Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@09:16:18 GMT

بارش برف و باران کردستان را در برمی‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۳۶۸۸

بارش برف و باران کردستان را در برمی‌گیرد

رحیم صدیقی مدیرکل هواشناسی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، به میزان بارش‌ها در سال زراعی جاری اشاره کرد و اظهار داشت: به صورت میانگین ۶۵ میلی‌متر بارندگی در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۲ درصد و نسبت به میانگین دوره بلندمدت۳۵ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه یک سامانه بارشی از اواخر امروز وارد استان می‌شود، افزود: با ورود این سامانه بارشی شاهد بارش باران و برف در گردنه‌ها و ارتفاعات استان خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مقام مسئول، این سامانه بارشی پنجشنبه‌‌شب از استان خارج می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی فعالیت این سامانه بارشی بیشتر در نیمه غربی استان در شهرهای بانه، مریوان، سروآباد، سقز، سرشیو، سنندج و کامیاران خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین امروز شاهد وزش باد قابل ملاحظه از بعداز ظهر در استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان روند دمای هوای استان را کاهشی بیان کرد و گفت: فردا به دلیل ورود سامانه بارشی تا چند درجه امکان افزایش دما در استان پیش‌بینی شده است.

گفتنی است؛ اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان سامانه بارشی بارش برف هواشناسی سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۳۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از بارش شدید تگرگ و صاعقه در کلانشهر شیراز خبر داد. - اخبار استانها -

غلامرضا غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از شیراز، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان، گفت: این سامانه بارشی روز پنجشنبه از استان خارج می‌شود و بیشترین فعالیت آن در مناطق شمال و شرق فارس است که شاهد بارندگی خوبی هستیم.

وی با بیان اینکه به دلیل بارش‌های رگباری و رعد و برق هشدار سطح نارنجی اعلام شده است، افزود: مشکل خاصی تاکنون در زمینه فعالیت این سامانه در فارس گزارش نشده است.

غلامی با بیان اینکه اوج بارش‌ها برای عصر امروز گزارش شده است، گفت: در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی استان باز است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری فارس از آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان در تمام نقاط استان خبر داد و تاکید کرد: به دلیل مخاطرات این سامانه بارشی شهروندان از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در خراسان جنوبی
  • بارش‌ها در میبد و جاده چادرملوی اردکان +فیلم و عکس
  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان
  • بارش باران بهاری در لرستان و خوشحالی مردم
  • پیش بینی بارش رگباری باران و تگرگ در البرز
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد
  • تداوم بارش باران در کرمانشاه تا فردا