایی‌تبار است که جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های این ژانر در سایت آمازون در سال ۲۰۱۹ بوده است. ماجرایی پرکشش از روابط عجیب دو زن که در شرایطی متفاوت با هم آشنا می‌شوند، رفاقت می‌کنند و در سفری طولانی کم‌کم جنبه‌هایی از شخصیت خود را برملا می‌کنند که فرجامی جز فاجعه ندارد.

هالیدی که مدرس داستانویسی نیز هست، بیش از هفت رمان در ژانر تریلر نوشته و داستان‌های کوتاه او نیز برنده جوایز مختلف ادبی در بریتانیا شده‌اند. اما تفاوتی که «وایولت» با دیگر آثار او دارد در تجارب واقعی است که هالیدی به همراه همسرش در قطار سریع‌السیر سیبری داشته است. سفری که در آن تصمیم بر آغاز رمان‌نویسی گرفت:

«در سال ۲۰۰۶ به همراه همسرم جمی سفری به دور دنیا داشتم که روزهایی از آن در قطار سریع‌السیر سیبری گذشت. در قطار اثر درخشان استیفن کینگ، درباره نوشتن، را خواندم و تصمیم گرفتم رمان‌نویسی را شروع کنم. «وایولت» کتابی نبود که اولین کارم باشد و تا زمان چاپ آن پنج رمان دیگر نوشته بودم اما از همان روز اول معلوم بود که این سفر روزی تبدیل به یکی از داستان‌های من خواهد شد و آن روز بالاخره رسید و «وایولت» شد همان کار.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وایولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۲۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای رفاقت فرهاد مجیدی و خسرو حیدی؛ در ماجرای درگیری او دخالتی نکردم!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خسرو حیدری از زمان حضور همزمان با فرهاد مجیدی و دورانی که به عنوان مشاور در کنار احمد سعادتمند حضور داشت صحبت کرد و اعتقاد دارد که رابطه صمیمانه‌ای با فرهاد مجیدی دارد و در مشکلات او با مدیرعامل وقت استقلال داخل گود نبوده و در نقل و انتقالات کمک حال باشگاه استقلال بوده است.

بنابر روایت ورزش سه، حیدری در ابتدا از رابطه صمیمانه خودش و فرهاد مجیدی پرده‌برداری کرد و گفت: من با فرهاد در زمانی که همزمان در استقلال بودیم هم اتاق بودم، من پاس می‌دادم و فرهاد گل می‌زد، دوستی که داشتیم در زمین هم به کار ما آمده بود و اون هماهنگی لازم برای ما به وجود آمده بود.

او در ادامه گفت: زمانی که شفر از استقلال رفت، فرهاد به استقلال آمد و من همان دوران فرهاد مجیدی بود که از استقلال خداحافظی کردم، برای خداحافظی از فوتبال با علیرضا منصوریان و مجیدی مشورت کردم و او هم گفت خوب است اگر نمی‌خواهی در تیم دیگری بازی فوتبالت را در استقلال تمام کنی.

حیدری در واکنش به اینکه در زمان مشکلات سعادتمند و مجیدی یکی از مشاوران مدیرعامل استقلال بود گفت: آن زمان هم به استقلال کمک می‌کردم، زمانی که فرهاد مربی شد و من هم به کلاس‌های مربیگری رفتم یک مقدار فاصله افتاد ولی هنوز هم در ارتباط هستیم، آن زمان هم که استقلال مشکل داشت و نمی‌توانست بازیکنانش را تمدید کند، تنها بازیکنی که در قراردادش دخالت کردم وریا بود که دوست داشتم در استقلال باشد. به سعادتمند هم گفتم که او کاپیتان استقلال باید تمدید کند و می‌تواند تیم را جمع کند.

او درباره اینکه رابطه او با سعادتمند باعث کدورت با فرهاد شد یا خیر گفت: نه اصلا من وسط گود نبودم، هیچ فردی را شخصا کمک نکردم و فقط هدفم کمک به استقلال بود.

۲۵۸۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899520

دیگر خبرها

  • ماجرای رفاقت فرهاد مجیدی و خسرو حیدی؛ در ماجرای درگیری او دخالتی نکردم!
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/ «بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • ماجرای جنجالی ازدواج رابعه اسکویی و مازیار لرستانی؛ سی سال رفاقت دود شد!
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • چاپ یک‌رمان پلیسی دیگر از فردریک دار/«آموزش آدمکشی» در بازار نشر