Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۶۸ درصد از روستاهای استان دارای اینترنت هستند، گفت: روستاهای بالای ۲۰ خانوار که یا پوشش اینترنتی ضعیفی دارند و یا فاقد اینترنت هستند، در اولویت تامین اینترنت قرار گرفته‌اند.

مرتضی بلالی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به کمبودهای حوزه اینترنت روستایی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: نبود تجهیزات نسل سه و نسل چهار برای ارتقای سایت‌ها است، بدین صورت که سایت‌های ۲G به ۳G تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کمبود اعتبارات موضوع دیگری بوده که البته وزارتخانه از طریق مجلس در حال پیگیری این موضوع است و مورد بعد بحث روستاهای بالای ۲۰ خانوار که یا پوشش اینترنتی ضعیفی دارند و یا فاقد اینترنت هستند در اولویت تامین اینترنت قرار گرفته‌اند که به شرط مهیا شدن تجهیزات و تخصیص اعتبار تا پایان سال ۱۴۰۱، تمامی روستاهای با جمعیت بالاتر از ۲۰ خانوار از این سرویس برخوردار می‌شوند.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به روستاهای فاقد اینترنت در سطح استان، تصریح کرد: این روستاها کمتر از ۲۰ خانوار دارند و یا از نعمت برق و جاده هم‌چنان محروم مانده‌اند، مانند روستای زرک در دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ که برق و جاده ندارد و برای تامین سایت هزینه زیادی باید برای برق این روستا و یا روستاهای مشابه صرف شود.

بلالی با بیان اینکه اینترنت منطقه مشایخ در شهرستان اردل با اجرای فیبر حل شده است، یادآورشد: برخی از روستاهای شهرستان کوهرنگ و قسمتی از دهستان دیناران شهرستان اردل از لحاظ اینترنت بیشترین مشکل را در سطح استان دارند و در حال حاضر برای تامین پهنای باند سایت‌ها، ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری در روستاهای چهارمحال و بختیاری با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال اجرا شده است.

وی در پایان با بیان اینکه ۶۸ درصد از روستاهای چهارمحال و بختیاری دارای اینترنت هستند، ادامه داد: اینترنت این مناطق سیار و ثابت است و برای دیگر روستاها نیز به ترتیب اولویت و تامین تجهیزات برنامه‌ریزی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری اينترنت روستا فيبرنوري چهارمحال و بختیاری اینترنت هستند ۲۰ خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۴۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی

رحمتی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری گفت: امسال برای تحقق شعار سال تامین مواد اولیه و تسهیلات مورد نیاز تولید از اولویت‌های اجرایی صمت است.

وی با تاکید بر افزایش ۱۲ درصدی تولید محصولات صنعتی در مجموع افزود: چهارمحال و بختیاری در یک سال اخیر با تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی شاهد رشد شش درصدی این کالا و در زمینه لوازم خانگی ۲۵ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید

۲۹۰ میلیون دلار کالا وارد چهارمحال و بختیاری شد

رحمتی اضافه کرد: این استان با تولید نزدیک به ۱۰ میلیون مترمربع چادر مشکی ۱۹ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به رشد ۱۰ درصدی تولید نخ پلی استر و ۸ درصدی روغن نباتی گفت: رشد در حوزه صنعت بیانگر رونق تولید است.

رحمتی ادامه داد: با افزایش ۲۷ درصدی استخراج مواد معدنی، وصول حقوقی دولتی معادن هم ۹۲ درصد رشد داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • هزینه‌کرد ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان
  • احیای ۱۶ واحد صنعتی و معدنی در چهارمحال و بختیاری
  • بهره مندی بیش از ۱۸۵هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان
  • بهره‌مندی ۱۸۵هزار مسافر از خدمات هلال احمر چهارمحال وبختیاری
  • راه اندازی ۱۱ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی