Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@07:02:42 GMT

گاز، آرزوی زمستانه جاده چالوسی‌ها

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۳۵۱۹

گاز، آرزوی زمستانه جاده چالوسی‌ها

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گاز، انرژی واجب امروز که جایگزینی برای نفت شد؛ سال های گذشته  از نفت برای پخت و پز و گرمایش و روشنایی در منازل استفاده می شد، با گذشت زمان و قدم گذاشتن به عصر تکنولوژی خیلی عجیب و بعید به نظر می آید که در این برهه از زمان با نقطه ای از کره خاکی مواجه شوید که گاز به آن نرسیده باشد و هچنان نفت گرمابخش محیط زندگی مردم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد قابل توجهی از روستاهای جاده کرج-چالوس(حوزه البرز) فاقد گاز هستند و علی رغم گذشت چندین سال از آغاز طرح گازرسانی، این طرح هنوز به خط پایان نرسیده است.

نوروزنیا، رئیس خدمات فنی و فروش عمده شرکت گاز البرز در این باره گفت: طرح گازرسانی به جاده کرج-چالوس ادامه دارد و موانع محیط زیستی آن در حال برطرف شدن است و مسائل مربوط به پلیس را نیز بررسی شد و امیدواریم با همراهی استاندار مشکلات این طرح کاملا حل شود.

او افزود: پیمانکاران ما طبق برنامه ریزی مشغول به کار هستند و از آن جا که روی آن تمرکز داریم امور به خوبی پیش می رود.

رئیس خدمات فنی و فروش عمده شرکت گاز البرز گفت: مصرف گاز در البرز نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود دو تا چهار میلیون متر مکعب افزایش داشته است.

او افزود: گازرسانی به سرهه را آغاز کرده ایم، کوچه سرهه جزء بافت نبود اما اکنون وارد بافت شده است و مهندسی های آن انجام و حفاری آن نیز تا دو هفته آینده آغاز خواهد شد.

نوروزنیا درخصوص انتقاد شهروندان به عدم گازرسانی به برخی نقاط تهراندشت، گفت: برای گازرسانی به یک نقطه در البرز مشکلی نداریم اما باید مجوزهای لازم به ما ارائه شود؛ مطمئن باشید که تهراندشت نیز با مشکل مجوز مواجه است.

او افزود: برخی نقاط برای گازرسانی به مجوز شهرداری یا جهاد کشاورزی نیاز دارد.

رئیس خدمات فنی و فروش عمده شرکت گاز البرز گفت: سال گذشته برنامه های گازرسانی به اقدسیه آغاز شد و امسال نیز به پایان رسید.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گازرسانی به روستاها جاده کرج چالوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های اجرایی البرز با هشدار هواشناسی به حالت آماده باش درآمدند

به گزارش قدس آنلاین "مهدی مهرور"  افزود: بر این اساس آمادگی دستگاه ها برای استفاده از تمام ظرفیت های ممکن جهت اقدامات پیشگیرانه در برابر جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها و مسیلهای فصلی، وقوع رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش سنگ، رانش کوه، لغزندگی و کاهش دید در جاده های کوهستانی یا هرگونه حادثه احتمالی مورد تاکید است.

وی بیان کرد: مراکز درمانی و پایگاههای امدادی، شرکتهای خدماتی شامل آب و فاضلاب شهری روستایی، برق، گاز، تلفن همراه، ثابت و آب منطقه ای نیز با اعلام این هشدار سطح نارنجی هواشناسی در حالت آماده باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: شهروندان از تردد در محل های پرخطر، اسکان، چادر زدن و توقف در حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

مهرور یادآور شد: همچنین تمهیدات لازم توسط جهاد کشاورزی استان البرز و شهرستانها برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما، رطوبت و تهویه در گلخانه ها، مرغداریها، دامداریها و خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها و جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی به عمل آید.

تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تقویت سامانه تندری از دوشنبه سوم اردیبهشت تا سه شنبه چهارم اردیبهشت در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن رگبار شدید و ساعتی رعد و برق، تگرگ، وزش باد شدید و لحظه ای همراه با گرد و خاک و کاهش نسبی دما در استان و به ویژه ارتفاعات و جاده های کوهستانی مورد انتظار است.

مخاطره این سامانه بارشی آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی ، سقوط و ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده های کوهستانی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جاده چالوس لغزنده است/ خطر سقوط سنگ
  • تمدید انسداد جاده چالوس
  • دستگاه‌های اجرایی البرز با هشدار هواشناسی به حالت آماده باش درآمدند
  • خطر ریزش سنگ در جاده کرج چالوس
  • خطر ریزش سنگ در جاده چالوس
  • جاده کرج چالوس بسته شد
  • جاده چالوس بسته شد
  • جاده کندوان از طریق آزاد راه استان البرز باز است
  • جاده کرج کندوان به مدت ۲ روز مسدود می‌شود
  • مسیر جنوب -شمال جاده کندوان به مدت ۲ روز مسدود می‌شود