Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان از خودکفایی صد درصدی در بومی سازی سیستم سانتریفیوژ توربین بخار نیروگاه بندرعباس در راستای ساخت داخل قطعات نیروگاهی با صرفه جویی ارزی خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، حسین سلیمی بیان کرد : سیستم سانتریفیوژ یکی از حیاتی ترین قسمتهای توربین بخار نیروگاه بندرعباس می باشد که در جهت حفاظت و نگهداری توربین و سیستم کنترل آن مورد بهره برداری قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمی اضافه کرد : از آنجایی که توربین پارت نهایی و قلب تپنده تولید در نیروگاه می باشد ، لذا نگهداری و بهره برداری ایمن از آن از اصول اصلی و مهم دستورالعملهای بهره برداری است.

روغن مورد استفاده در توربین به جهت خنک کاری و کنترل این دستگاه به کار می رود که مانند گردش خون در سیستم بدن می باشد. لذا وجود هرگونه ناخالصی مانند قطرات آب صدمات جبران ناپذیری به سیستم وارد می کند و این دستگاه وظیفه تصفیه روغن مورد اشاره را برعهده دارد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: یکی از افتخارات نیروگاه در سال های اخیر، خودکفایی در زمینه ساخت قطعات نیروگاهی است و این مهم در سایه حمایت از تولید داخلی در نیروگاه بندرعباس محقق شده است.

سلیمی یادآور شد: با وجود تحریم های ناجوانمردانه و کمبود قطعات مورد نیاز ، نیروگاه بندرعباس عزم خود را جزم کرد تا با استفاده از دانش فنی ، اقدامات خود جهت نیل به خودکفایی ،در خصوص بومی سازی این سیستم و سیستمهای دیگر را آغاز و به بهترین شکل مطلوب به پایان برساند و تاکنون این مهم  با تلاش جهادگونه متخصصان شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان حاصل شده است.

برچسب هانیروگاه بندر عباس هرمزگان (استان هرمزگان)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: هرمزگان استان هرمزگان آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو نیروگاه بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۴۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین

جواد دوستی معاون مهندسی و برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی گفت: در اولین ماه امسال، به میزان ۸۳۵ میلیون و ۷۰۵ هزار کیلووات ساعت انرژی خالص در واحد‌های سیزده گانه این نیروگاه، تولید و به شبکه سراسری تحویل شده است.

دوستی در ادامه بیان داشت: از این میزان انرژی تولیدی، ۴۴۲ میلیون و ۵۷۸ هزار کیلووات ساعت انرژی در ۹ واحد گازی و بخاری نیروگاه سیکل ترکیبی و ۳۹۳ میلیون و ۱۲۷ هزار کیلووات ساعت انرژی در چهار واحد ۲۵۰ مگاواتی این نیروگاه تولید شده است که با این میزان، تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی ۱.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

نیروگاه شهیدرجایی به عنوان سومین نیروگاه بزرگ کشور، با دارا بودن ۱۳ واحد بخاری وسیکل ترکیبی، سالانه حدود ۱۲ میلیاردکیلووات ساعت انرژی تولید می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • آمادگی نیروگاه نکا برای تامین برق در فصل گرم سال
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • تولید بیش از ۵۸۷ میلیون کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز 
  • بومی سازی صفحه ضدگلوله برای دستگاه مه ساز امنیتی در اصفهان
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران