Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در حاشیه جلسه علنی امروز در جمع خبرنگاران بیان کرد: در جلسه مشترک روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با وزیر خارجه و معاونان ایشان سه محور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. یک محور بحث ارتباط با همسایگان و سایر کشورها بود که گزارش مبسوطی از سوی وزیر خارجه و معاونین ایشان ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: محور دوم دیپلماسی اقتصادی بود که گزارش قابل قبولی ارائه شد و خوشبختانه اقدامات خوبی در این مدت کوتاه صورت گرفته که ان شاءالله نتایج آن به تدریج در وضعیت اقتصادی کشور تاثیرگذار خواهد بود. محور سوم در خصوص مذاکرات وین بود و گزارشی در خصوص دور اول مذاکرات که هفته گذشته پایان یافت و همچنین گزارشی در خصوص دور جدید مذاکرات که از فردا آغاز خواهد شد، ارائه شد. در این جلسه توضیحاتی در خصوص بسته محتوایی که در وین ارائه شد و رفتارهای متقابل طرفین از سوی وزیر خارجه و معاونین ایشان و اعضای کمیسیون امنیت ارائه شد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که اگر طرف مقابل و به ویژه آمریکایی‌ها اراده داشته باشند و آمریکایی‌ها اخلالی ایجاد نکنند مذاکرات به نتیجه خواهد رسید چرا که اراده جمهوری اسلامی ایران این است که مذاکرات به نفع مردم شکل گرفته و برجام احیاء شود. این‌که می‌گویم برجام احیاء شود یعنی ما هیچ مذاکره‌ای با آنها نداریم بلکه بحث ما نقد کردن چک جمهوری اسلامی در برجام است.

ذوالنور در ادامه تاکید کرد: برجام با رفع تحریم‌ها باید اجرایی شود ما هیچ چیزی خارج از برجام را طرح نکرده و از سوی طرف‌ها نیز نخواهیم پذیرفت. طرف‌های برجامی اگر صداقت به خرج دهند باید از این موضع جمهوری اسلامی استقبال کنند. این‌که جمهوری اسلامی با یک هیات پروپیمان بالای ۳۰ نفره که در همه سطوح کارشناس و همراه داشته است در وین حاضر شده، نشانگر اراده جمهوری اسلامی ایران در احیای برجام است. اگر قرار نبود که برجام را احیاء کنیم نیازی به هیاتی با این طول و عرض نبود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران با دست پر به مذاکرات رفته و همین‌که طرف مقابل بعد از شنیدن نظر جمهوری اسلامی ایران می‌گویند باید برویم و با پایتخت‌های خود مشورت کنیم دلیلی بر حضور ایران با دست پر می‌باشد. ایران با اراده قوی برای رفع تحریم‌ها ورود کرده است و محکم در مسیر خود ادامه می‌دهد. در گذشته تنها یک اراده وجود داشت که برجام به هر قیمتی پذیرفته شود و این‌که شش ماه بعد چه اتفاقی می‌افتد اصلا مهم نبود بلکه می‌خواستند برجام را به نام خود احیاء کنند و به ضررهای آن نیز توجه نداشتند کما این‌که اگر در آن دوره توسط دولت قبل برجام احیاء می‌شد ۵۱۷ تحریم همچنان باقی می‌ماند و این یعنی پذیرش و نهادینه کردن تحریم از سوی دولت ما. طبیعتا زمانی که آنها یک اراده داشتند یک نفر هم حضور می‌یافت کافی بود اما امروز که کار علمی و تخصصی صورت گرفته و اراده دولت احیای منافع ملت می‌باشد طبیعتا باید به شکل دیگری ظاهر شد.

وی ادامه داد: ما بنا نداریم تا ملت را از چاله درآورده و به چاه بیندازیم بنابراین با همه کارشناسان در هر سطحی در مذاکرات حاضر شدیم تا در صورت نیاز در لحظه تصمیم‌گیری شود. حضور ایران با این ترکیب یک نقطه قوت است و اجازه نمی‌دهد تا چیزی به ملت ایران تحلیل شود.

ذوالنور در پایان بیان کرد: ترامپ قبل از انتخابات تاکید کرد که برجام را پاره می‌کنم و رهبری فرمود که اگر شما برجام را پاره کنید ما آن را آتش خواهیم زد. ترامپ برجام را پاره کرد و بنده نیز به درستی براساس موضع جمهوری اسلامی ایران که در بیان قاطع رهبری جاری شد برجام را در صحن مجلس دهم آتش زدم و به این کارم نیز افتخار می‌کنم. باید عکس‌العمل درست و به موقع در برابر دشمن نشان داد. امروز نیز برجام باید احیاء شود چرا که ما هرچه که داشتیم دادیم و یک چک از آنها گرفتیم. برای تحقق حقوق ملت ایران این چک باید نقد شود و همه تحریم‌ها کنار رود./ ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: ذوالنور لغو تحریم ها علیه ایران چک برجام جمهوری اسلامی ایران ارائه شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۴۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران سر دفاع از کشور با هیچ کسی تعارف ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد امروز در آئین رژه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ۲۹ فروردین ماه با نظر امام خمینی (ره) به نام ارتش نامگذاری شد و با ژرف اندیشی ایشان جلوی یک توطئه بزرگ گرفته شد.

وی اظهار کرد: در نخستین روزهای انقلاب اسلامی دشمنان این سرزمین می‌خواستند نیروی مکتبی و فرزندان ایران را دچار اضمحلال کنند اما امام خمینی (ره) با درایت خود روح تازه و مکتبی را بر کالبد این سازمان و ساختار قدرتمند دمید و روح تازه و هویت جدید را به آن داد.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: فرزندان مکتبی ایران در عرصه‌های مختلف دلبستگی و وابستگی خود را به مکتب، ارزش‌ها، مردم و سرزمین نشان داده‌اند.

وی تصریح کرد: ارتشیان دلیرمردی همچون سپهبد قرنی و سپهبد فلاحی و بسیاری از امیران ارتش به همراه نیروهای مقدس در دوران ابتدای انقلاب که تجزیه طلبان و منافقان دنبال تجزیه کشور بودند با آن مقابله کردند.

استاندار همدان یادآور شد: در دوران دفاع مقدس حماسه‌های بزرگ آفریدند و در عملیات‌ها در کنار نیروهای سپاهی و بسیجی از مرزهای این سرزمین دفاع کردند، در مقابل هجمه دشمن ایستادند و حماسه‌های بزرگی را خلق کردند.

وی تاکید کرد: ارتش قدرتمند ما امروز به فرماندهی معظم کل قوا افتخار دارد در هیچ عرصه‌ای از جمله زمین، هوا و دریا اجازه جولان به دشمنان نخواهد داد.

قاسمی‌فرزاد گفت: چشم تیزبین پدافند ما کوچک‌ترین حرکت دشمن را در خاک خود تشخیص می‌دهد و امروز نیروی ارتش در کنار سپاه و دیگر نیروهای مسلح نظم و امنیت را در داخل و خارج از مرزها را برای مردم ایجاد کرده است و به وجود همه عزیزان افتخار می‌کنیم.

وی با افتخار به اتفاقات غرورآفرین این روزها گفت: پس از ۶ ماه ددمنشی رژیم کودک کش و جعلی صهیونیست، با پشتیبانی و حمایت انگلیس، آمریکا و دیگر شیاطین جهان، ددمنشی را به اوج رساند و به مرکز دیپلماسی ما در دمشق حمله کرد و سرداران ما را به شهادت رساند.

استاندار همدان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمان دادند که در یک دفاع مشروع باید دشمن را مجازات کرد تا بداند با فرزندان ایران طرف است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی هیچگاه به دنبال حمله آغاز جنگ در مقابل کسی نبوده است اما بر سر دفاع از کشور، مردم و آرمان‌های خود با هیچکس تعارف ندارد.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: در عملیات وعده صادق دلیرمردان ما وارد عمل شدند و در یک اقدام ضربتی کوچک (کوچک به مقیاس توان بزرگ بازدارندگی نظامی جمهوری اسلامی ایران) را به دشمن وارد کردند، نشان از قدرت بازدارندگی ما دارد.

استاندار همدان تصریح کرد: میلیون‌ها موشکی داریم که اگر اراده فرمانده معظم کل قوا تعلق بگیرد بر سر رژیم صهیونیستی، اقمار و حامیان آن فرود خواهد آمد و اثری از آن‌ها باقی نخواهد گذاشت.

وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به لطف خداوند رهبری معظم انقلاب اسلامی، توانسته توان بازدارندگی ایجاد کند و هیچ دشمنی فکر حمله به آن را به خود راه ندهد.

قاسمی‌فرزاد گفت: امروز کشور ما به برکت خون شهیدان در آرامش است و به وجود دلیرمردان در عرصه‌های مختلف افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: تلاش‌ها و خدمات شبانه‌روزی نیروهای مسلح در سراسر کشور و استان را برای حفظ امنیت فراموش نمی‌کنیم.

کد خبر 6081241

دیگر خبرها

  • ایران سر دفاع از کشور با هیچ کسی تعارف ندارد
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • گروسی به ایران می آید!
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • اقتدار نیروهای مسلح افتخار جمهوری اسلامی است
  • عملیات وعده صادق جلوه گر اقتدار نظام اسلامی در دنیا
  • عضو مجلس خبرگان رهبری: عملیات وعده صادق مایه عزت و افتخار امت اسلامی شد
  • عضو خبرگان رهبری: عملیات وعده صادق مایه عزت و افتخار امت اسلامی شد
  • رئیسی: صهیونیست‌ها و حامیان‌شان در صورت ارتکاب هر اشتباهی معنای پاسخ واقعی ایران را درخواهند یافت/ لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است/ شیخ علی خطیب: ایستادگی و اقتدار ایران در رویکرد مقاومت با وجود همه فشارها مایه افتخار امت اسلامی است