Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مجلس: ایرانیان مقیم آمریکا بیش از ۳ هزار میلیارد دلار ثروت دارند

رییس فراکسیون ایرانیان خارج کشور مجلس با بیان اینکه از ظرفیت عظیم ایرانیان خارج از کشور غفلت شده است، گفت: فقط ایرانیان مقیم آمریکا بیش از ۳ هزار میلیارد دلار ثروت دارند و ما در برجام دنبال ۱۰ میلیارد دلار بودیم.حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۷ تا ۸ میلیون ایرانی در خارج از کشور اقامت دارند، افزود: هر ایرانی در هر جای جهان باشد، پاره تن ماست و ما به عنوان نمایندگان مردم در خانه ملت، نماینده این عزیزان هم هستیم.رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور مجلس با موفق ارزیابی کردن فعالیت این فراکسیون اظهار داشت: در طول مدت فعالیت این فراکسیون تلاش کردیم دفاع از حقوق هموطنان مقیم خارج کشور به گفتمانی غالب تبدیل شود.حجت الاسلام والمسلمین سلیمی افزود: امروز دولت، دستگاه قضا، وزارت امور خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات و بسیاری از دستگاه ها به صورت فعال پیگیر مسائل ایرانیان خارج از کشور هستند. ما ارتباطات تنگاتنگ و گفت و گوهای رودررو با اقشار مختلف ایرانیان خارج از کشور، از دانش آموز و دانشجو تا نخبگان و فعالان اقتصادی و حتی کسانی داریم که برای تفرج و تفنن از کشور رفته اند.

چهره اصلاح‌طلب: به شخصه خوشبین هستم که توافق صورت می‌گیرد

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: سیستم اقتصادی، تصمیم‌گیران و دولت به نتیجه رسیده‌اند که باید توافقی صورت گیرد و به شخصه هم خوشبین هستم که این کار صورت می‌گیرد.هدایت آقایی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که در ابتدای دولت و قبل از شروع مذاکرات از سوی دولتمردان و تصمیم‌گیران مطرح می‌شد معیشت و اقتصاد را به مذاکرات گره نمی‌زنیم اما امروز مشاهده می‌کنیم عکس این ماجرا رخ داده است به طوری که پس از پایان دور هفتم مذاکرات دلار وارد کانال ۳۰ هزار تومان شد، گفت: متاسفانه فرهنگ خلاف واقع‌گویی در کشور ما عادی شده است؛ این صحبت‌ها از آن حرف‌های بزرگی بود که در طول انتخابات گفته شد.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: عده‌ای تصورشان این است هنگامی که حرف خلاف و غیرواقعی گفته می‌شود کسی بازخواست نمی‌کند و جامعه به دنبال مطالبه نیست بنابراین با خیال راحت از حرف‌هایی که در گذشته زده‌اند، می‌گذرند.

اظهارات نماینده ای که نمازخواندنش سوژه فضای مجازی شد

روز گذشته عکس نماز خواندن مهدی سعادتی‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در جلسه‌‌ای با حضور وزیر امور خارجه و معاونان‌شان، سوژه جدید فضای مجازی قرار گرفت.در همین رابطه مهدی سعادتی‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم به دیده‌بان ایران گفت: ماجرایی نبود! نماز خواندن مگر ماجرا درست کردن دارد؟ بنده چون جانباز هستم به طور کلی نمی‌توانم بر روی زمین نماز بخوانم دوم بخوانم. دیروز ما یک جلسه‌ای با وزیر امور خارجه و معاونانشان داشتیم که نماز خواندن من برای زمانی بود که جلسه هنوز به صورت رسمی شروع نشده بود بنده هم چون بر روی نماز اول وقت حساس هستم، هنگامی‌که بقیه مشغول خوش و بش بودند، نمازم را خواندم. این جلسه تا ساعت 5 بعداز ظهر هم ادامه داشت. حالا یک عکاسی لطف کرده از نماز خواندن من عکس گرفته از آن طرف بی بی سی و ایران اینترنشنال هم لطف کرده‌اند ما را سوژه خودشان قرار دادند.سعادتی‌پیشه در پایان اظهار کرد: بنده زیاد به این انتقادات توجه نکردم. اصلاً انتقادی وجود ندارد ابتدای جلسه بوده و بنده هم خواستم نمازم را اول وقت بخوانم. متاسفانه فضای مجازی از کاه کوه می‌سازد. دامن زدن به این انتقادات کار درستی نیست شما هم بدین انتقادات توجهی نکنید.گفتنی است روزگذشته عکسی از نماز خواندن مهدی سعادتی، نماینده بابل و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی واکنش برانگیز شد.

عضو خبرگان رهبری: طالبان اقامه نماز را اجباری کرده اما ما در ترویج این فریضه کوتاهی می کنیم

امام‌جمعه قائم‌شهر با تأکید بر اینکه اراده در برخی از مسئولان برای ترویج اقامه نماز ضعیف است و باید این نقیصه برطرف شود، گفت: اگر در وقت نماز در محوطه ناحیه سپاه فرمانده سپاه ناحیه قدم را جلو بگذارد و وضو بسازد بقیه صف می‌شوند.وی بابیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنیم و از نعمت عظیمی تحت عنوان انقلاب اسلامی که یادگار امام خمینی (ره) است بهره‌مند هستیم اما نماز و اقامه این فریضه در کشور همچنان دچار نقصان است، گفت: متأسفانه امروز می‌بینیم که در افغانستان طالبان اقامه نماز را اجباری می‌کند اما ما عنایت الهی (انقلاب اسلامی) راداریم اما در بحث اقامه نماز و ترویج این فریضه کوتاهی می‌شود. متأسفانه بعد انقلاب انحراف ایجاد شد و برخی مسئولین گفتن که نماز اجباری نمی‌شود می‌گویم فرزند خود را به‌اجبار مدرسه می‌برید چرا نماز که عَلَم دین است نباید اجباری باشد.آیت‌الله معلمی ادامه داد: در هر اداره اگر مدیرکل در وقت نماز، آستین را بالا بزند به سمت نمازخانه برود این نوعی ترویج اقامه نماز خواهد بود، راهکار اجرایی عمومی ساختن نماز را باید شناسایی کنیم و پیگیر باشیم.

صوفی: دولت رئیسی زمین‌گیر شده است

این فعال سیاسی با اشاره به مذاکرات وین یادآور شد: دولت رئیسی مذاکرات وین را دست کم گرفته بود. فکر می کردند یک هیأت 40 نفره متشکل از کارشناسان حوزه های مختلف به وین بروند تا آنجا اسنادی به امضا برسد و به قول معروف «قال قضیه را بکَنند» اما رفتند و دست خالی برگشتند. امروز کارشناسان حوزه سیاست خارجی معتقدند «با روند کنونی مذاکرات موضوعی حل نخواهد شد چون هیچ کدام از دو طرف نمی خواهند امتیاز بدهند و فقط با ذهنیت خودشان در محل مذاکره حضور پیدا کردند».وی افزود: با وجودی که این دولت نمی خواست مذاکرات را به معیشت مردم گره بزند ولی الان متوجه شد این دو مسئله کاملا با هم مرتبط است. امروز سرعت گرانی نسبت به دوره ریاست جمهوری آقای روحانی بیشتر شده است. معتقدم عملکرد 100 روزه دولت آقای رئیسی به هیچ وجه قابل قبول نیست و حتی از عملکرد 100 روزه دولت نخست آقای روحانی بسیار بسیار فاصله دارد. آقای روحانی برای مذاکرات برنامه داشت و با فکر دولت را در اختیار گرفت، حتی در حوزه اقتصادی برای مهار تورم سیاست های انقباضی را پیش گرفت که در همان 100 روز نخست آثارش ملموس شد.صوفی بیان کرد: دولت آقای رئیسی برنامه ندارد. معتقدم تیم اقتصادی دولت، تیم آقای رئیسی نیستند، در صورتی که اعضای این تیم باید با رئیس جمهور همراه و هماهنگ باشند، باید بدانند طبق چه سیاست اقتصادی باید پیش بروند. امروز اگر از مردم کوچه و خیابان سئوال کنیم «می گویند اقتصاد مملکت رهاست» امروز هیچ کدام از اصناف جرأت بستن قرارداد ندارد چون می گویند فردا قیمت ها بالا می روند و آنها از پس تعهدات شان بر نمی آیند. در مجموع می توان دقیقا این تعبیر را به کار برد که دولت آقای رئیسی زمین گیر شده است.

کوثری: هیچ‌گاه با اصل مذاکره مخالف نبودیم

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما اصل مذاکره و نتیجه گرفتن را قبول داشتیم و اینطور نبوده که مخالف مذاکره باشیم بلکه روش مذاکره را قبول نداشتیم. الان هم به دلیل بدعهدی غربی‌ها به آنها بدبین هستیم.

افراد لیست سیاه آمریکا مورد حمایت قرار گیرند

نماینده مردم تهران با اشاره به قرار گرفتن بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی در لیست تحریم‌های آمریکا تصریح کرد: آنهایی که در لیست سیاه آمریکا قرار گرفته اند با مشکلات متعددی مواجه هستند و حقوق انسانی آنها نقض شده است. وزارت خارجه و اقتصاد باید از آنها حمایت حقوقی لازم را داشته باشد.الهیان گفت: تحریم‌های اقتصادی کمتر از جنایت جنگی نیست و امیدواریم که گروه‌های دانشجویی و سازمان‌های غیردولتی هم این مسائل انسانی را پیگیری کنند.وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، خاطرنشان کرد: وظیفه همه ماست که در مسیر مجازات عاملان ترور سردار باشیم.

پاسخ تند جهرمی به ادعای فضایی سخنگوی دولت رئیسی

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوازدهم طی یادداشتی به اظهارات یک چهره رسانه‌ای دولت سیزدهم پاسخ گفت.محمد جواد آذری جهرمی نوشت: «مدت‌هاست دیگر اخبار رسمی را جدی پیگیری نمی‌کنم، اما دیشب تصویر دو توییت از چهره‌های رسمی و رسانه‌ای دولت سیزدهم، توسط یکی از وزرای سابق، برایم ارسال شد، که محتوای آن این بود که:رییس جمهور از دستاوردهای فضایی بازدید کرد، این دستاوردها امیدوارکننده بود و دولت سیزدهم هم با تشکیل شورای عالی فضایی به تعطیلی ده ساله برنامه فضایی خاتمه خواهد داد.» وزیر سابق ارتباطات در ادامه پرسش‌های زیر را مطرح کرده است: «۱. اگر برنامه فضایی تعطیل بود، رییس جمهور از چه چیزی بازدید کرد که امیدوارکننده بود؟ آن ۶ماهواره آماده پرتاب و خود ماهواره‌بر سیمرغ و ذوالجناح که بازدید شد و امیدواری ایجاد کرد؛ در کدام دولت طراحی و ساخته شد؟ قراردادهای خارجی خرید ماهواره‌های GEO و LEO ایران در چه زمانی منعقد و با همه دشواریهای مالی، پرداختها انجام شد؟

عزیزان!
تلاش شما برای توسعه‌ی صنعت مهم فضایی قابل تقدیر است، اما به فرمایش امیرالمومنین(ع): «انصاف ورزیدن، زینت و زیور فرمانروایی و حکومت است.» در فرصت مناسبی در این باره مفصل خواهم نوشت.»
این نوشته محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت روحانی درواقع پاسخ به این توییت علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت سید ابراهیم رئیسی است که نوشته بود: برگزاری جلسه شورای عالی فضایی پس از ده سال نویدبخش آینده روشن فضایی ایران است که می‌تواند در بهبود کیفیت محیط زیست، مخابرات، مدیریت آب و کشاورزی، دریانوردی، هواشناسی و... مؤثر باشد. انشاالله عقب افتادگی سال‌های اخیر کشور در صنعت فضایی جبران و از دانشمندان ایرانی این عرصه حمایت خواهد شد.»

انگلیس: می‌خواهیم بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی ایران را پرداخت کنیم

«لیز تراس»، وزیر امور خارجه انگلیس گفته که بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی کشورش به ایران یک «بدهی قانونی» است و دولت لندن می‌خواهد آن را پرداخت کند.

المیادین از 5 شرط ایران در مذاکرات وین خبر داد

شبکه المیادین به نقل منابع آگاه خبر داد که هیأت اعزامی ایران به مذاکرات وین برای گروه 1+4، پنج شرط دارد که از جمله آن رفع کامل تحریم‌هاست.شبکه «المیادین»، عصر امروز (چهارشنبه)، به نقل از چند منبع آگاه خبر داد که هیأت اعزامی ایران به مذاکرات وین پنج شرط برای ۱+۴ دارد.این شبکه لبنانی به نقل از منابع مذکور نوشت: «خواسته‌ها اولا رفع تحریم‌های مربوط به توافق هسته‌ای و... است».این منابع اضافه کردند: «از جمله شروط همچنین راستی‌ آزمایی درباره رفع تحریم‌ها و کسب ضمانت است».بنابر این گزارش، «از جمله دیگر شروط هیأت ایرانی در گفت‌و‌گوهای وین، جبران خسارت‌های ایران و بازگشت تمامی طرف‌ها به تعهدات ذیل توافق است».این منابع که اشاره‌ای نیز به نام آن‌ها نشده، با اشاره به سخنان امروز «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس بیان کردند که «اظهارات وزیر خارجه انگلیس یک پیام تهدید مردود است».در حالی که ایران بارها تأکید کرده است برای رسیدن به توافق بسیار جدیت دارد، وزیر امور خارجه انگلیس، امروز، به صورت غیرمستقیم به ایران هشدار داد و گفت: «مذاکرات در وین آخرین شانس ایران برای بازگشت به برجام است».منابع یادشده همچنین خبر دادند: «دست‌یابی به یک نتیجه در آینده نزدیک در گفت‌و‌گوهای وین را دور از ذهن می‌دانیم».این منابع در پایان افزودند: «ما دو پیش‌نویس ارائه کردیم که قابل ویرایش هستند. ما منتظر موضع اروپا هستیم».

ذوالنور: افتخار می‌کنم که برجام را آتش زدم

وی ادامه داد: ما بنا نداریم تا ملت را از چاله درآورده و به چاه بیندازیم بنابراین با همه کارشناسان در هر سطحی در مذاکرات حاضر شدیم تا در صورت نیاز در لحظه تصمیم‌گیری شود. حضور ایران با این ترکیب یک نقطه قوت است و اجازه نمی‌دهد تا چیزی به ملت ایران تحلیل شود.ذوالنور در پایان بیان کرد: ترامپ قبل از انتخابات تاکید کرد که برجام را پاره می‌کنم و رهبری فرمود که اگر شما برجام را پاره کنید ما آن را آتش خواهیم زد. ترامپ برجام را پاره کرد و بنده نیز به درستی براساس موضع جمهوری اسلامی ایران که در بیان قاطع رهبری جاری شد برجام را در صحن مجلس دهم آتش زدم و به این کارم نیز افتخار می‌کنم. باید عکس‌العمل درست و به موقع در برابر دشمن نشان داد. امروز نیز برجام باید احیاء شود چرا که ما هرچه که داشتیم دادیم و یک چک از آنها گرفتیم. برای تحقق حقوق ملت ایران این چک باید نقد شود و همه تحریم‌ها کنار رود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت سایت غنی سازی نطنز بودجه 1401 بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز آلودگی هوا اومیکرون مذاکرات وین مازوت سایت غنی سازی نطنز بودجه 1401 ایرانیان خارج از کشور وزیر امور خارجه خارجه انگلیس میلیارد دلار نماز خواندن مذاکرات وین اقامه نماز آقای رئیسی فضای مجازی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند

به گزارش خبرآنلاین، صادق زیباکلام، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، در پاسخ به این پرسش که شکاف میان آمریکا و اسرائیل بر سر حمله به ایران را چگونه می‌شود برداشت کرد؟ به هم‌میهن گفت: «وجه تفاوت و اختلاف‌نظر آمریکایی‌ها و دولت نتانیاهو قابل فهم است زیرا دولت کنونی آمریکا دموکرات است و تا حدودی و تأکید می‌کنم که صرفاً تا حدودی به موازین دموکراسی پایبند است اما دولت اسرائیل به‌ویژه افراطیون مذهبی اطراف نتانیاهو به‌هیچ‌وجه به‌هیچ‌یک از مبانی دموکراسی پایبند نیستند. نتانیاهو متوجه شده است که افکار عمومی اسرائیل از عملکرد دولت اسرائیل بعد از عملیات هفتم اکتبر حماس رضایت ندارند؛ به همین دلیل سعی دارد که بحران را حفظ کند. مجموعه این دلایل باعث شده است که نتانیاهو و شرکای راست‌گرای افراطی‌اش با هیچ نوع آتش‌بس موافقت نکنند و به هر شکلی که ممکن است بحران را ادامه دهند با بهانه نابودی حماس. نتانیاهو می‌داند اگر راضی به آتش‌بس شود، افکار عمومی دولتش را کنار می‌گذارند و در مجموع استمرار بحران برای نتانیاهو به منزله باقی‌ماندن در قدرت است».

او ادامه داد: «شرایط اما برای جو بایدن متفاوت است. او به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهد که چه آمریکا و چه اسرائیل با ایران مواجهه نظامی داشته باشند. آمریکا می‌داند اگر اسرائیل، ایران را بزند، ماجرا تمام نمی‌شود و ایران پاسخ می‌دهد و درگیری بالا می‌گیرد و حتماً پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه هم هدف ایران قرار می‌گیرد و این آتش شعله‌ور شده و به این سادگی‌ها خاموش نمی‌شود. این را هم بگویم که چنین شرایطی به نفع روسیه است زیرا توجه غربی‌ها را از جنگ اوکراین به خاورمیانه معطوف می‌کند و آمریکا مجبور می‌شود بخشی از توان نظامی‌اش را به‌جای آنکه به اوکراین بدهد، به خاورمیانه بیاورد.در عین حال می‌داند اگر جنگی در بگیرد ممکن است چین از این موقعیت استفاده کند و تایوان را تسخیر کند و طبیعی است در آن شرایط برای آمریکا سخت است که به مقابله با چین هم برود. همه این شرایط باعث شده است که آمریکا نخواهد جنگی با ایران در بگیرد.

در مقابل همان‌طور که گفتم نتانیاهو برای استمرار بحران بدش نمی‌آید که با ایران وارد جنگ شود؛ بنابراین بین بایدن و نتانیاهو بر سر جنگ با ایران اختلاف جدی وجود دارد». زیباکلام درباره اینکه ایران از چنین شکافی چه استفاده‌ای می‌تواند داشته باشد؟ مطرح کرد: «متأسفانه جمهوری اسلامی ایران از ابتدا سیاست خارجی‌اش در خدمت ایدئولوژی غرب‌ستیزی و انقلابی‌گری بوده است. اکنون و با توجه به اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل، ایران می‌تواند یک بار هم که شده بدون واسطه با آمریکا وارد مذاکره شود تا به جای ایدئولوژی با ابزار دیپلماسی فضا را به نفع خود پیش ببرد». 23302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896579

دیگر خبرها

  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • بهنوش بختیاری بازیگر با ظاهری متفاوت ؛ سوژه جدید فضای مجازی (عکس)
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود
  • «دزد شدیم؛ دنبال دانلود غیرقانونی هستیم، نماز هم می‌خوانیم!»
  • ثنای ایرانیان مقیم خارج
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • ردپای مهاجران غیرقانونی در حوادث تروریستی کشور /نماینده چابهار: دلار ۶۵ هزار تومانی در شأن مردم ایران نیست
  • ضربه ایران به زیرساخت های اسرائیل به روایت یک نماینده مجلس /جنگ باعث نگرانی مردم می شود اما ما شروع کننده نبودیم