Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت با تأکید بر ضرورت تمرکز بر توسعه تکنولوژی حوزه‌های معدنی، تحقق هدف جایگزینی نفت با معدن را با اصلاح ساختارها، رویکرد‌ها و برخی سیاست‌گذاری‌ها در این بخش ممکن دانست. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شاتا، رضا محتشمی پور در دیدار با فعالان و اعضای تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی با تشریح تکالیف و وظایف معاونت معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صدور مکرر قواعد، بخش معدن و صنایع معدنی را با مشکلات جدی مواجه کرده است که با آسیب شناسی صورت گرفته و بهره‌مندی از نظرات و دیدگاه‌های نخبگان این بخش در مسیر اصلاح ساختار‌ها و سیاست‌گذاری‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تبیین اهمیت حوزه تنظیم بازار محصولات معدنی خاطرنشان کرد: انحصار همواره با مداخله‌های حکومتی همراه بوده است و تنها با قاعده‌مند کردن مداخلات است که می‌توانیم مسیر درست تنظیم بازار قاعده‌مند را هموار کنیم.
معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های فکری و مشورتی فعالان، انجمن‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی، تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و دیدگاه‌های بخش خصوصی نه تنها در مرحله احصاء مشکلات بلکه تا پیگیری اجرای راه‌حل‌های ارائه شده و محقق شدن نتایج تصمیمات اتاق‌های فکر مشورتی ادامه خواهد داشت.   وی با تأکید بر ضرورت تمرکز بر توسعه تکنولوژی حوزه‌های معدنی، تحقق هدف جایگزینی نفت با معدن را با اصلاح ساختارها، رویکرد‌ها و برخی سیاست‌گذاری‌ها در این بخش ممکن دانست.
محتشمی پور بلوغ ساختاری بخش معدن و صنایع معدنی را در وضعیت مطلوبی عنوان کرد و بر لزوم جبران عقب ماندگی‌های این بخش با تمرکز بر توسعه تکنولوژی تأکید کرد.
وی موضوع توسعه فناوری و تکنولوژی بخش‌های معدنی را مورد تأکید جدی وزیر صمت عنوان کرد و افزود: بهره‌مندی از فناوری، دانش و تکنولوژی روز دنیا همراه با استفاده صحیح از ظرفیت‌های خوب داخلی می‌تواند اهداف بلند بخش معدن را با سرعت محقق کند.
معاون وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع گستردگی حجم ارجاعات روزمره به این معاونت و دفاتر و شورا‌های مستقر در آن اشاره کرد و گفت: با بررسی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد بیش از موضوع افزایش اختیارات و تفویض‌های صورت گرفته، عدم بهره‌مندی استان‌ها از تفویض اختیارات قبلی، حجم انبوهی از ارجاعات به این معاونت را موجب شده است که در اصلاح ساختار‌ها و فرآیندها، این مهم می‌بایست مورد بازنگری و توجه ویژه قرار گیرد.
وی با انتقاد از فرهنگ مصرف گرایی در جامعه، عدم رعایت سهم تولید و تنظیم زیست کشور براساس مصرف گرایی را از مشکلات ریشه‌ای حوزه تولید عنوان کرد و اظهار داشت: در بسیاری از کشور‌های دنیا حتی کشور‌های جهان سوم مصارف خانگی انرژی تابع مصرف تولید کشور است و در کشور ما نیز می‌بایست ضمن اصلاح مدل‌های غلط توزیع انرژی و فرهنگ مصرف گرایی، توجه بیشتری به تولید کشور داشته باشیم.
در این نشست نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص مهمترین مسایل و مشکلات بخش‌های معدنی و صنایع معدنی پرداختند.     بیشتر بخوانید: ایران بر روی کمربند انواع مواد معدنی دنیاست/معادن؛ بهترین جایگزین دستیابی به درآمدهای نفتی

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی معدن وزارت صمت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی معدن وزارت صمت بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۳۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، آقایی میبدی در نشست با نماینده منتخب مردم شهرستان اردکان با اشاره به اینکه انتقال خون یزد به لحاظ خدمت رسانی، فنی و تخصصی و علمی جزو استان‌های برتر کشور است، تصریح داشت: یزد در زمینه اهدای خون در بین سه استان برتر کشور است و در زمینه اهدای خون مستمر جزو برترین‌های کشور و در پوشش اهدای خون جزو استان‌های نسبتاً خوب در بین دیگر استان‌ها هستیم.   وی تحول، تعالی و تکامل در خدمت، دانش و پژوهش، اجتماعی کردن انتقال خون و دسترسی آسان برای همه جهت اهدای خون را سه هدف مهم در انتقال خون استان ذکر کرد.    مدیر کل انتقال خون استان با بیان این که هم اکنون هیچ بیماری در استان یزد معطل خون نمی‌ماند و این حاصل سال‌ها تلاش همکاران در این اداره کل است، ابراز کرد: البته تلاش داریم با ایجاد پایگاه‌های سیار، برای هر کسی و در هر جایی امکان اهدای خون را فراهم کنیم و در این رابطه سامانه سیار خونگیری در استان راه اندازی شده و می‌توانیم این شرایط را تسهیل‌تر کنیم.   وی در پایان صحبت‌های خود و با اشاره به اتمام ساختمان جدید پایگاه انتقال خون شهرستان گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده و مساعدت شهرستان قرار است در شش ماهه اول امسال مرکز جابجایی از ساختمان قدیم به ساختمان جدید انجام گیرد.   در ادامه این نشست نماینده منتخب مردم اردکان در مجلس به نقش کلیدی استان یزد در حوزه درمان کشور اشاره کرد و خواستار توسعه و تجهیز مراکز اهدای خون به عنوان بخشی از زنجیره درمان شد.    پوردهقان با اشاره به موقعیت جفرافیایی شهرستان اردکان و اهمیت آن در حوزه پدافندی، بر لزوم تکمیل زیرساخت‌ها و توسعه شبکه خون‌رسانی در شهرستان تأکید کرد.  

دیگر خبرها

  • وجود ۱۹۴ معدن فعال در کردستان
  • بهره‌برداری از ۲۷۰۰ پروژه بهداشتی در دولت مردمی
  • باید از ظرفیت «بخش خصوصی» برای تحقق شعار سال بهره گرفت
  • بازسازی آسیب‌های معدنکاری با اصلاح قانون معادن
  • پیگیری راه اندازی موزه معدن در کرمان
  • نظارت بر بازار شرط تحقق شعار سال است
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • سهم بالای خانوار از هزینه‌های سلامت، مانع تحقق سیاست‌گذاری‌ها
  • سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد