Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی گمرک گفت: صادرات انواع محصولات مرتبط با آهن در هشت ماه امسال به بیش از چهار و نیم میلیارد دلار رسید که سهمی بیش از ۱۴ درصد ارزش صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام گمرک، سیدروح اله لطیفی، گفت: با رشد تولید و صادرات محصولات مرتبط با آهن از محصول نیمه تمام، انواع میله، شمش و صفحات آهنی یا فولادی در هشت ماه نخست امسال بیش از چهار و نیم میلیارد دلار با بیش از ۲۵ کد تعرفه صادر شد که ۱۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد کل صادرات ۳۱ میلیارد دلاری کشور در این مدت را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در کل سال ۹۹، ۱۱ میلیون و ۶۷ هزار و ۹۴ تن انواع محصول مرتبط با آهن و فولاد به ارزش سه میلیارد و ۷۳۵ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۲۵۳ دلار صادر شده بود که دو میلیون و ۲۳۰ هزار و ۳۵ تن آن انواع سنگ آهن و مشتقات آن به ارزش ۱۰۵ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۶۸۸ دلار و هشت میلیون و ۸۳۷ هزار و ۵۹ تن آن محصولات مرتبط با آهن و فولاد به ارزش سه میلیارد و ۶۳۰ میلیون و ۱۰۶ هزار و ۵۶۵ دلار بوده است که کمتر از سه درصد ارزش کالای صادره سنگ آهن و مابقی محصولات نیمه تمام و نهایی بودند.

سخنگوی گمرک اظهار داشت: در هشت ماهه نخست امسال، صادرات محصولات آهنی از کل یکسال گذشته بیش از ۸۰۰ میلیون دلار بیشتر شده است به گونه‌ای که ۳ محصول آهنی در هشت ماهه امسال در لیست ۱۰ قلم نخست کالای صادراتی کشور قرار گرفته است.

لطیفی افزود:یک میلیون و ۶۱۲ هزار تن محصولات نیمه تمام از آهن با کدتعرفه ۷۲۰۷۱۲۹۰ به ارزش یک میلیارد و ۱۴۸ میلیون دلار، یک میلیون و ۷۶۲ هزارتن شمش آهن یا فولاد به ارزش یک میلیارد و ۷۲ میلیون دلار با کدتعرفه ۷۲۰۶۱۰۰۰ و یک میلیون و ۲۶۲ هزار تن انواع میله‌های آهنی به ارزش ۸۵۰ میلیون دلار با کدتعرفه ۷۲۱۴۲۰۰۰ در هشت ماه سال جاری صادر شده است.

لطیفی گفت: این سه محصول به ترتیب در جایگاه چهارم، ششم و دهم کالا‌های صادراتی ایران در هشت ماه نخست قرار گرفتند.

لطیفی توضیح داد:محصولات نیمه تمام از آهن، دو درصد وزن و ۳.۷ درصد ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده که صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۶۷ درصد در وزن و ۲۲۱ درصد در ارزش رشد داشته است.

وی افزود: انواع شمش آهنی و فولادی نیز ۲.۱ درصد وزن و ۳.۴ درصد ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده و رشد ۴۴ درصدی در وزن و ۱۴۹ درصدی در ارزش داشته است.

لطیفی در ادامه گفت: یک و نیم درصد وزن و ۲.۷ درصد ارزش صادرات کشور اختصاص به میله‌های آهنی و فولادی داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۶۲ درصد و از لحاظ ارزش ۱۶۸ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: رکوردزنی گمرک/ ترخیص ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در شهریور ۱۴۰۰

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی گمرک وزارت اقتصاد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی گمرک وزارت اقتصاد خود اختصاص داده میلیارد دلار مرتبط با آهن صادرات کشور میلیون دلار هشت ماه درصد ارزش نیمه تمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۶۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته

ناظر گمرکات استان کردستان گفت: حجم مبادلات تجاری حوزه نظارت گمرکات استان کردستان در سال گذشته از لحاظ وزنی به رقم چهار میلیون و ۳۵۹ هزار تن و از حیث ارزش به عدد پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی حوزه نظارت گمرکات استان کردستان، فرامرز امیدی اظهار کرد: در دوازده ماه سال ۱۴۰۲ بالغ بر یک میلیون و ۵۹۴ هزار تن انواع کالای ایرانی به ارزش ۸۳۱ میلیون دلار از گمرکات کردستان به خارج از کشور صادر شده است که از این میزان بیش از یک میلیون و ۱۰۲ هزار تن به ارزش نزدیک به ۵۱۸ میلیون دلار نزد گمرکات استان اظهار شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از نظر وزنی ۱۲ درصد و به لحاظ ارزش ۱۷ درصد رشد داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی را محصولات کشاورزی و باغی، مصنوعات فلزی و پلاستیکی، فرآورده‌های لبنی‌، مصالح ساختمانی، انواع جام (شیشه) و فرش اعلام کرد و افزود: این کالاها به مقصد کشورهای خریدار از جمله عراق، سوریه، افغانستان، امارات متحده عربی، روسیه، ترکیه، جمهوری آذربایجان، پاکستان، گرجستان و کویت فرستاده شده است.

ناظر گمرکات کردستان با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرکات کردستان، خاطرنشان کرد: مجموع واردات قطعی و ورود موقت طی سال ۱۴۰۲ به گمرکات استان ۱۱۵ هزار تن انواع کالا به ارزش تقریبی ۶۷۲ میلیون دلار بوده است که از این میزان سهم واردات قطعی ۴۰ هزار تن به ارزش ۳۹۱ میلیون دلار بوده و در مجموع ارزش مجموع واردات قطعی و ورود موقت با رشد ۱۳۰ درصدی همراه بوده است.

امیدی اضافه کرد: بیشتر کالاهای وارداتی از گمرکات استان شمش طلا، شمش آلومینیوم، کالاهای واسطه‌ای، ماشین‌آلات و قطعات خط تولید، مواد اولیه و اقلام مصرفی مورد نیاز مرزنشینان است که از کشورهای عراق، اسپانیا، آلمان، امارات، ترکیه و چین به کشور وارد و در کمترین زمان ممکن ترخیص می‌شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته تشریفات گمرکی بیش از دو میلیون و ۵۹۶ هزار تن انواع کالا به ارزش بالغ بر سه میلیارد و ۷۸۴ میلیون دلار انواع کالای عبور خارجی (ترانزیتی) از گمرک مرزی باشماق صورت پذیرفته که تحلیل آماری آن بیانگر رشد ۵۵ درصدی ترانزیت مبدأ در این گمرک است.

ناظر گمرکات کردستان، مجموع درآمدهای وصولی گمرکات استان کردستان در سال ۱۴۰۲ را بیش از پنج هزار و ۲۱۱ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از رشد ۹ درصدی برخوردار بوده است.

امیدی افزود: سال ۱۴۰۲ حدود ۲۶۱ هزار و ۵۵۹ تردد کامیونی و ۳۹ هزار و ۵۲۹ تردد خودرو سواری از مرزهای استان به وقوع پیوسته است.

وی تعداد پرونده‌های تعیین ارزش شده در سال ۱۴۰۲ توسط گمرکات کردستان را ۱۶۵۰ فقره پرونده قضائی به ارزش بیش از چهار هزار میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریال دانست که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از لحاظ تعداد ۱۲ درصد و به جهت ارزش ریالی ۳۶ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات کردستان از رشد ۳۴ درصدی وزنی خروج موقت به میزان ۵۴ هزار تن و به ارزش ۲۲۹ میلیون دلار از گمرکات کردستان خبر داد.

کد خبر 747794

دیگر خبرها

  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • رشد ۲۶ درصدی ارزش صادرات از گمرکات سیستان و بلوچستان
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان