Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارقتصدی خبرگزاری فارس، قیمت مرغ و تخم مرغ در روزهای اخیر از قیمت های قبلی عقب نشینی کرده و ثبات نسبی بر بازار این محصولات حاکم شده است.

کاهش قیمت پس از به صف کردن روسای وزارت صمت و جهاد کشاورزی و سایر وزارتخانه های مرتبط توسط رئیس جمهور برای کاهش قیمت در بازار اتفاق افتاده است.

امروز در بازار قیمت هر شانه تخم مرغ به 41 هزار تومان کاهش یافته و قیمت مرغ هم کیلویی 29 هزار تومان به فروش می رود که هر کدام از قیمت مصوب 2 هزار تومان پایین تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* دو عاملی که قیمت بازار مرغ و تخم مرغ را متعادل کرد

دو عامل در کاهش قیمت بازار نقش داشته است نخست تولید نسبت به ماه آبان که در شرایط نامناسبی بود افزایش یافته است و آنطور که معاون اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی به خبرنگار فارس گفت: جوجه ریزی نسبت به ماه آبان 30 میلیون قطعه بیشتر شده و پیش بینی کرد تا آخر سال نه تنها هیچ مشکلی از نظر تامین وجود نخواهد داشت بلکه تولید از میزان نیاز فراتر خواهد رفت.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان تخم مرغ هم افزایش تولید مرغ را تایید کرد و گفت: تولید این محصول افزایش خوبی داشته وحتی پیش بینی می شود که در سال آینده تولید بیشتر هم بشود.

عامل دوم ورود دولت برای توزیع هوشمند کالاهای اساسی برای حذف دلالی و واسطه گری است که توسط سازمان تعاون روستایی آغاز شده است، در این طرح از تمام استارتاپها و شرکت های دانش بنیان خواسته شده تا در توزیع هوشمند و یا اینترنتی کالاها کمک کنند توزیع آنها در محصولاتی مانند مرغ و تخم مرغ آغاز شده و بلافاصله تاثیر خود را بر قیمت بازار گذاشته است.

یوسفخانی رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی کاهش قیمت‌ها را تایید می‌کند و می‌گوید: تخم مرغ و مرغ با دو هزار تومان پایین تر از نرخ مصوب در بازار به فروش می رود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قیمت مرغ تخم مرغ افزایش تولید کاهش قیمت رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی یوسفخانی مرغ و تخم مرغ هزار تومان کاهش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۴۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی

غلبه عامل نگرانی‌ها درباره تقاضای جهانی نفت خام بر عامل تنش‌ها در منطقه خاورمیانه قیمت‌های جهانی نفت خام را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی افزایش احتمالی ذخیره‌سازی‌های تجاری نفت خام آمریکا، انتشار داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر از چین و کاهش چشم‌انداز کاهش نرخ بهره و به‌دنبال آن تشدید نگرانی‌ها درباره تقاضای جهانی، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) برای سومین روز پیاپی کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال ساعت ۱۲ و ۱۰ روز چهارشنبه برای تحویل در ماه ژوئن با ۵۱ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش به ۸۹ دلار و ۵۱ سنت به ازای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا در معاملات امروز برای تحویل در ماه مه با ۴۱ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش، ۸۴ دلار و ۹۵ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.

کاهش سود ناشی از تنش‌های ژئوپولییتیک در پی چشم‌انداز ضعیف اقتصادی، قیمت‌های جهانی نفت خام را در این هفته کاهش داد.

تحلیلگران انتظار ندارند حمله موشکی و پهپادی بی‌سابقه ایران به اسرائیل سبب دوری تازه از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا بر صادرات نفت ایران شود.

دیگر خبرها

  • آرامش بازار ارز بعد از عملیات مقتدرانه «وعده صادق»
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  • آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست
  • ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • آرامش اقتصادی با نمایش اقتدار نظامی/ چرا نرخ ارز کاهشی شد؟
  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳؛ بازگشت آرامش به بازار؟
  • بازار ایران در آرامش کامل