Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان فارس از حصول سازش در سه فقره پرونده قتل عمدی و نجات سه محکوم علیه از اجرای مجازات قصاص در هفته گذشته در حوزه های قضایی مرودشت،زرین دشت و سروستان خبر داد و گفت : با رافت و گذشت خانواده های اولیاء دماء وهمچنین تلاش های مسئولان قضایی ، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف ، مصلحین قرانی و بهره‌گیری از ظرفیت صلح و سازش توسط ریش‌سفیدان و معتمدین محلی در حوزه های قضایی مرودشت ، زرین دشت و سروستان سه نفر از چوبه دار رهایی یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس،حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با قدردانی از تلاش های صورت گرفته افزود : در سند تحول دستگاه قضایی فرهنگ صلح و سازش مورد توجه قرار گرفته و گسترش نهاد‌های سازشی و داوری‌ها به صورت تخصصی دردوران تحول و تعالی دستگاه قضایی بیش از پیش مورد تاکید است. نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس تصریح کرد  : در زمینه توسعه فرهنگ صلح و سازش، استان فارس دارای ظرفیت های بسیار مناسبی بوده و لازم است  ضمن بهره مندی از این ظرفیت ها در راستای توسعه فرهنگ صلح و سازش اهتمام جدی ترصورت گیرد ؛ هر چند از سوی توسعه حل اختلاف استان فارس  اقدامات بسیار مناسبی در این خصوص  انجام شده است. حجت الاسلام و المسلمین موسوی  یاد آور شد : عفو و گذشت یکی از ارزش‌های دینی و نشانه‌ی تقوای الهی است و ترویج این روحیه در بین شهروندان، موجب ارتقا امنیت روانی و توسعه اخلاق و معنویت در جامعه خواهد شد. انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا دستگاه قضایی قوه قضائیه استان فارس اخلاق جامعه فارس سازش استان فارس صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حصول سازش در ۱۰ فقره پرونده قتل عمد در خراسان شمالی

حجت السلام رضا براتی‌زاده در گفت‌وگو با مهر از حصول سازش در ۹۳/۶ درصد پرونده‌های تشکیل شده (وارده) در هیأت‌های حل اختلاف اصناف استان طی سال گذشته خبر داد.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته از مجموع ۳ هزار و ۵۵۹ فقره پرونده وارده به هیأت‌های حل اختلاف اصناف، همین تعداد مختومه شد که در این میان تعداد ۳ هزار و ۳۱۲ فقره از این پرونده‌ها - معادل ۹۳/۶ درصد- به سازش منتهی شد.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: در سال ۱۴۰۲ شوراهای حل اختلاف استان، تعداد ۹۶ هزار و ۷۴ فقره پرونده وارده و ۹۶ هزار و ۵۰۰ فقره پرونده مختومه را تجربه کردند که در نتیجه مذاکرات اصلاحی و تلاش‌های مسالمت‌آمیز صورت گرفته، ۴۳/۵ درصد پرونده‌های دارای قابلیت گذشت به سازش منجر شد.

مقام عالی قضائی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به تشکیل و راه اندازیِ اتاق داوری اصناف در استان در طول یک سال گذشته گفت: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۹۰ فقره پرونده در اتاق داوری اصناف مورد رسیدگی قرار گرفت که ۲۰ درصد اختلافات مبتلابه به صلح و سازش منتهی و در موارد دیگر نیز حکم مقتضی صادر شد.

حجت الاسلام براتی‌زاده در ادامه به حصول سازش در ۱۰ فقره پرونده قتل عمد طی دو سال گذشته در خراسان شمالی نیز اشاره و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۷ فقره و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳ فقره از پرونده‌های قتلِ عمدیِ دارایِ احکامِ قطعی و لازم الإجرا با موضوع قصاص نفس به سازش منجر شد.

کد خبر 6076992

دیگر خبرها

  • هزار و ۹۵۶ پرونده در رفسنجان منتهی به سازش شد 
  • ۴ فقره پرونده اختلاف مالی در خرمدره به صلح و سازش منجر شد
  • پرونده ۶ میلیارد ریالی در شهرستان خرمدره به صلح و سازش منجر شد
  • استفاده بیشتر از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش جمعیت کیفری گلستان
  • ۱۱ فقره پرونده قتل عمد به صلح و سازش منجر شد
  • سازش ۹ فقره پرونده قتل درچهارمحال وبختیاری
  • کسب رتبه اول شورا‌های حل اختلاف چایپاره در حل پرونده‌ها در استان
  • حصول سازش در ۱۰ فقره پرونده قتل عمد در خراسان شمالی
  • حصول سازش در ۹۳ درصد پرونده‌ها در هیأت‌های حل اختلاف اصناف خراسان شمالی
  • ۱۰ پرونده قتل عمد در خراسان شمالی به سازش منجر شد