Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل نجار عصر چهارشنبه در دیدار اعضای کمیسیون امور داخلی مجلس با استاندار گیلان با بیان اینکه برخی از اعتبارات مربوط به حوزه مدیریت بحران تخصیص کامل نیافته است، اظهار کرد: درخواست داریم در صورت نیاز تنفیذی برای اعتبارات این چنینی انجام گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به تغییر اقلیم و کاهش بارندگی‌ها، بیان کرد: میزان بارش در برخی استان‌های کشور نسبت به سال گذشته ۹۰ درصد کاهش یافته که این به معنای خشکسالی مطلق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سه هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان به وزارت نیرو برای آبرسانی به روستاها در ایام خشکسالی اختصاص یافته است، افزود: از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای استان گیلان است.

نجار با اشاره به اینکه شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه کشاورزی تأمین اعتبارشده است، تصریح کرد: سه هزار میلیارد تسهیلات برای خشکسالی و دو هزار میلیارد نیز برای اجرای بند خ و هزار میلیارد نیز برای آبرسانی به بخش دام اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: دو محل پرداخت خسارت در حوزه کشاورزی وجود دارد که یکی صندوق بیمه کشاورزی است و سالیانه حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع پرداخت می‌کند و دیگری اجرای بند خ ماده ۳۳ برنامه ششم است که بار مالی زیادی دارد و توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: ۱۴۶ هزار کیلومتر رودخانه در کشور داریم که ۷۰ هزار کیلومتر آن از مراکز جنگلی عبور می‌کند و هفت هزار کیلومتر از رودخانه‌ها ساماندهی نسبی یا لایروبی شده است.

کد خبر 5371015

منبع: مهر

کلیدواژه: اسماعیل نجار کاهش بارندگی خشکسالی مدیریت بحران بوشهر ویروس کرونا آمار کرونا کرمانشاه روز دانشجو گرگان سانحه تصادف واکسن کرونا معلولان ایلام عکس استانها آلودگی هوا شیراز لیگ برتر فوتبال ایران میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۷۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۴ درصدی بارش های اردبیل طی سال‌های اخیر

مجید کوهی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تا قبل از وقوع بارش های اخیر متوسط بارش استان کاهش حدود ۱۱ درصدی نسبت به دوره بلندمدت داشت که خوشبختانه بارش های اخیر علاوه بر جبرای کسری بارش سبب رشد سه درصدی بارش های استان نسبت به دوره بلندمدت شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین تاثیر مثبت این سامانه های بارشی در شهرستان اردبیل بوده که سبب بهبود ۲۲ درصدی بارش در این شهرستان شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل متوسط بارش استان از اول مهر سال گذشته تا ۲۴ فروردین سال جاری را ۱۹۸ میلی متر عنوان کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه طی دوره بلندمدت افزایش حدود سه درصدی و نسبت به مدت مشابه طی سال گذشته افزایش ۵۵ درصدی داشته است.

کوهی تصریح کرد: در حال حاضر متوسط بارش در شهرستان های سرعین، پارس آباد، گرمی، خلخال، مشگین شهر، انگوت و بیله سوار به ترتیب ۸ تا ۱۸ درصد بالای نرمال بوده و در شهرستان های نیر، نمین کوثر، اصلاندوز و اردبیل با کاهش حدود ۳۴ تا ۳ درصدی بارش روبرو هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بیشترین کاهش در شهرستان نیر با ۳۴ درصد است و میزان کاهش بارش در شهرستان اردبیل در حدود ۳ درصد گزارش شده است.

کد خبر 6077865

دیگر خبرها

  • از کاهش ۵۰ درصدی بارندگی در استان کرمان تا آماده‌باش دستگاه‌ها برای بارش‌های پیش‌رو
  • افزایش ۱۴ درصدی بارش های اردبیل طی سال‌های اخیر
  • کشاورزان مدیریت منابع آبی را جدی بگیرند
  • بارندگی‌ها به معنی پایان خشکسالی نیست
  • کاهش ۷ درصدی ذخایر سد‌های تهران
  • خشکسالی کشاورزان را متضرر کرد/ کاهش ۷۰ درصدی تولید گندم در بوشهر
  • کاهش ۲۱ درصدی بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • کاهش ۲۰ درصدی بارش کشور در فروردین ١۴٠٣
  • کاهش ۳۰ درصدی قیمت بلیت مراکز گردشگری ناژوان
  • کاهش ۲۰ درصدی بارش‎ها در کشور