Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@23:46:21 GMT

تحلیل آصفی از روابط ایران و امارات

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۴۰۶۲

تحلیل آصفی از روابط ایران و امارات

حمیدرضا آصفی، سفیر سابق ایران در امارات دیدار مشاور امنیت ملی امارات با رئیس جمهور کشورمان و به دنبال آن افزایش قدرت منطقه‌ای ایران و اقبال کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس را بسیار مهم خواند و گفت: جایگاهی که مشاور امنیت ملی امارات دارد سفر را پراهمیت‌تر می‌کند و لذا این جایگاه را نباید صرفاً به‌ عنوان یک سفر مشاور امنیت ملی صرف دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشاور امنیت ملی امارات یک حلقه مرکزی تصمیم‌گیری در امارات است، افزود: البته ایران و امارات در ماه‌های گذشته هم همکاری‌های خیلی جدی را به‌صورت غیررسمی داشتند که برخی از آن‌ها هم علنی شد.

سفیر سابق ایران در امارات با اشاره به اینکه ریشه‌های وابستگی ایران و امارات به حضور زیاد ایرانیان در آن کشور و تجارت زیاد بین این دو کشور برمی‌گردد، گفت: شرایط منطقه با خروج خفت‌بار آمریکا از افغانستان و متعاقباً از عراق و منطقه، کشورهای منطقه را به این سمت رهنمون کرده که خودشان باید با هم همکاری داشته و از ظرفیت‌های ایران استفاده کنند.

آصفی معتقد است که این سفر می‌تواند منجر به تحکیم روابط بین دو کشور ایران و امارات و همچنین روابط کشورهای منطقه با ایران شود.

سفیر سابق ایران در گفت و گو با برنامه رویداد رادیو گفت‌وگو در مورد رابطه امارات با رژیم صهیونیستی گفت: ما این رابطه را محکوم می‌کنیم چون در جهت صلح منطقه نبوده و نخواهد بود اما یکی از موضوعاتی که اماراتی‌ها در این سفر اعلام کردند این است که رابطه امارات با رژیم صهیونیستی علیه ایران نیست و خطری از این بابت متوجه کشور ما نخواهد بود.

وی افزود: اماراتی‌ها این اطمینان را به ما دادند که اجازه آتش افروزی در منطقه را به رژیم صهیونیستی نخواهند داد.

آصفی تشدید همکاری‌ها و تحکیم روابط ایران با کشورهای منطقه را به‌عنوان یک راهکار برای ناکام گذاشتن اسرائیل در سیاست‌های مخرب و خباثت آلود مطرح کرد و گفت: نگاه آیت‌الله رئیسی به همسایگان مثبت است و این می‌تواند باعث تحول در روابط ما با کشورهای همسایه شود که البته این موجب نگرانی روزافزون رژیم صهیونیستی خواهد شد./ ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی آصفی روابط ایران و امارات مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی ایران و امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۴۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.

به گزارش خبرآنلاین، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به مصوبه مجلس سنا برای کمک 26 میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی تصریح کرد: «کمک به اسرائیل، آن را قادر می‌سازد تا با حملات ایران و عوامل آن مقابله کند.»

وی افزود: « بسته کمک نظامی به اسرائیل کمک می کند کمبود خود را جبران کند.»

به گزارش ایسنا، جیک سالیوان افزود: «بایدن با یک کودک آمریکایی که توسط حماس بازداشت و در ماه نوامبر آزاد شده بود، ملاقات کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «حمایت تصویب شده توسط کنگره به جایگزینی مهمات دفاع هوایی در اسرائیل کمک خواهد کرد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا ادامه داد: «ما تعهداتی از اسرائیل در مورد تسهیل ورود کمک های بشردوستانه دریافت کردیم. ما برای آزادی گروگان ها در غزه تلاش می کنیم.»

وی همچنین به مساله کشف گورهای دسته جمعی در اطراف بیمارستان های غزه اشاره کرد و گفت: «گزارش های مربوط به گورهای دسته جمعی در غزه بسیار نگران کننده است.»

دستگاه دفاع مدنی نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تعداد اجساد کشف شده از گور جمعی که روز شنبه پس از خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان «ناصر» واقع در شهر خان‌ یونس در جنوب نوار غزه کشف شده بود، به ۲۸۳ جسد افزایش یافته است.

آفریقای جنوبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تصمیمات دیوان دادگستری بین‌المللی را نادیده گرفته و به جنگ خود علیه غزه ادامه می‌دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آمریکا: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • سالیوان: به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است
  • دیدار نخست وزیر قطر با مشاور امنیت ملی امارات در دوحه
  • ندیمی در گفت و گو با قدس: دیپلماسی انرژی فعال در منطقه به ما کمک کرد که از گستردگی تحریم ها جلوگیری کنیم
  • ◄ افزایش حجم تجارت ایران با 15 کشور همسایه در سال 1402