Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش حماس به رژیم صهیونیستی هشدار داد که اوضاع در نوار غزه دیگر قابل تحمل نیست و این جنبش همه گزینه‌ها را روی میز دارد.

 به گزارش ایسنا، مشیر المصری، از رهبران حماس در مصاحبه با المیادین گفت: اسرائیل از طریق دیوار حائل و گسترش شهرسازی در قدس به شکل واضح زور گویی می‌کند. عواملی از سوی دشمن گروه‌های مقاومت را به صدور بیانیه خود وادار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا زمانی که فشارهایی علیه مردم ما در غزه وجود داشته باشد تمام احتمالات وارد است.

وی افزود: اوضاع در غزه دیگر قابل تحمل نیست. حماس برای تمام گزینه‌ها برای ایجاد یک زندگی خوب برای فلسطینی‌ها آماده است.

 وی گفت: ما از این نظر با مصر تعامل داریم که نقش محوری در منطقه دارد و می‌خواهیم همچنان میانجیگری خود ادامه بدهد. ما در راه وحدت ملی دست خود را دراز کرده و امتیازهای بزرگی را دادیم.

 وی از الجزایر به خاطر موضع اش درباره فلسطین تشکر کرد.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حماس رژيم صهيونيستي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۳۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منبع حماس: ۳۰ افسر شاباک اسیر حماس هستند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از پایگاه اینترنتی العربی الجدید، این منبع در مصاحبه با پایگاه العربی الجدید گفت «دولت رژیم اشغالگر عملیات گمراه سازی سازمان یافته‌ای را در قبال اسرائیلی‌ها و خانواده‌های اسرای اسرائیلی به کار گرفته است تا از وظیفه آزاد کردن این اسرا شانه خالی کند.» این منبع خبر منتشر شده در رسانه‌های عبری زبان نزدیک به دولت رژیم اشغالگر درباره آزادی اسرا را تکذیب کرد. این رسانه‌ها اعلام کردند «حماس پیشنهاد کرده است در مرحله نخست توافقی که اخیرا در مذاکرات قاهره مطرح شد، به جای ۴۰ اسیر، فقط ۲۰ اسیر را آزاد کند.» این منبع افزود «پس از این ادعا، گزارش‌های خبری عبری زبان منتشر شد؛ مبنی بر اینکه تعداد اسرای زنده کمتر از ۲۰ نفر است. در حالی که این موضوع صحت ندارد.»
این منبع همچنین گفت «طبیعتا نمی‌توان شمار دقیق اسرای زنده را اعلام کرد؛ اما بدون تردید، شمار آنها بیشتر از شمار اسرایی است که در رسانه‌های عبری زبان مطرح می‌شود.» وی افزود «فقط جنبش حماس ۳۰ نفر از ژنرال‌ها و افسران شاباک را نزد خود اسیر نگه داشته است؛ کسانی که روز هفت اکتبر از یگان‌های نظامی و برخی از مواضع نظامی مهم به اسارت گرفته شدند.»
وی تاکید کرد «این افراد در محل‌های بسیار امن و کاملا دور از دسترس رژیم اشغالگر هستند و در هیچ شرایطی امکان رسیدن به آنها وجود ندارد. در عین حال، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر و برخی از وزرای دولتش بسیاری از اطلاعات درباره هویت‌های برخی از اسرای نظامی را مخفی می‌کنند تا خشم نیروهایشان را به دنبال نداشته باشد. شاید بخش زیادی از خشم نتسان الون نماینده ارتش اسرائیل در هیئت‌های مذاکره کننده درباره اسرا ناشی از بی خیالی نتانیاهو درباره این پرونده باشد.» وی تاکید کرد «تن‌ها راه آزاد شدن اسرای رژیم اشغالگر، مذاکرات جدی است که در پی آن، پایبندی کامل به آتش بس و بازسازی وجود داشته باشد.»
العربی الجدید در ادامه نوشت: در حالی که شمار دقیق اسرای اسرائیلی در غزه مشخص نیست، دفتر نتانیاهو از کشته شدن ۳۳ نفر از ۱۲۹ نفر خبر داد که مدعی می‌شود آنها همچنان در نوار غزه هستند. اما دفتر نتانیاهو شمار اسرای نظامی را مشخص نکرده است. این راهبردی است که رژیم اشغالگر با تکیه بر آن تلاش می‌کند برخی از سربازان یا افسران بازنشسته یا ذخیره را به عنوان غیر نظامی معرفی کند تا طی گفتگو‌ها درباره تبادل اسرا، بهای مذاکره برای این رژیم کاسته شود.
این مقام جنبش حماس همچنین گفت «تکرار حملات رژیم اشغالگر به شمال و مرکز نوار غزه آن هم پس از آنکه در گذشته اعلام کرده بود مقاومت را در این مناطق از بین برده، نشان می‌دهد که این رژیم متوجه شده ادعای سابقش درست نبوده است. مقاومت در وضعیت خوبی به سر می‌برد و همچنان به شکل منظم کنترل میدان‌های عملیات را در دست دارد.»
این منبع همچنین گفت «خبر‌هایی درباره اینکه یحیی السنوار رهبر جنبش حماس در غزه در تونل‌ها به سرمی برد، صرفا چیزی است که نتانیاهو و دستگاه‌های وی ادعا کردند تا بر شکست در تحقق اهداف اعلام شده خود در برابر اسرائیلی‌ها و متحدانشان سرپوش بگذارند.» وی تاکید کرد «یحیی السنوار در میدان، جنبش حماس را فرماندهی می‌کند.»
این مقام جنبش افزود یحیی السنوار «اخیرا از مناطق مختلف درگیری بین مقاومت و رژیم اشغالگر بازدید و با برخی از نیرو‌های جنبش حماس، روی زمین و نه در تونل‌ها دیدار کرد.» وی همچنین گفت «اخیرا یحیی السنوار رهبران این جنبش در خارج را از وضعیت مقاومت در نوار غزه آگاه کرد و در این گفتگو‌ها آمار و گزارش‌های دقیق میدانی ارائه کرد که نشان دهنده قدرت مقاومت، صلابت و توان آن برای مقابله با نظامیان اشغالگر است.»
این منبع در ادامه گفت «دولت آمریکا در مذاکرات از چهره واقعی خود پرده برداشت و نشان داد که یکی از طرف‌های اصلی جنگ علیه نوار غزه است؛ نه میانجی.» وی افزود «دولت آمریکا که در تلاش‌ها برای اعمال فشار بر مقاومت به منظور واداشتن آن به پذیرفتن شروط به نفع دولت رژیم اشغالگر و آزادی اسرای اسرائیلی بدون تعهدات واقعی برای پایان دادن به رنج‌های ملت فلسطین شکست خورد، بسیار خشمگین شده است.» این مقام جنبش حماس ضمن تکذیب اعمال فشار‌های مصر و قطر، تاکید کرد «مواضع قاهره و دوحه به گونه‌ای بود که مطالبات مقاومت و شروط آن را درک کرده اند.»

دیگر خبرها

  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • حماس: تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • منبع حماس: ۳۰ افسر شاباک اسیر حماس هستند
  • 200 روز از جنگ غزه گذشت و اسرائیل به اهدافش نرسید
  • حماس: قصد خروج از قطر را نداریم
  • قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • رژیم صهیونیستی تحمل تا ابد جنگیدن را ندارد
  • حماس اظهارات بلینکن را محکوم کرد
  • قالیباف : مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده