Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-18@02:23:47 GMT

ادعای آمریکا بر لزوم هماهنگی در مبارزه با داعش

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۴۲۹۹

ادعای آمریکا بر لزوم هماهنگی در مبارزه با داعش

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، دفتر رسانه‌ای شورای وزیران اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «مسرور بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، نامه‌ای از «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا دریافت کرده است.

آستین در این نامه با تقدیر از نقش نیروهای پیشمرگه در شکست داعش تاکید کرده است، ایالات متحده به حمایت از پیشمرگان و نیروهای عراقی در امور مشورتی و اطلاعاتی ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این که ارتباط خاصی میان اقلیم کردستان و آمریکا وجود دارد، همکاری مشترک با این اقلیم را باعث خرسندی دانست.

این در حالی است که نیروهای آمریکایی تنها تا پایان ماه دسامبر(10 دی) فرصت دارند، عراق را ترک کنند.

برخی گروه‌های عراقی تهدید کرده‌اند در صورت عدم خروج نیروهای آمریکایی از عراق در موعد مقرر، آنها را هدف حملات خود قرار خواهند داد.

پیش از این رئیس شورای سیاسی نُجَباء در خصوص اصرار آمریکا به طرحی برای ابقای نیروهای خود در عراق، تصریح کرد: آن‌ها را نصیحت می‌کنیم که طرح‌شان را به طرحی مهندسی برای قبرهای سربازانی تغییر دهند که اجسادشان به فرودگاه‌های آمریکا فرستاده می‌شود. این در صورتی است که بر تداوم اشغالگری پافشاری کنند؛ ولو با نام دیگر و پوششی جدید تحت‌عنوان نیروهای غیررزمی!

 

منبع: تقریب

کلیدواژه: عراق آمریکا کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۴۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا داعش تاکنون حتی یک تیر به اسرائیل شلیک نکرده؟

به گزارش جمهوری اسلامی، هنوز این سوال مهم که چرا داعش از ابتدای تاسیس تاکنون حتی یک تیر به سوی اسرائیل شلیک نکرده و هیچ موضعی علیه رژیم صهیونیستی نگرفته و در 6 ماه و نیم گذشته که این رژیم در غزه مرتکب جنایات جنگی و نسل‌کشی می‌شود حتی یکبار آن را محکوم نکرده، همچنان از مهم‌ترین سوال‌های سیاسی در سطح منطقه خاورمیانه و بین‌المللی است.

این روزنامه سپس نوشته است: جواب اینست که رژیم صهیونیستی از بانیان تاسیس داعش است که با همکاری آمریکا آن را فعال کرده است. یکی از نمونه‌ها اینست که یکی از فرماندهان داعش در لیبی به نام «ابوحفص» پس از دستگیری با کشف شدن اسناد و مدارکی که به همراه داشت معلوم شد یک تبعه اسرائیلی به نام «بنیامین ایفریم» است که در یکی از واحدهای ویژه موساد فعالیت می‌کرد و ماموریت دارد اوضاع لیبی را به نفع رژیم صهیونیستی و آمریکا جهت‌دهی کند. عکس این شخص همراه با سند عضویتش در موساد در رسانه‌ها منتشر شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: عذرخواهی داعش از اسرائیل به خاطر یک اشتباه اسرائیل خواهان ائتلاف بین المللی علیه داعش شد

دیگر خبرها

  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • چرا داعش تاکنون حتی یک تیر به اسرائیل شلیک نکرده؟
  • ادعای تازه سنتکام | آمریکا مسئول رهگیری چند تا موشک سپاه بود؟
  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • ادعای مقامات آمریکایی: تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • ادعای مقامات آمریکایی : تهران به واشنگتن هشدار نداده بود
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند