Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا-وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا نیروی ویژه ضد تروریسم ایران را تحریم کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازاسپوتنیک، وزارت خزانه داری ایران اعلام نمود که هشت شهروند ایرانی، نیروی ویژه مبارزه با تروریسم، دو زندان در شهرهای اصفهان و زاهدان و یگان های ویژه پلیس تحت تحریم قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده تحریم هایی را علیه غلامرضا سلیمانی، فرمانده بسیج ایران اعمال کرده است.
در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا گفته شده است، "بسیج" فعالانه دست به اقدامات خشن سرکوب می‌ زند و در کنار دیگر ساختارهای امنیتی، مسئول "کشتار صدها مرد، زن و کودک در ایران" است.
وزارت دادگستری آمریکا تیرماه سال جاری در بیانیه‌ای مدعی شده بود "اف.بی‌آی" تلاش جمهوری اسلامی ایران برای ربودن "یک فعال مستقر در بروکلین" را در خاک آمریکا خنثی کرده است و بر این اساس تحریم های جدیدی علیه ایران ایجاد خواهد کرد. خبرگزاری رویترز شامگاه پنجشنبه (11آذرماه) گزارش داد "بن کاردین"، عضو دموکرات مجلس سنا و "پت تومی"، عضو جمهوری‌خواه این مجلس طرحی را پیشنهاد کرده‌اند که خواستار حسابرسی از ایران بابت تلاش برای ربودن "این خبرنگار" و "جلوگیری از تلاش‌های دیگر برای آدم‌ربایی‌ در خاک آمریکا" است.
طرح کاردین-تومی خواستار اعمال تحریم افراد دخیل در اجرای چنین نقشه‌هایی و درنظر گرفتن تحریم‌های ثانویه برای بانک‌ها در صورت همکاری با آنها است.

,واکنش شدید ایران به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران 
آمریکا حتی در میانه گفت‌وگوهای وین، از اعمال تحریم علیه ایران دست بر نمی دارد.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص اعلام تحریم های جدید ایالات متحده امریکا علیه ایران در توئیتر گفت که حتی در میانه گفت‌وگوهای وین، آمریکا از اعمال تحریم علیه ایران دست بر نمیدارد. واشنگتن قادر به درک این مسئله نیست که کارزار "شکست حداکثری" و "گشایش دیپلماتیک" نقیض هم هستند. تشدید تحریم‌ها، نه تنها اهرم نمی‌سازد - بلکه در تضاد با جدیت و حسن نیت ادعایی است.
گفتنی است، امروز وزارت خزانه داری آمریکا اعلام نمود که هشت شهروند ایرانی، نیروی ویژه مبارزه با تروریسم، دو زندان در شهرهای اصفهان و زاهدان و یگان های ویژه پلیس تحت تحریم قرار گرفتند.
وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، ایالات متحده تحریم هایی را علیه غلامرضا سلیمانی، فرمانده بسیج ایران اعمال کرده است.

کاخ سفید: رویکرد غیرجدی ایران در مذاکرات وین تنها به انزوای تهران ختم می شود
پس از اتهام مذاکرات وین، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام نمود که رویکرد غیرجدی ایران به انزوای تهران ختم خواهد شد
به گزارش اسپوتنیک، کاخ سفید در بیانیه ای در خصوص اخرین مذاکرات برجام اعلام نمود که رویکرد غیرجدی ایران به مذاکرات وین تنها به انزوای تهران ختم می شود.
گفتنی است، پس از انکه با اغاز انتخابات ریاست جمهوری در ایران مذاکرات برجام با وقفه رو به رو شد، دور هفتم مذاکرات که در تاریخ 29 نوامبر شروع شده بود بدون نتیجه خاتمه یافت. در این راستا، آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، در مقاله‌ای برای روزنامه "کامرسانت" مسکو از مواضع مقامات تهران در جریان مذاکرات وین درباره احیای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) صحبت کرده است.
وزیر امور خارجه ایران گفت: آمریکا و سه کشور اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) باید درک کنند که پنجره کنونی مذاکرات در خصوص برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی، تا ابد باز نخواهد ماند.
در سال 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا، به طور یکجانبه از برجام خارج شد. پس از دوره ترامپ، جو بایدن بارها آمادگی خود را برای از سرگیری اجرای تعهدات ذیل این توافق اعلام کرده است. گروه "پنج به علاوه یک" (روسیه، بریتانیا، آلمان، چین، آمریکا و فرانسه) از ماه آوریل در وین درباره این موضوع مذاکراتی را آغاز کرده است. شروع دور بعدی برای 29 نوامبر سال 2021 برنامه ریزی شده بود که بدون نتیجه باقی ماند.

آمریکا 8 شخص و 4 نهاد ایرانی را تحریم کرد
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد اسامی چند شخص حقیقی و حقوقی ایرانی به فهرست تحریم‌های این نهاد آمریکایی اضافه شده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای این افراد و نهاد‌ها را به «سرکوب معترضان» متهم کرده است. آمریکا علاوه بر این، چند مقام سوریه و یک مقام اوگاندا را نیز در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز سه‌شنبه 8 شخص حقیقی و 4 نهاد ایرانی را به بهانه‌های حقوق بشری در فهرست تحریم‌ها قرار داد.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌‌داری آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد اسامی چند شخص حقیقی و حقوقی ایرانی به فهرست تحریم‌های این نهاد آمریکایی اضافه شده است.
اسامی اشخاص و نهادهای تحریم‌شده به شرح ذیل است:
1- سید رضا موسوی اعظمی، به دلیل ارتباط با یگان ویژه نیروی انتظامی ایران
2- محسن ابراهیمی، به دلیل ارتباط با نیروهای ویژه ضدتروریسم 
3- علی همتیان، به دلیل ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
4- حسن کرمی، به دلیل ارتباط با یگان ویژه نیروی انتظامی ایران
5- محمد کرمی، ذیل قانون کاتسا
6- صغری خدادای، ذیل قانون کاتسا
7- مسعود صفدری، به دلیل ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
8- لیلا واثقی
9- نیروی ویژه ضدتروریسم ایران (نوپو)، به دلیل ارتباط با یگان ویژه نیروی انتظامی ایران
10- زندان مرکزی اصفهان، به دلیل ارتباط با یگان ویژه نیروی انتظامی ایران
11- یگان ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، به دلیل ارتباط با نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
12- زندان زاهدان، ذیل قانون کاتس
وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای بدون ارائه مستندات لازم این افراد و نهادها را به «سرکوب معترضان» متهم کرده است.  آمریکا علاوه بر این، چند مقام سوریه و یک مقام اوگاندا را نیز در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

وزیر خارجه فرانسه:  ایرانی‌ها به دنبال بن بست مذاکرات هستند
ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که وی انتظار دارد روز پنجشنبه مذاکرات هسته‌ای با ایران ادامه پیدا کند. وزیر خارجه فرانسه مدعی شد که شواهد درباره مذاکرات با ایران دلگرم کننده نیست
 ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که وی انتظار دارد روز پنجشنبه مذاکرات هسته‌ای با ایران ادامه پیدا کند.
به گزارش روزنامه عرب نیوز، درحالیکه وزارت خزانه داری آمریکا دوباره تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرده است، وزیر خارجه فرانسه مدعی شد که شواهد درباره مذاکرات با ایران دلگرم کننده نیست.
لودریان بدون اشاره به اینکه طرف‌ها اروپایی و آمریکا به تعهدات خود در توافق هسته‌ای عمل نکردند و متون پیشنهادی ایران در مذاکرات را نپذیرفتند، ادعا کرد:عقیده ما این است که ایرانی‌ها به دنبال بن بست مذاکرات هستند.

کاخ سفید:توپ در زمین تهران است
مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به مذاکرات برجامی وین که قرار است از روز پنجشنبه از سر گرفته شود، گفت که در حال حاضر «توپ در زمین ایران است».
 «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به مذاکرات برجامی وین که قرار است از روز پنجشنبه از سر گرفته شود، گفت که در حال حاضر «توپ در زمین ایران است».
وی با تکرار برخی ادعاها مبنی بر تلاش ایران برای وقت‌کشی در مذاکرات، گفت که لازم است این کشور از خود جدیت نشان دهد.
سالیوان برخی مواضع بی‌اساس در خصوص ماهیت برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرده و گفت که ایران مجهز به سلاح هسته‌ای از ایران بدون سلاح هسته‌ای خطرناک‌تر خواهد بود.
وی همچنین با اشاره به گفت‌وگوی ویدئویی «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا و «ولادیمیر پوتین» همتای روس وی در روز سه‌شنبه، گفت که دو طرف «مذاکراتی سازنده» درباره ایران داشتند.
سالیوان در ادامه گفت که آمریکا و روسیه در سال‌های 2014 و 2015 نیز در ارتباط با ایران با هم همکاری کردند و در راستای حصول اطمینان از عدم دستیابی این کشور به سلاح هسته‌ای به همکاری خود ادامه خواهند داد.

واکنش روسیه به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، از در پیش گرفتن چنین رویکردی هم‌زمان با مذاکرات برجامی در وین انتقاد کرد.
 «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، از در پیش گرفتن چنین رویکردی هم‌زمان با مذاکرات برجامی در وین انتقاد کرد.
وی در پیامی توئیتری در این‌باره نوشت: «حتی در میانه مذاکرات وین نیز آمریکا اقدام به اعمال تحریم علیه ایران که به برنامه هسته‌ای خود ادامه می‌دهد، کرده است. این خوب نیست. اکنون زمان آن است که این رویکرد برای ایجاد فضایی بهتر به منظور احیای سریع و موفقیت‌آمیز برجام، متوقف شود».
وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه در ادامه اقدام‌های ضدایرانی خود، اقدام به اعمال تحریم علیه هشت فرد و چهار نهاد ایرانی کرده بود.

دیپلمات روس از آغاز نشست‌های غیر رسمی در وین خبر داد
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش خبر داد که نشست‌های غیررسمی درباره لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران در وین اتریش آغاز شده است.
«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش از آغاز نشست‌های غیررسمی در وین اتریش برای از ادامه مذاکرات ایران و گروه1+4 خبر داد.
وی در پیامی در توییتر خاطرنشان کرد: «نشست‌های غیررسمی در راستای آماده سازی از سرگیری دور هفتم گفت‌وگوهای وین درباره برجام که پیشتر آغاز شده بود، از سر گرفته شد».
اولیانوف در پیام توییتری دیگری به گفت‌وگوهای سه‌شنبه شب «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت که پوتین و بایدن در گفت‌وگوی مجازی خود ابراز امیدواری کردند که گفت‌وگوهای وین درباره برجام که در پایان ماه نوامبر از سرگرفته شده، به نتایج قابل قبول برای همه منجر شود.
پیشتر نیز «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه شامگاه سه‌شنبه خبر داده بود که ادامه مذاکرات با ایران در وین، روز پنجشنبه از سرگرفته خواهد شد.

بلینکن: خروج از برجام اشتباه بسیار بزرگی بود
وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای گفت که خروج واشنگتن از برجام اشتباه بسیار بزرگی بود.
«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه گفت که خروج آمریکا از توافق هسته‌ای سال 2015 با ایران اشتباه بسیار بزرگی بود.
وی که با وال‌استریت ژورنال مصاحبه می‌کرد، در ادامه گفت: «همچنان اعتقاد داریم که دیپلماسی بهترین راه برای حل چالش هسته‌ای ایران است».
وزیر خارجه آمریکا گفت: «فرصت برای بازگشت ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای بدون پایان باقی نخواهد ماند».
ابراز ندامت وزیر امور خارجه آمریکا از خروج از برجام در حالی ابراز می‌شود که دولت کنونی آمریکا، همچنان سیاست فشار حداکثری دولت پیشین آمریکا علیه ایران را حفظ کرده و برای احیای توافق هسته‌ای سال 2015، حاضر به برداشتن تمام تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ و پس از خروج از برجام نیست.
بلینکن در ادامه مصاحبه خود به چالش اوکراین نیز اشاره کرد و گفت در صورتی که روسیه به سرزمین‌های اوکراین حمله کند، واشنگتن کمک‌های دفاعی بیشتری به کی‌یف خواهد کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا افزود: «امیدواریم که روسیه اقدامات خصمانه بیشتری علیه اوکراین اتخاذ نکند».
«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نیز شامگاه سه‌شنبه در کنفرانس خبری گفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه تلفنی با «ولودمیر زلنسکی» گفت‌وگو خواهد کرد.
وی افزود: «در جریان گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور آمریکا و روسیه، بایدن به پوتین گفت در صورت حمله روسیه به اوکراین، آمریکا آماده اتخاذ اقداماتی است که در سال 2014 آنها را انجام نداده است».
سالیوان اضافه کرد که آمریکا همچنان به ارائه تسلیحات دفاعی به اوکراین ادامه خواهد داد.

تحریم‌های یکجانبه در حکم جنایات بین‌المللی است
نماینده جمهوری اسلامی ایران در بیستمین نشست مجمع دیوان بین‌المللی کیفری تاکید کرد: تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی در حکم جنایات بین المللی، تحت صلاحیت دیوان بین المللی کیفری است که ضروری است دیوان در مقابل این اقدامات زورمدارنه هوشیار باشد و اقدامات احتیاطی و مقتضی را اتخاذ کند.
 نماینده جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی خود در روز دوم  بیستمین نشست مجمع دولت‌های عضو اساسنامه رم  دیوان بین‌المللی کیفری، با اظهار تاسف از تحریم های یکجانبه غیرقانونی و نامشروع دولت آمریکا عیله دیوان و مقامات آن تاکید کرد که قصد دولت آمریکا از اعمال تحریم های غیرقانونی و ناقض حقوق بین‌الملل، خدشه دار کردن و تضعیف استقلال بازیگران در عرصه بین‌المللی است.  
دکتر سید مهدی حسینی اسفیدواجانی، معاون حقوقی بین‌المللی سفارت کشورمان در لاهه افزود: اقدامات قلدرمابانه دولت آمریکا علیه دیوان بین المللی کیفری و مقامات آن تاکتیکی بود که آن کشور برای خرید زمان کافی برای خارج کردن نیروهای نظامی خود از افغانستان و فراری دادن مرتکبین جنایات جنگی در افغانستان از اجرای عدالت، اتخاذ کرد.  
نماینده ایران ضمن اشاره به آثار مخرب و زیانبار تحریم‌های یکجانبه دولت آمریکا تاکید کرد آثار مخرب و زیانبار نقض حقوق بین‌الملل ناشی از تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی در حکم جنایات بین‌المللی تحت صلاحیت دیوان بین‌المللی کیفری است که ضروری است دیوان در مقابل این اقدامات زورمدارنه هوشیار باشد و اقدامات احتیاطی و مقتضی را اتخاذ کند.  

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایران آمریکا برجام بایدن اروپا تحریم نماینده روسیه در سازمان های بین المللی تحریم های جدید آمریکا علیه ایران وزارت خزانه داری آمریکا اعلام دیوان بین المللی کیفری جمهوری اسلامی ایران تحریم های یکجانبه وزیر خارجه فرانسه اعمال تحریم علیه وزیر امور خارجه مذاکرات برجامی فهرست تحریم ها گفت وگوهای وین مذاکرات برجام توافق هسته ای اعلام نمود خارجه آمریکا وین اتریش بیانیه ای مذاکرات وین روز پنجشنبه دولت آمریکا توپ در زمین روز سه شنبه رئیس جمهور وین درباره نیروی ویژه جو بایدن کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۳۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند

به گزارش خبرگزاری مهر، یکی از رهبران جنبش حماس در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که عقب‌نشینی پی در پی آمریکا از طرح‌های پیشنهادی خود، جانبداری از رژیم اشغالگر است و مذاکرات مبادله اسرا را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: ما رویکرد و نگرش خود را در مورد توافق مبادله اسرا با استناد به طرح پیشنهادی واسطه‌ها از جمله واشنگتن در پاریس با تکیه بر چارچوب پیشنهادی دوم پاریس ارائه دادیم.

این رهبر حماس بیان کرد که همزمان با مخالفت رژیم صهیونیستی با این طرح، آمریکا هم از آن عقب نشست و طرحی را ارائه داد که کاملا همسو با خواسته‌ها و موضع طرف صهیونیستی بود.

وی اظهار داشت که مواضع و رفتارهای آمریکا نه تنها منجر به رسیدن به توافق نخواهد شد بلکه تنش و درگیری‌ها و خونریزی‌ها را هم شدت خواهد بخشید.

کد خبر 6080990 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • ندای مواضع ضدونقیض از درون کاخ‌سفید؛ اسرائیل می‌تواند آمریکا را وسط تنش با ایران بیاندازد؟
  • آمریکا سیاست دوگانه خود در قبال تروریسم را کنار بگذارد
  • حماس به تعلیق مذاکرات آتش‌ بس تهدید کرد
  • حماس: آمریکا مذاکرات را به بن‌بست کشانده است
  • مقام حماس: آمریکا مذاکرات آتش‌بس را به بن‌بست می‌کشاند
  • چهار مقام ارشد ایرانی که ارتش اسراییل معرفی کرد
  • خورشید پنج میلیارد سال دیگر کل زمین را خواهد بلعید