Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس- خراسان‌جنوبی؛ حرفه پیمانکاری یکی از مهم‌ترین مشاغل و پیشه‌های جامعه است و از طرفی به دلیل دولتی و عام‌المنفعه بودن اغلب پروژه‌ها، نتیجه اقدامات و عملیات اجرایی پیمانکاران مورد ارزیابی و دقت نظر عموم مردم، مسئولین و گاهی نیز زیر ذره‌بین رسانه‌ها قرار می‌گیرد.

شرکت‌ها و افرادی‌که در حوزه پیمانکاری پروژه‌های عمرانی و ابنیه‌های دولتی فعالیت می‌کنند، ارتباطی نزدیک با کارفرمایان دارند و در قراردادهای فی‌مابین نیز، کارفرما تمام آنچه را مد نظر دارد به پیمانکار می‌سپارد و از او انتظار دارد با مدیریت مالی و برنامه‌ریزی دقیق تمام امورات‌ بتواند پروژه را در مدت زمان مشخص به پایان برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قراردادهای پیمانکاری بخش خصوصی و دولتی ضمانت‌نامه‌‌ای فی‌مابین میان دو طرف برای پایبندی به تعهدات طرفین تنظیم می‌شود که‌ معمولا با تحویل پروژه عمرانی کارفرما، فاز تسویه حساب مالی و اعتباری با پیمانکار به پایان می‌رسد.

عملیات اجرایی سالن تخصصی و بین‌المللی خلیج فارس بیرجند در سال ۱۳۹۷ در پی انعقاد قرارداد رسمی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی با پیمانکار این پروژه در مجموعه ورزشی سردار «سلیمانی» سایت اداری بیرجند آغاز شد.

افتتاح نخستین سالن تخصصی اسکواش کشور در بیرجند

روبان افتتاح این پروژه‌ ورزشی ۲۸ تیرماه ۱۳۹۹ با حضور «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان دولت روحانی، «معتمدیان» استاندار خراسان‌جنوبی، «حسن عزیزی» مدیرکل ورزش و جوانان، «ناصری» فرماندار بیرجند و جمعی از مسئولان کشوری و استانی، مدیران ورزشی و اسکواش‌بازان مدال‌آور و جامعه هدف این رشته ورزشی بریده شد.

«سلطانی‌فر» در مراسم افتتاحیه این پروژه‌ ورزشی گفت: از امروز درب نخستین و مجهزترین سالن تخصصی و بین‌المللی اسکواش کشور در بیرجند به روی مدال‌آوران و علاقه‌مندان این رشته ورزشی باز شد و زمینه میزبانی مسابقات قهرمانی ملی و بین‌المللی، جشنواره‌های استعدادیابی، دوره‌های آموزشی و کمپ تیم‌های ملی در خراسان‌جنوبی فراهم شد.

«حسن عزیزی» مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی نیز در این آیین، اظهار داشت: این مجموعه در زمینی به مساحت ۹۳۰ مترمربع و با اعتبار ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از منابع ملی و استانی به بهره‌برداری رسیده است.

هزینه‌کرد ۵ میلیاردی از منابع ملی و استانی

وی افزود: سالن بین‌المللی اسکواش خلیج فارس بیرجند دارای سالنی سرپوشیده با ۴ کورت استاندارد دارای پلکان به ظرفیت ۲۲۰ هزار نفر تماشاچی، دفتر اداری، بوفه و فروشگاه است.

مرداد ماه ۱۳۹۹ بود که طبق اعلام روابط عمومی فدراسیون اسکواش، رئیس فرانسوی  فدراسیون جهانی اسکواش در پیامی اقدامات فدراسیون اسکواش ایران را قابل تقدیر و در شرایط حاضر ناباورانه خواند.

«فانتان» در پیام خود خطاب به «مسعود سلیمانی» رئیس فدراسیون کشورمان، عنوان کرد: در این روز‌های عجیب، دریافت اخبار مثبت از ایران قابل پیش‌بینی نبود و این نشان دهنده رشد و توسعه‌ای پیوسته در اسکواش کشورتان و تأییدی بر استراتژی و برنامه‌ریزی صحیح فدراسیون اسکواش ایران است و دیدن پتانسیل بالای شما در آن قسمت از جهان مشوق ما در فدراسیون جهانی است و فدراسیون جهانی از شما و فعالیت‌هایتان حمایتی همه‌جانبه می‌کند، ما منتظر دیدارتان در اجلاس جهانی پیش رو در موناکو هستیم.

افتتاحی عجولانه و رپورتاژی

در حالی که قریب بر ۵۰۸ روز از بریدن روبان افتتاح سالن تخصصی و بین‌المللی اسکواش خلیج فارس مجموعه ورزشی سردار «سلیمانی» بیرجند می‌گذرد و هر مسئولی‌ اعم‌ از جهانی، ملی و استانی در وصف آن سخن‌ها گفتند اما در‌ حد حرف باقی ماند.

درب این پروژه ملی که در همان روز افتتاح با نظری اجمالی،  نقص‌هایی فنی‌اش با نگاهی اجمالی خودنمایی می‌کرد حکایت از قصه پر غصه‌ای داشت که بریدن روبان‌‌ رنگی‌اش عجولانه و  رپورتاژی بریده شده است.

اسکواش‌بازان مدال‌آور و قهرمان روی سکو رفته خراسان‌جنوبی از آن زمان در حسرتی غریب‌ برای توپ‌زدن در کورت‌های بین‌المللی سالن خلیج فارس فرو مانده‌اند و جوابی قانع‌ کننده‌ای برای آرزویی برآورده نشده از مسئولان  نشنیده‌اند!

توپ را در زمین پیمانکار انداختند!

از هرکجا که جویای دلیل بسته بودن درب سالن تخصصی و بین‌المللی اسکواش خلیج فارس مجموعه ورزشی سردار «سلیمانی» بیرجند شدیم توپ را در زمین پیمانکار از جان و مال گذشته این پروژه ورزشی انداختند!

«مهدی مهنیا» در گفت‌وگوی با خبرنگار  فارس، اظهار داشت: برای احداث سالن تخصصی و بین‌المللی خلیج فارس بیرجند دو مرحله قرارداد رسمی با اداره‌کل ورزش و جوانان استان به امضاء رسید که فاز نخست این پروژه یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان بود و با احتساب ۳۳۰ میلیون تومان تعدیل به ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی مجموع دو مرحله قرارداد فی‌مابین اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی برای احداث سالن بین‌المللی اسکواش خراسان‌جنوبی  را ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان عنوان کرد.

تعهدات نقدی کارفرما تبدیل به اوراقی‌ چند ماهه شد

پیمانکار این پروژه ورزشی گفت: به استناد بخش‌نامه ۵۰۹۰ و ۱۳۰۰ سازمان برنامه و بودجه مبلغ یک میلیارد تومان تأخیر در پرداخت مطالبات پیمانکار به مبلغ قرارداد ساخت این پروژه اضافه شده که از تعهدات کارفرما(اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی) است.

 مهنیا با بیان اینکه تعهدات پرداخت مبالغ عنوان شده در قراردادهای مرحله اول و دوم فی‌مابین پیمانکار و کارفرما به‌صورت نقدی بوده، گفت: متأسفانه اکثر مطالبات به‌صورت اوراق ۳ و ۴ ماهه پرداخت شده و برای وصول مبالغ تعدادی از اوراق باقی مانده مجبور به ارائه آن در بورس با قیمت ۳۰ تا ۴۰ درصد زیر مبلغ است.

وی مبلغ دریافتی فاز نخست سالن تخصصی و بین‌المللی اسکواش خلیج فارس مجموعه ورزشی سردار «سلیمانی» بیرجند را یک میلیون و ۳۵۰ تومان عنوان کرد و افزود: حدود ۲۰۰ میلیون تومان نیز بابت هزینه‌کرد فاز اول پروژه طلب دارد.

پیمانکار این پروژه ورزشی با بیان اینکه فاز دوم این پروژه ورزشی طی ۴۵ روز ساخته شده،  خاطرنشان کرد: آخرین واریزی کارفرما از فاز دوم این پروژه ورزشی ۴۳۰ میلیون تومان به حساب بانکی پیمانکار بوده که متأسفانه همه این مبلغ چند دقیقه بعد به‌طور خودکار توسط بانک بدلیل دریافت وام این پروژه از حسابم برداشت شده است.

تا بدهی صاف نشود دربی گشوده نمی‌شود!

مهنیا یادآور شد: از امضای آخرین صورت‌جلسه فی‌مابین با امضای مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی مبنی بر فرصت ۴۵ روزه بابت پرداخت مابقی مطالبات پیمانکار چندین روز گذشته است و هیچ خبری از تسویه حساب نیست.

وی با اشاره به نقص خیلی جزئی یکی از کورت‌های سالن تخصصی و  بین‌المللی اسکواش خلیج فارس مجموعه ورزشی سردار «سلیمانی» بیرجند، تأکید کرد: تا زمان وصول تمامی مطالبات پیمانکار به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی نسبت به بازگشایی این سالن ورزشی اقدامی نخواهد کرد.

پیمانکار این پروژه ورزشی خاطرنشان کرد: برآورد هزینه‌کرد فعلی احداث سالن تخصصی و بین‌المللی اسکواش خلیج فارس مجموعه ورزشی بیرجند بیش از ۷ میلیارد تومان است و تناقضی که در هزینه‌کرد احداث این پروژه ورزشی از زبان کارفرما و پیمانکار به چشم می‌خورد و قابل تأمل است!

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌جنوبی در روز افتتاح سالن تخصصی و بین‌المللی اسکواش خلیج فارس مجموعه ورزشی سردار «سلیمانی» بیرجند مبلغ ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از منابع ملی را عنوان کرد و این درحالی است که پیمانکار مجموع هزینه‌کرد احداث پروژه به انضمام یک میلیارد بخش‌نامه ۵۰۹۰ سازمان برنامه و بودجه بابت تأخیر در پرداخت تعهدات کارفرما را قریب‌ بر ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون بیان می‌کند.

از آنجایی که اسناد قابل اعتنایی به‌دست خبرنگار خبرگزاری فارس نرسیده است لذا نمی‌توان اظهارنظر قطعی در این خصوص عنوان کرد.

انتهای‌ پیام/۶۹۰۱۴/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خلیج فارس بیرجند ورزشی ورزش کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اداره کل ورزش و جوانان مدیرکل ورزش و جوانان پیمانکار این پروژه پروژه ورزشی میلیون تومان فی مابین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۴۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­استان تهران صاحب سالن اختصاصی شمشیربازی شد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در اختیار داشتن سالنی مجهز و استاندارد به منظور برگزاری مسابقات و اردو‌های باشگاهی و ملی یکی از نیاز‌های شمشیربازی استان تهران و هیات شمشیربازی این استان بود.    به همین منظور فدراسیون شمشیربازی رایزنی‌هایی را با اداره کل ورزش و جوانان استان تهران داشت تا سالنی را در اختیار هیات شمشیربازی استان قرار بگیرد.    با پیگیری‌های انجام شده در این زمینه و مساعدت و همراهی ویژه علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، مجموعه ورزشی شهدای دروازه شمیران در اختیار هیات شمشیربازی استان تهران قرار گرفت تا این هیات برای نخستین بار صاحب سالن اختصاصی شود.   واگذاری رسمی مجموعه ورزشی شهدای دروازه شمیران به شمشیربازی استان تهران با حضور علیرضا پورسلمان و محسن وحدانی رییس و دبیر فدراسیون انجام شد.   پورسلمان ضمن قدردانی از توجه و عنایت ویژه مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران به شمشیربازی استان تهران و مرتفع کردن نیاز استان از حیث سالن، ابراز امیدواری کرد که با در اختیار گرفتن مجموعه ورزشی شهدای دروازه شمیران از این پس شاهد گسترش فعالیت‌های این رشته در سطح استان باشد.

دیگر خبرها

  • اتمام ساخت پروژه بیمارستان سرطان کرمانشاه در اردیبهشت امسال
  • ۲هزار متر مربع به سرانه ورزش دانش‌آموزی هرمزگان اضافه شد
  • پیمانکار ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز تا سوم اردیبهشت ​تعیین می شود
  • دعوت اسکواش باز خوزستانی به اردوی تیم ملی
  • سرانه فضای ورزشی آذربایجان غربی به ۲۰ سانتی متر رسید
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • بهره‌برداری از ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی
  • ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید
  • کلنگ احداث سالن ورزشی سردار شهید زاهدی ارومیه به زمین‌زده شد
  • ­استان تهران صاحب سالن اختصاصی شمشیربازی شد