Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-18@10:49:35 GMT

آمریکا با ایجاد ناامنی دنبال ماندگاری در عراق است

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۳۹۸۴

آمریکا با ایجاد ناامنی دنبال ماندگاری در عراق است

گردان های حزب الله عراق با صدور بیانیه ای تشدید اقدامات جنایتکارانه در این کشور از جمله حمله تروریستی در بصره را در راستای اقدامات جنایتکارانه و خبیثانه آمریکا برشمرد.

به گزارش مشرق، جنبش مقاومت اسلامی گردان های حزب الله عراق (کتائب حزب الله) روز سه شنبه تشدید اقدامات جنایتکارانه در این کشور را در راستای راهبرد خبیثانه آمریکا برای مشروعیت بخشیدن به حضور خود در عراق توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: اشغالگران آمریکایی را با خفت و خواری اخراج خواهیم کرد

در بیانیه ای که در پایگاه رسمی گردان های حزب الله منتشر شده، آمده است: تشدید روند اقدامات مجرمانه محور شر صهیونیستی-آمریکایی-سعودی علیه افراد بیگناه در راستای راهبرد خبیثانه آمریکا برای مشروعیت بخشی به حضور خود تحت عناوین فریبکارانه مختلف پیش از موعد عقب نشینی آنها از عراق صورت می گیرد.

این بیانیه می افزاید: شکی نیست که تمام جنایات علیه مردم عراق از جمله آنچه اخیراً در دیالی و مخمور صورت گرفت و آنچه امروز در بصره روی داد نشان می دهد که عاملان آنها ابزار دست آمریکا هستند که در زمان های تعیین شده دست بکار می شوند تا چنین القا کنند خروج نیروهایشان از عراق به ایجاد ناامنی و بازگشت داعش که ساخته خود آنهاست، منجر خواهد شد. این سیاست مملو از خباثت و فریبکاری درباره مردم سازش ناپذیر ما جواب نخواهد داد.

کتائب حزب الله ادامه داد: این رویدادهای خونین و جنایتکارانه نشان می دهد که اشغالگران آمریکایی و ایادی آنها در داخل عراق و منطقه در راستای باقی نگاه داشتن نیروهای خود ابایی از قرار دادن مردم عراق در معرض اقدامات خونبار جدید ندارند که این امر باید برملا شود و نیروهای ملی و مردمی باید برای ناکام گذاشتن این طرح جنایتکارانه اقدام کنند.

این بیانیه در پایان تاکید کرد: مردم ما طی سال های گذشته و در سایه وجود این نیروها درد و رنج کشیدند و فداکاری کردند و الان هم تسلیم نخواهند شد و در قبال سیاست های سرکوبگرانه و چپاولگری آمریکا سر تسلیم فرود نخواهند آورد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت عراق حزب الله عراق جنبش مقاومت اسلامی آمریکا حزب الله لبنان قیمت های روز در یک نگاه حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۳۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دیدار سال ۱۳۵۷، فرح با آیت‌الله خویی رهبر شیعیان عراق چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۵۸؛ بیش از دو ماه پس از پیروزی انقلاب در ایران، و درست در بحبوحه‌ی روزهایی که سران رژیم گذشته یکی پس از دیگری در جلوی جوخه‌ی اعدام قرار می‌گرفتند و از سوی دیگر نیز این گمانه در عراق مطرح بود که ایران قصد دارد با آشوب در مناطق شیعه‌نشین آن کشور، انقلاب خود را صادر کند، خبرنگار خبرگزاری فرانسه به دیدار آیت‌الله العظمی سید ابوالقاسم خویی رهبر شیعیان عراق رفت. آن‌چه در پی می‌خوانید گزارش خبرگزاری فرانسه از آن دیدار است که فردای آن روز [سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۵۸] در روزنامه‌ی کیهان منتشر شد:

حضرت آیت‌الله العظمی حاج سید ابوالقاسم الموسوی الخویی رهبر شش میلیون شیعه در عراق دیروز [دوشنبه ۲۷ فروردین ۵۸] اعلام کرد که جامعه‌ی شیعه‌ی عراق در امنیت زندگی می‌کند و شایعه‌ی وجود آشوب در استان‌های شیعه‌نشین عراق را پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تکذیب کرد.

آیت‌الله خویی که ۸۴ سال دارد و یکی از محترم‌ترین رهبران شیعه‌ حتی در خود ایران است،‌ دیروز [دوشنبه ۲۷ فروردین ۵۸] در نجف، یکی از اماکن بسیار مقدس بین‌المللی شیعه، شهری در بیابان واقع در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بغداد، و در همان اتاقی که در پاییز گذشته [پاییز ۵۷] فرح را پذیرفته بود، خبرنگار خبرگزاری فرانسه را به حضور پذیرفت. در آن هنگام مذاکرات فرح با حضرت آیت‌الله آخرین تلاشی بود که خانواده‌ی پهلوی برای آرام کردن رهبری شیعه به کار می‌برد. این هم‌چنین آخرین سفری بود که همسر شاه سابق – پیش از ترک همیشگی ایران – به خارج از کشور کرد.

آیت‌الله خویی در گفت‌وگو در آن دیدار گفت: «چیزی که من به او (فرح) گفتم فقط این بود که بایستی شاه سابق را وادار به اصلاح حکومت خودش می‌کرد و وادارش می‌کرد تا برای ملت کار کند و صهیونیست‌ها و بهاییان را بیرون کند اما آن‌ها به اندرزهای من توجه نکردند.»

آیت‌الله خویی وقت خود را صرف تدریس در مدرسه‌ی علمی نجف و ادای نماز در مسجد بزرگ شهر، مرقد علی (ع) داماد پیغمبر (س) و چهره‌ی اساسی شیعه، می‌کند. ایشان از نقطه‌ای در خاک ایران در نزدیکی مرز تریکه و در ۷۰ سالگی به نجف آمده است.

پس از آن‌که حضرت آیت‌الله العظمی خمینی در مهرماه گذشته از نجف به پاریس و از آن‌جا به تهران رفت و پس از آن‌که ۱۵ سال در کنار آیت‌الله خویی در نجف زندگی کرده بود، آیت‌الله خویی اکنون تنها مرجع بزرگ ایرانیان شیعه در عراق است (که در آن‌جا رقم جمعیت شیعه و سنی برابر است) و قدرت روحانی و معنوی ایشان از کربلا، شهر مقدس بزرگ دیگر عراق در شمال نجف، تا منطقه‌ی بصره در کرانه‌ی شط‌العرف گسترش دارد.

حضرت آیت‌الله خویی در سخنان خود گفت: «در طی ده سال گذشته من تلگرام‌های بسیاری برای شاه سابق فرستادم تا به او در مورد سیاست ضد خلقی اخطار کنم و به او هشدار بدهم که سرانجام واقعه‌ای روی خواهد داد.»

در این هنگام آیت‌الله خویی از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ابراز خشنودی کرد و این پیروزی را تبریک گفت. آیت‌الله خویی افزود: «حالا آرزو می‌کنم که همه چیز در ایران خوب پیش برود و بهتر از پیش باشد، و دیگر بازگشت به قهقرا اتفاق نیفتد و این‌که همه چیز برای ملت و به نام ملت انجام بگیرد. تکلیف ملت پشتیبانی از کسانی است که ملت را آزاد کرده‌اند. البته با اتکا بر اسلام که مترادف آزادی است. مهندس بازرگان نخست‌وزیر ایران مرد درستی است که ملت اسلام می‌تواند به او اعتماد کند. مهم این است که نفوذ صهیونیسم به‌کلی در ایران نابود شده و ایران اکنون سیاستی را پیش می‌برد که نه طرفدار غرب است و نه طرفدار شرق.»

رهبر مذهبی شیعه‌ی عراق در عین حال در داوری خود نسبت به اعدام‌های جاری در ایران به طفره سخن گفت و خاطرنشان کرد که از ایران دور است و مشغولیت بسیار دارد و از جزئیات اطلاع چندانی ندارد و توضیح داد که «گروه‌های بسیاری در ایران قدرت دارند و مسئولیت اعدام‌ها با گروه‌هایی است که در آن باره تصمیم می‌گیرند. اما وقتی که قدرت متمرکز شد مسئولیت مشترک خواهد شد.»

آیت‌الله خویی در پایان گفت: «برای آن‌که همه چیز را روشن‌تر دریابیم به زمان بیش‌تری نیاز هست.»

۲۵۹۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895486

دیگر خبرها

  • تحلیلگر مصری: ایران به دنبال جنگ نیست، بازدارندگی ایجاد کرد
  • ارتش مؤمن و مقتدر مایه آرامش خاطر مردم و هراس دشمنان است
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق
  • تبیین حساب ۱۰۰ امام با حضور ائمه جماعات شهر بجنورد در بنیاد مسکن
  • مرز مهران پر تردد‌ترین پایانه مرزی به کشور عراق 
  • سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون
  • ایجاد نخستین شهرک تخصصی پخش کالا در همدان
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم
  • در دیدار سال ۱۳۵۷، فرح با آیت‌الله خویی رهبر شیعیان عراق چه گذشت؟
  • ناامنی‌های اخیر باهدف ایجاد تفرقه بین امت اسلامی طراحی شده بود