Web Analytics Made Easy - Statcounter

– اخبار ورزشی –

علی صانعی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره فعالیتش در تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران اظهار داشت: قرارداد من روز ۲۹ اسفند سال ۹۹ با فدراسیون فوتبال به پایان رسید. قراردادی برای ادامه همکاری آماده بود که به پرهیزگار (رئیس پیشین کمیته فوتسال) گفتم دو سال مطالباتم را دریافت نکرده‌ام و قرارداد را امضا نکردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتم اگر مطالباتم پرداخت شود، قرارداد می‌بندم
وی با انتقاد از پرداخت نشدن مطالباتش تصریح کرد: مطالبات دستیارانم و کادر فنی تیم ملی بزرگسالان هم مانده بود و گفتم کار کردن با این وضعیت فایده‌ای ندارد. این موضوع در شأن ما نیست و من گفتم اگر مطالبات ما پرداخت شود، قرارداد جدید می‌بندم. زمانی که گروه جدید مدیریتی روی کار آمد، تیم‌های پایه فراموش شد و بعد از ما هم کسی را نیاوردند.بی‌غم: باید خون تازه‌ای به کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتسال تزریق شود

اگر آقایان می‌گویند استعفا کرده‌ام، دست‌خط من را بیاورند
سرمربی پیشین تیم فوتسال زیر ۲۰ سال ایران در این باره که غلامعلی هنرپیشه مدیر تیم‌های پایه فوتسال گفته بود صانعی از سمت خود کناره‌گیری کرده است، خاطرنشان کرد: ما تا اسفند سال ۹۹ کار کردیم و اولین حضور عزیزی خادم در اردوی یک تیم پس از آغاز ریاست فدراسیون، در اردوی تیم زیر ۲۰ سال بود. من قراردادی نداشتم که استعفا کنم و اگر آقایان می‌گویند چنین کاری کرده‌ام، دست‌خط یا صدایی از من بیاورند.

یک ریال به ما پرداخت نشد؛ به شخصیت ما برخورد
صانعی از رئیس پیشین کمیته فوتسال گلایه کرد و به تسنیم گفت: در زمان ریاست مهرداد سراجی، مطالبات مربیان تیم ملی پیش از جام جهانی به صورت کامل پرداخت شد و یک ریال هم به حساب کادر فنی تیم زیر ۲۰ سال واریز نکردند. این موضوع باعث شد به شخصیت همه ما بربخورد. در زمان کفاشیان و تاج اگر پولی داده می‌شد، به همه اعضای کادر فنی تیم‌های ملی درصد مشخصی می‌دادند.رونمایی از لیست تیم ملی فوتسال برای دیدار با ایتالیا

اگر کسی انسانیت به خرج می‌دهد، نباید اینگونه با او برخورد شود
وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای دریافت مطالبات خود درخواستی کتبی نیز به فدراسیون فوتبال ارائه کرد یا خیر، بیان کرد: یکی دو بار درخواست دریافت مطالبات خود را کردیم و به عزیزی خادم هم نامه‌ای نوشتیم. ما هیچ پولی برای فعالیت دو سال و نیمه دریافت نکردیم. متأسفانه یاد گرفته‌اند وقتی کارشان گیر می‌کند، کار افراد را راه می‌اندازند و در سایر شرایط به کسی پول نمی‌دهند. اگر کسی انسانیت به خرج می‌دهد و کارش را می‌کند، نباید اینگونه با او برخورد شود.

نباید کل پول را به مربیان تیم ملی می‌دادند
مربی پیشین تیم ملی فوتسال ایران با بیان اینکه نامه‌های او هنوز مؤثر واقع نشده است، خاطر نشان کرد: می‌توانستند ۷۰ درصد مطالبات مربیان تیم ملی بزرگسالان را بدهند و ۳۰ درصد از قرارداد مربیان رده جوانان را پرداخت کنند؛ نه اینکه کل پول را به کادر فنی تیم ملی بدهند. این کار از انسانیت به دور و بسیار غلط بود. بحث سر خواستن یا نخواستن نیست؛ رفتارشان درست نبود.

هیچ گزارشی از فعالیت دو ساله ما نگرفتند
صانعی درباره وضعیت بازیکنانی که او در شهرهای مختلف برگزید و به تیم زیر ۲۰ سال دعوت کرد، اظهار داشت: از سراجی توقع داشتم مرا صدا می‌زد و می‌گفت نمی‌خواهیم با یکدیگر کار کنیم؛ شما بگویید در این دو سال چه کرده‌اید. هیچ گزارش کاری از ما نخواستند تا ببینند بازیکنانی که انتخاب کرده‌ایم، الان کجا هستند.لیگ برتر فوتسال| صدرنشینی گیتی‌پسند در پایان نیم‌فصل اول با جشنواره گل

۲ سال آب در هاون می‌کوبیدیم و بر سر قبری گریه می‌کنیم که مُرده‌ای ندارد
وی حداقل وظیفه یک مدیر را درخواست ارائه گزارش دانست و تصریح کرد: در هشت ماه گذشته کسی به ما اعتنا نکرد و ما بر سر قبری گریه می‌کنیم که مُرده‌ای در آن نیست. دو سال آب در هاون کوبیدیم و اگر مانند امسال در تیم زیر ۲۰ سال کار نمی‌کردیم، خیلی راضی‌تر بودیم. واقعاً در این دو سال اشتباه کردم که کار کردم. برخی از بازیکنان به جاهای خوبی رسیدند و حتی به تیم ملی بزرگسالان دعوت شدند، اما سایر آنها به حال خود رها شدند. ان‌شاءالله فرد کاربلدی به جای ما بیاید تا ما هم از او یاد بگیریم.

از باشگاه‌هایی که به من پیشنهاد دادند، عذرخواهی کردم
سرمربی پیشین تیم فوتسال زیر ۲۰ سال در مورد فعالیتش در رده باشگاهی بیان کرد: ابتدای فصل و میانه فصل از باشگاه‌هایی پیشنهاد داشتم، اما برای کارهای خودم باید در تهران باشم و از این باشگاه‌ها عذرخواهی کردم.

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فوتسال علی صانعی فوتسال تیم زیر ۲۰ سال کادر فنی تیم تیم ملی رده ای دو سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۴۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه ابن سینا می‌تواند در مورد هوش مصنوعی به ما بیاموزد

در سال ۲۰۲۲، بلیک لوموئن، مهندس گوگل با سخنوری برجسته ارتباط برقرار کرد. دیالوگ‌های آن‌ها به‌طور طبیعی در جریان بود و از موضوعاتی از فلسفه گرفته تا تلویزیون تا رویاهای آینده را شامل می‌شد. فقط یک مشکل وجود داشت: آن سخنور چت‌بات هوش مصنوعی بود.

به گزارش زومیت، لوموئن در گفتگو با مدل زبانی LaMDA گوگل به‌تدریج متقاعد شد چت‌بات نیز مانند یک شخص است. اما آیا این ادعا می‌تواند واقعیت داشته باشد؟

ابیگیل تولنکو، دانشجوی دکترای فلسفه علم دانشگاه هاروارد می‌گوید در بیشتر چارچوب‌های اخلاقی، ملاحظات خاصی همچون حقوق، وظایف، تمجید، سرزنش، کرامت و عاملیت در سطح فرد ظاهر می‌شود. بنابراین، این سوال که آیا سیستم‌های الکترونیکی می‌توانند شخصیت پیدا کنند، پیامدهای گسترده‌ای برای نحوه تعامل ما با این فناوری‌ها دارد.

ابن سینا درمورد بسیاری از سوالات مشابهی تامل می‌کرد که اخلاق‌شناسان امروزی به آن‌ها فکر می‌کنند

در سال‌های اخیر بسیاری از فیلسوفان استدلال کرده‌اند آنچه از ما انسان می‌سازد، ظرفیت ما برای تجربه آگاهانه است. اما چگونه آگاهی را تعریف می‌کنیم؟ از چه شواهد بیرونی می‌توانیم برای تعیین این موضوع استفاده کنیم که موجودی دارای آگاهی است؟ عدم اجماع در مورد این سؤالات یکی از دلایلی است که بحث درمورد شخصیت داشتن هوش مصنوعی مدت‌ها است به نتیجه نرسیده است.

ابن سینا قرن‌ها قبل از اختراع ماشین چاپ زندگی می‌کرد، چه برسد به هوش مصنوعی. با‌این‌حال، او درمورد بسیاری از سوالات مشابهی تامل می‌کرد که اخلاق‌شناسان امروزی به آن‌ها فکر می‌کنند: چه چیزی موجب می‌شود فرد به جای حیوان، یک انسان باشد؟

همان‌طور که پژوهشگران معاصر هوش مصنوعی علاقمند به مقایسه فرآیندهایی هستند که زیربنای پاسخ انسان و هوش مصنوعی به وظایف مشابه است، ابن سینا نیز علاقمند به مقایسه فرایندهای درونی انسان و حیوانات برای رسیدن به خروجی‌های رفتاری مشابه بود.

ازنظر او، یکی از قابلیت‌های کلیدی تمایز انسان، درک کلیات است. درحالی که حیوانات فقط می‌توانند درمورد جزئیات فکر کنند (موارد خاصی که درست پیش روی آن‌ها است)، انسان‌ها می‌توانند از قواعد کلی استدلال کنند.

ابن سینا در کتاب النفس از مثال معروف باستانی درمورد گوسفندی صحبت می‌کند که با گرگی رو‌به‌رو می‌شود. او ادعا می‌کند درحالی‌که انسان‌ها به اصلی کلی استناد می‌کنند که «گرگ‌ها به‌طورکلی خطرناک هستند و حیوان خاصی که مقابل آن‌ها است، گرگ است، بنابراین باید فرار کرد»، حیوانات متفاوت فکر می‌کنند. آن‌ها از روی قانونی کلی استدلال نمی‌کنند، بلکه فقط گرگ را می‌بینند و می‌دانند باید فرار کنند. آن‌ها به‌جای استدلال کردن درمورد ویژگی‌های کلی گرگ‌ها، به جزئیات محدود می‌شوند.

تمایزی که ابن سینا بین روانشناسی انسان و حیوان قائل می‌شود، شباهت بالایی به تمایزی دارد که دانشمندان عصر جدید در ارتباط با هوش مصنوعی درحال بررسی آن هستند.

پژوهش‌های کنونی نشان می‌دهد شبکه‌های عصبی مصنوعی توانایی تعمیم‌پذیری ترکیبی سیستماتیک را ندارند. زبان‌شناسان و دانشمندان علوم شناختی از این اصطلاح برای توصیف انواع استنتاج‌هایی استفاده می‌کنند که از روی قواعد تعمیم‌یافته به دست می‌آیند. این روش یکی از راه‌های اصلی استدلال است که انسان‌ها در زندگی روزمره خود به کار می‌برند.

درحالی‌که انسان‌ها معانی انتزاعی را از دنباله‌ای از کلمات درمی‌یابند که سپس می‌توانند به شکل ایده‌های پیچیده‌تر ترکیب شوند، هوش مصنوعی درون مجموعه داده‌های آماری برای ورودی‌های داده خاص که با وظیفه خاصی مطابقت دارند، جستجو می‌کند.

تفاوت یاد شده تا حد زیادی محدودیت‌های هوش مصنوعی معاصر را توضیح می‌دهد. برای اینکه این تفاوت را در عمل ببینید، به آزمون‌های کپچا نگاه کنید که به منظور تمایز بین انسان‌ و ربات‌ به کار می‌روند و ربات‌ها نمی‌توانند آن‌ها را بخوانند.

تغییرات کافی تشخیص حروف را برای پیچیده‌ترین سیستم‌های مصنوعی دشوار می‌کند. علت آن است که سیستم فاقد ظرفیت ترکیبی برای تعمیم انتزاعی درمورد ویژگی‌های اصلی حروف است و نمی‌تواند آن را به نمونه کج و معوج تعمیم دهد.

این تفاوت بین شناخت انسان و شناخت مصنوعی به‌خوبی با توصیف ابن سینا از آنچه در مورد استدلال انسان منحصربه‌فرد است، منطبق است. او در کتاب الشفا توضیح می‌دهد چگونه موجود دارای خرد می‌آموزد چه چیزهایی مشترک هستند و چه چیزهایی مشترک نیستند و بنابراین ماهیت چیزهای مشترک را در انواع مختلف استخراج می‌کند.

ازنظر ابن سینا یکی از ویژگی‌های متمایز انسان درک کلیات است

ما انسان‌ها ویژگی‌های اساسی اشیاء را از ویژگی‌های کمتر ضروری جدا می‌کنیم تا به مفاهیم تعمیم‌یافته برسیم. سپس به کمک این مفاهیم استدلال می‌کنیم و آن‌ها را روی موارد مختلف اعمال می‌کنیم. به‌عنوان مثال، در کودکی یاد می‌گیریم ویژگی اصلی حرف ایکس را استخراج کنیم: این حرف از دو خط متقاطع تشکیل شده است. سپس تعمیمی کلی درمورد ویژگی‌های اصلی X انجام می‌دهیم تا به این نتیجه برسیم که همه X-ها از دو خط متقاطع تشکیل شده‌اند.

درنهایت با اعمال این تعمیم می‌توانیم X-ها را تشخیص دهیم. می‌دانیم دو خط متقاطع ویژگی‌های اصلی حرف X هستند و خطوط اضافی تصادفی و پیچ‌وخم‌ها در تصاویر کپچا این‌طور نیستند. این درحالی است که کامپیوتر نمی‌تواند استنباط کند تصویر نشان‌دهنده X است، مگر اینکه تصویر دقیقی از X یا چیزی که به اندازه کافی مشابه است، به آن داده شود.

خطوط اضافی و اشکال پیچ و تاب‌دار برای غیرقابل تشخیص شدن X کافی است، زیرا در مخزن بزرگ کامپیوتر از تصاویری که به‌عنوان X طبقه‌بندی شده‌اند، وجود ندارد.

به‌طور مشابه، اگر وظیفه‌ای مانند مورد گوسفند به شبکه عصبی مصنوعی سپرده شود، شبکه عصبی مصنوعی مانند انسان نتیجه‌گیری کلی نمی‌کند و درعوض مانند گوسفندان فکر می‌کند و به جزئیات محدود می‌شود.

 

یکی از تفاوت‌های اساسی بین گوسفند و شبکه عصبی مصنوعی در این است که شبکه عصبی مصنوعی به مخزن بسیار بزرگ‌تری از جزئیات به شکل مجموعه داده‌های جامع دسترسی دارد.

چیزی که یادگیری عمیق را در وظایف زبانی بسیار موفق می‌سازد، دسترسی به مجموعه داده‌های بزرگ با جزئیات زیاد به جای استدلال ازطریق تعمیم‌پذیری ترکیبی است.

معیار اصلی ابن سینا برای شخصیت (استدلال از روی کلیات) شباهت زیادی به تعمیم‌پذیری ترکیبی سیستماتیک دارد. این معیار می‌تواند استاندارد احتمالا قابل آزمایشی برای دارا بودن شخصیت ارائه دهد. تاکنون، هوش مصنوعی در این آزمایش بارها شکست خورده است.

آثار ابن سینا را به‌عنوان راه‌حل موضوع شخصیت‌داشتن هوش مصنوعی بپذیریم یا نه، روایت وی دریچه جدیدی برای حل مساله شخصیت هوش مصنوعی ارائه می‌دهد که فرضیات گزارش‌های مبتنی‌بر آگاهی را به چالش می‌کشد.

اصول اخلاقی علمی اغلب با آخرین پژوهش‌ها، جدیدترین فناوری و هجوم مداوم داده‌ها پیوند خورده است. اما گاهی اوقات سؤالات آینده مستلزم بررسی دقیق گذشته است. نگاهی به تاریخ به ما این امکان را می‌دهد که فراتر از تصورات و پیش‌فرض‌های زمانه خود به موضوع بنگریم و ممکن است از بن‌بست‌های کنونی رهایی یابیم.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • نویسنده‌ای که برای مخاطب دام پهن نمی‌کند
  • نقد تند محمدرضا مقدسیان به «ویلای ساحلی»/ عیاری عاریه ای!؟
  • یک قصه خیالی به روایت فراری
  • شهد شکرستان به کام مخاطبان
  • آنچه ابن سینا می‌تواند در مورد هوش مصنوعی به ما بیاموزد
  • (ویدئو) چرا استعفا‌های امروز در ارتش اسرائیل مهم هستند؟
  • می‌خواهند همان بلایی که سر تلویزیون آورند را، سر پلتفرم‌ها هم بیاورند/ آیینه شبکه نمایش خانگی را نشکنید
  • ایران ۳ - ۰ کویت/ گزارش زنده