Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، بر اساس دادنامه صادره از سوی شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان سمنان، احکام ۱۱ نفر از متهمانی که در قالب دو پرونده، اتهامات آنها مربوط به حوزه تولید و کار در شهرستان گرمسار در دست بررسی بود، صادر شد.

پرونده‌های این ۱۱ نفر مجموعاً در قالب ۶ اتهام در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان سمنان در دست بررسی بود که رأی نهایی بالأخره صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تصمیم نهایی دادگاه، متهمان به اتهام پرداخت رشوه، ارتکاب ۱۱ فقره اخذ رشوه، تضییع اموال و وجوه دولتی، ارتکاب یک فقره اختلاس از حساب بانکی، فاکتورسازی صوری و تزویر از طریق صحیح جلوه دادن امر باطل و تضییع حقوق اداره کار و امور اجتماعی شهرستان گرمسار محکوم شدند.

در میان محکومان، نام رئیس سابق اداره کار و امور اجتماعی شهرستان گرمسار هم به چشم می‌خورد که حکم قاطع دادگاه برای تخلفات او پس از پنج سال صادر شده است.

متهم اصلی پرونده، رئیس سابق اداره کار و امور اجتماعی شهرستان گرمسار بوده و بقیه افراد از سرمایه‌گذاران و کارخانه‌داران گرمسار هستند که مجبور به پرداخت رشوه به او شده بودند.

دادگاه با بررسی اوراق و محتویات پرونده، ختم رسیدگی را اعلام و به صدور رأی مبادرت کرده است.

بر این اساس، مدیر متخلف نسبت به اخذ ۱۱ فقره رشوه از واحدهای صنفی و شرکت‌های تولیدی دارای اتباع خارجه بدون پروانه کار در شهرستان گرمسار در قبال کاهش جریمه اقدام می‌کرده است.

بخشی از حکم صادره در ارتباط با متهمان پرونده

همچنین یک فقره اختلاس از حساب بانکی مجموعه ورزشی زیر نظر اداره کار و امور اجتماعی شهرستان گرمسار، فاکتورسازی صوری و تزویر از طریق صحیح جلوه دادن امر باطل با تنظیم فاکتور خرید رنگ مصرف‌شده برای ساختمان اداره کار در حالی که رنگ تهیه‌شده اهدایی بوده، تضییع حقوق اداره کار و ... در این پرونده به چشم می‌خورد.

بر اساس رأی صادره برای متهم اصلی پرونده، بزه انتسابی به نامبرده محرز و مسلم مستند به ماده سه قانون تشدید مجازات مرتکبان ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری تشخیص داده و نامبرده به تحمل پنج سال حبس تعزیری و پرداخت جزای نقدی معادل مال مأخوذه، یک سال انفصال موقت از خدمات دولتی، ۴۰ ضربه شلاق تعزیری و ضبط وجوه مأخوذه به نفع دولت محکوم شده است.

دادگاه در خصوص اتهام متهمان دیگر مبنی بر پرداخت رشوه با توجه به محتویات پرونده و دفاعیات بلاوجه نامبردگان مستند به ماده ۵۲۹ از قانون تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم کرده؛ اما مجازات آنها به مدت یک سال تعلیق شده است.

انتهای پیام/۲۲۴۹/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: رشوه سمنان اتهام متهمان حبس تعزیری ارتشا اختلاس کلاهبرداری حبس تعزیری پرداخت جزای نقدی دریافت رشوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۳۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار قرمز؛ دستور تخلیه سه روستای کرمان صادر شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان از صدور دستور تخلیه سه روستا در شهرستان‌های جازموریان و منوجان به دلیل طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیلاب طی امروز (سه شنبه) خبر داد. حمید سالخورده روز سه شنبه افزود: دستور تخلیه روستا‌های پورشعبان و حسین آباد در شهرستان منوجان و روستای کروچان در شهرستان جازموریان به دلیل احتمال جاری شدن سیلاب صادر شده است.

محمد جهانگیری فرماندار جازموریان نیز گفت: روستای کروچان جمعیتی افزون بر ۲۰ خانوار دارد و از جمله مناطق بحران‌زا و در معرض خطر سیل به شمار می‌رود.

رییس ستاد بحران شهرستان جازموریان با اشاره به صدور هشدار قرمز هواشناسی اظهار کرد:مردم با دهیار همکاری داشته باشند و روستا در وقت مناسب تخلیه تا اسکان اضطراری آنان در مدارس سطح شهر زهکلوت (مرکز شهرستان) انجام شود.

به علت بارش‌های شدید باران هشدار سطح قرمز برای مناطق جنوب کرمان صادر شده و همه سازمان‌ها در آماده باش هستند؛ استاندار کرمان از روز گذشته در جنوب کرمان حضور دارد و به صورت میدانی بر اقدامات پیشگیرانه و مدیریت اقدامات در برابر سیل نظارت دارد.

تاکنون راه ۱۰ روستا در جازموریان مسدود و برق ۲ روستای دیگر این شهرستان نیز قطع شده است.

ارتباط جاده‌ای زهکلوت مرکز شهرستان جازموریان با دلگان سیستان و بلوچستان نیز قطع و مسیر جایگزین بم- ریگان- ایرانشهر معرفی شده، اما از شهروندان خواسته شده به طور جدی از سفر‌های غیرضرور در این شرایط جوی بپرهیزند.

منبع: ایرنا

tags # اخبار هواشناسی سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها | آدم‌ربایی و قتل در مشهد
  • صدور موافقت اصولی با اجرای ۲ طرح گردشگری در اردبیل
  • محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در استان فارس
  • محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند و شکر
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • صدور هشدار قرمز؛ دستور تخلیه سه روستای کرمان صادر شد
  • حاشیه امن برای زورگیران خشن مسلح؛ تعطیلی صدور احکام محاربه؟!
  • ۱۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در غرب خراسان رضوی صادر شد
  • ترامپ در دادگاه: آمریکا توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود