Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@23:05:10 GMT

توسعه فعالیت شرکت‌های نوپا نیازمند حمایت

تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۷۴۳۶۴

توسعه فعالیت شرکت‌های نوپا نیازمند حمایت

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در خصوص چالش‌ها، نیازها و توسعه شرکت‌های نوپا در فناوری، حمایت و توجه بیشتر به این شرکت‌ها و نقش آنها در پیشرفت استان و کشور توضیحاتی ارائه داد.

جعفر قیصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نیازها و چالش‌های شرکت‌های نوپا، اظهار کرد: شرکت‌های نوپا که شرکت‌های جوانان هستند و کار جدیدی را شروع کردند، نیازهایشان نسبت به شرکت‌های با سابقه متفاوت است؛ به طور مثال نیاز به فضای استقرار و آزمایشگاهی دارند و در حال حاضر هم تعداد شرکت‌ها افزایش یافته و فضاهای مورد نیاز برای آنها محدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال ۹۲ حدود ۳۳۰ شرکت فعالیت می‌کردند، اما امسال حدود ۴۸۰ شرکت در حال فعالیت هستند؛ این در حالی است که فضا توسعه نیافته است و به شرکت‌ها این فضاهای مورد نیاز را اجاره می‌دهیم و گاهی نیز به آنها کمک مالی کنیم.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۷۰ شرکت نوپا در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مشغول به کار هستند و فضای مناسبی برای استقرار آنها وجود ندارد، افزود: استاندار می‌تواند با اجاره دادن مکان‌های خالی که در دسترس است به فعالیت بهتر شرکت‌های نوپا کمک مؤثری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه همکاری بخش خصوصی نیز در ادامه فعالیت‌های شرکت‌های نوپا مؤثر است، تصریح کرد: بخش خصوصی می‌تواند در راستای کمک به شرکت‌های فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قراردادهای بلند مدت‌تری با آنها ببندد، چرا که این حوزه بسیار مهم است و هر چه به آن بها دهیم قطعاً به نفع تمام استان و حتی کشور خواهد بود؛ بنابراین بعد از تأسیس پارک علم و فناوری لازم است در تمام حوزه‌ها به آن کمک و از آن حمایت شود، البته نباید فراموش کنیم که این شرکت‌ها زمینه اشتغال افراد بسیاری را فراهم خواهد کرد.

توسعه فناوری‌های نرم زمینه‌ساز بهبود زندگی

قیصری با اشاره به اهمیت پرداختن به فناوری‌های نرم، اضافه کرد: با توجه به اینکه شهر اصفهان مهد هنر و فرهنگ است و مردم فرهیخته‌ای دارد، نیاز است تا توجه بیشتری به فناوری‌های نرم از جمله ساخت فیلم و انیمیشن، بازی‌های آموزشی، گردشگری و … داشته باشیم، لازم است بدانیم در حال حاضر شرکت‌های فناور اصفهان در حوزه مهندسی پیشرفت کردند؛ در صورتی که در دنیا صنایع خلاق در حوزه فناوری‌های نرم نیز پیشرفت دارند و نیاز تا ما هم در این زمینه پیشرفت کنیم، فناوری‌های نرم با IT آمیخته شده و کمک زیادی به بهبود زندگی مردم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در استان اصفهان یک مرکز رشد و هنر وجود دارد که ظرفیت خوبی هم برای رشد آن می‌توان در نظر گرفت و بیشتر به حوزه فناوری‌های نرم پرداخت، تهران و کشورهای اروپایی در این زمینه پیشرفت کردند، اصفهان نیز نباید از این حوزه غافل شود و قطعاً پرداختن به فناوری‌های نرم و توسعه آن به تنهایی از عهده شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برنمی‌آید و نیاز به مشارکت و همکاری داریم. توان مالی این شرکت‌ها کم است و باید حمایت شوند.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: شرکت‌هایی که در حوزه فناوری‌های نرم فعال هستند باید بیشتر در محل‌هایی مستقر شوند که بیشتر در رفت‌وآمد مردم است؛ در خیابان انقلاب مکانی را اجاره کردیم که تا حدودی نیاز را برطرف کرده است، اما باز هم فضای کافی در دسترس نیست و با توجه به وجود مکان‌های هنری و گردشگری در اصفهان ظرفیت‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد که برای پیشرفت باید به بهترین شکل ممکن از آن بهره گرفت. اگر استاندار حمایت کند، می‌توان ظرفیت اشتغال در حوزه فناوری‌های نرم را در استان اصفهان افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان در حوزه فناوری رشد یافته است و شرکت‌های فناور به خوبی مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نماینده دولت است و لازم است بدانیم نقش اساسی در پیشرفت استان و کشور خواهد داشت، بنابراین لازم است نقش فناوری در شوراهای اساسی استان مطرح و جلساتی به حوزه فناوری اختصاص داده شود که استانداری می‌تواند در این زمینه نقش مؤثری دارد.

کد خبر 540493

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شرکت فناوری ایرانی فعالیت های فناورانه توسعه علمی و فناورانه پروژه فناورانه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان حوزه فناوری های نرم حوزه فناوری شرکت های نوپا شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۴۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  یادگار احمدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت : طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی کلران در شهرک صنعتی سمنان   با سرمایه گذاری بالغ بر ۸ هزار میلیارد ریال افتتاح شد.
در فاز ۲ و توسعه این واحد تولیدی سالانه ۲۳۲هزار تن کلر، هیپوکلریت، اسید کلریدریک، هیپو کلریت کلسیم و کلرو کلسیم تولید می شود .

با راه اندازی این طرح توسعه زمینه اشتغال ۶۰ نفر فراهم شده است.
این شرکت صنایع شیمیایی  یکی از بزرگترین تولید کنندگان کلر در   کشور است که زمینه اشتغال حدود ۸۶۰ نفر در  سمنان را فراهم کرده است .
بازدید از پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری شهرک صنعتی سمنان ، اتصال ریلی یک واحد صنعتی در سمنان به شبکه راه آهن سراسری، نیروگاه خورشیدی ۶.۱ مگا واتی منطقه ویژه اقتصادی شهرک صنعتی سمنان و چند واحد صنعتی در سرخه و مهدیشهر از برنامه های دیگزر وزیر صمت در سفر به سمنان بود .

دیگر خبرها

  • حمایت صندوق نوآوری از راه‌اندازی خط تولید دانش‌بنیان‌های ایرانی در کنیا 
  • ظرفیت‌ معادن و کشاورزی آفریقا برای تجار ایرانی
  • واحد‌های تولیدی قم به نیروی کار نیاز دارند
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت در اصفهان
  • افتتاح طرح توسعه شرکت صنایع شیمیایی در سمنان
  • کرمانشاه صاحب شهرک فناوری می‌شود
  • افتتاح پارک علم و فناوری سلامت در سمنان
  • ثبت ۱۲ فرآورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • فعالیت دو مرکز تحقیقاتی و فناوری در حوزه تولید واکسن
  • فاز اول «شهرک فناوری» کرمانشاه امسال کلید می‌خورد