Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@15:17:25 GMT

آمریکا به دنبال ساخت پهپادهای نظامی سرّی

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۴۱۹۹

آمریکا به دنبال ساخت پهپادهای نظامی سرّی

آفتاب‌‌نیوز :

فرانک کندال وزیر نیروی هوایی آمریکا در مجمع دفاع ملی ریگان افزود: این ۲ پهپاد برای همراهی با هواپیماهای جت جنگنده مانند اف ۲۲ یا اف ۳۵ و بمب افکن مانند ب-۲۱ طراحی شده اند.

به گزارش تارنمای پولیتیکو؛ وی افزود: برنامه های ساخت این پهپادها به صورت رسمی در درخواست بودجه، اعلام خواهد شد که اوایل سال آینده (۲۰۲۲) به کنگره فرستاده خواهد شد، هر چند بازهم جزئیات آنها سری باقی خواهد ماند و تلاش می شود که اجرای آنها تا ۲۰۲۳ آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته پولیتکو؛ این نیرومندترین نشانه سرمایه گذاری نیروی هوایی آمریکا بر سامانه های تسلیحاتی خودگردان برای به دست آوردن برتری در رقابت فزاینده و شدید نظامی با چین است.

این تارنما به نقل از کارشناسان صنعت هوانوردی می افزاید که احتمال دارد نیروی هوایی آمریکا در نهایت روی برنامه ساخت یک پهپاد متکی به هوش مصنوعی با توانایی پرواز در کنار هواپیماهای دارای خلبان و همچنین اجرای ماموریت های بسیار خطرناک برای هواپیماهای جنگنده دارای خلبان، سرمایه گذاری کند.

این نیرو پیش از این روی برنامه ای به نام اسکای بورگ سرمایه گذاری و قراردادهای ۲۴ ماهه آن را در دسامبر ۲۰۲۰ به شرکت های بوئینگ، جنرال اتومیکز و کراتوس واگذار کرد. مرحله بعدی، پرواز آزمایشی پهپاد ساخت بوئینگ در ۲۰۲۲ خواهد بود که دراصل برای استرالیا ساخته می شود.

روزنامه نیویورک تایمز اخیرا نوشت که ارتش آمریکا با حملات هوایی در سوریه در جریان مبارزه با داعش در این کشور، در سال 2019 با کشتن ده‌ها زن و کودک مرتکب جنایت جنگی شده و بر کشتار بیش از ۶۴ زن و کودک سرپوش گذاشته است.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، این حملات آمریکا که در جریان مبارزه با داعش صورت گرفته، احتمالا یک جنایت جنگی به حساب می‌آید.

بر اساس این گزارش، در روز ۱۸ مارس ۲۰۱۹ (۲۷ اسفند ۹۷) دو حمله هوایی پشت سر هم در نزدیکی شهر باغوز به دستور یک واحد عملیات ویژه آمریکایی که وظیفه عملیات زمینی در سوریه را برعهده داشت، انجام گرفت.

از سوی دیگر ژنرال فرانک مک کنزی فرمانده ارتش آمریکا اعتراف کرد که در حملات هوایی ماه گذشته واشنگتن هنگام تخلیه نیروهای آمریکایی از افغانستان، ۱۰ غیرنظامی در کابل کشته شده اند.

پنتاگون نخست این حمله را ماموریتی موفق برای جلوگیری از بمب گذاری دیگری در فرودگاه کابل مطرح کرد. در حمله نخست داعش به فرودگاه کابل هنگام تخلیه نیروهای آمریکایی ۱۳ نیروی آمریکایی و دستکم ۱۶۹ نفر از افغان ها در ۲۶ اوت جان باختند.

مصاحبه‌ها و ویدئوهای نیویورک‌تایمز نشان می‌دهد که حمله پهپاد ریپر آمریکا به خودرویی در کابل در ۲۹ اوت (هفتم شهریور) که ارتش آمریکا مدعی بود حامل مواد منفجره است موجب کشته شدن یک امدادگر و اعضای خانواده اش شد.

یک بررسی ماه گذشته پنتاگون نشان داد که در حمله پهپادی ۲۹ ماه اوت آمریکا در کابل که منجر به کشته شدن ۱۰ نفر از جمله هفت کودک شد حاکی از دیده شدن حداقل یک کودک در تصاویر ضبط شده دو دقیقه قبل از این حمله است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پهباد نیروی هوایی آمریکا پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیحات هوایی و زمینی ایران مقابل ارتش اسرائیل

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: در حالی که کابینه جنگ اسرائیل به دفعات برای پاسخ به حمله آخر هفته ایران تشکیل جلسه می‌دهد، فایننشال تایمز به مقایسه تجهیزات نظامی ۲ طرف پرداخته است. در این گزارش به برتری تعداد ادوات نظامی ایران اشاره شده است.

در بخشی از این گزارش آمده است:

از سال ۱۹۹۱ این اولین بار بود که دولت یهود توسط یک کشور دیگر مورد حمله قرار می‌گرفت. پدافند هوایی اسراییل ۹۹درصد حمله را رهگیری کرد اما ایران اعلام کرد ماموریتش انجام شده است.

از زاویه دید هدف ایران، این حمله ارائه‌ کننده یک پیام بود: ما توانایی داریم. ما همه نوع موشک و پهپاد داریم. ما می‌توانیم این کار را انجام دهیم. ما ترجیح می‌دهیم که تنش را به سمت جنگ نبریم و تشدید نکنیم. تهران قدرت هوایی‌ای را به نمایش گذاشت که برای همه قابل مشاهده بود اما برای هیچ‌کس کشنده نبود.

کد خبر 845063 برچسب‌ها ایران و اسرائیل تسلیحات نظامی خبر ویژه دفاع - جنگنده

دیگر خبرها

  • آمریکا از پاسخ به استفاده از پایگاه نظامی پاکستان طفره رفت
  • عملیات وعده صادق جلوه هماهنگی نیروهای مسلح را به نمایش گذاشت
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه | آرامش در آسمان ایران
  • صدای انفجار در اصفهان و تبریز | شلیک پدافند ایران به پهپادهای مهاجم | ادعای حمله اسرائیل به ایران، عراق و سوریه
  • معاریو: پدافند هوایی اسرائیل تنها حدود ۸۴ درصد حمله ایران را را دفع کرد/ کیهان: چیزی بالغ بر 46 درصد موشک ها و پهپادهای ایران با دقت به اهداف برخورد کردند
  • حمله جدید بایدن به ایران: دنبال محو اسرائیل تا ابد هستند
  • 4 گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران | حمله مستقیم به ایران چه پیامدی برای تل‌آویو و واشنگتن دارد؟
  • فایننشال‌تایمز: پدافند هوایی اسرائیل به عاقبت اوکراین دچار خواهد شد/نباید قدرت موشک‌ها و پهپادهای ایران را دست‌کم گرفت
  • تسلیحات هوایی و زمینی ایران مقابل ارتش اسرائیل
  • راز استفاده نکردن ایران از موشک ها و پهپادهای پیشرفته تر در حمله به اسرائیل /چرا سپاه با اطلاع قبلی حمله کرد؟/هنوز همه ورق ها فاش نشده است!