Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش آموزان برخی مدارس مرکز کهگیلویه و بویراحمد از تصفیه خانه فاضلاب و مرکز پایش و کنترل کیفیت آب و فاضلاب ( آزمایشگاه) شرکت آبفا استان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛علی محمد غریبی با اعلام این خبر اظهار داشت: مدارس و دانش آموزان کانون و جمعیت ارزشمند خوبی برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه و صرفه جوئی می دانیم، کانون مهم که انتقال فرهنگ درست به آنها راحت تر است و از طرفی با توجه به مشخصه های مهم؛ سن یادگیری و فرهنگ پذیری، سفرای خوبی برای انتقال و اشاعه فرهنگ و کار درست به جامعه و خانواده های خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا حضور دانش آموزان را فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ درست و مصرف بهینه آب دانسته و گفت: بازدید دانش آموزان از تصفیه خانه فاضلاب و مرکز پایش و کنترل کیفیت آب و فاضلاب( آزمایشگاه) علاوه بر آشنایی دانش آموزان با تأسیسات و مراحل تصفیه فاضلاب و آشنایی با نحوه نظارت و بررسی و کنترل کیفی و سلامت آب، اما پیام مهم دیگری هم دارد.

غریبی افزود: یکی از اهداف مهم بازدید دانش آموزان مشاهده عینی حجم گسترده فاضلابی است که بعضاً به واسطه مصرف غیر اصولی آب شرب اتفاق می افتد، آبی که سخت و پر هزینه و با مشقت بدست آمده در نهایت خیلی راحت از چرخه مصرف خارج و باید با هزینه گزاف تصفیه و به مصارفی غیر از شرب برسد.

وی گفت: در این بازدید علاوه بر آشنا کردن دانش آموزان با روند تصفیه فاضلاب، آنان آموختند که پساب تصفیه شده در نهایت می تواند موتور محرکه انواع صنایع باشد، آب کشاورزی و فضای سبز را نیز تأمین کند.

غریبی گفت: بخش دیگری از این بازدیدها نیز با هدف آشناسازی دانش آموزان با فرایندهای بررسی و سنجش آب از نظر کیفی و البته آموزش تشخیص آب سالم از غیر آن در آزمایشگاه مجهز آبفا کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.

مدیر روابط عمومی آبفا ادامه داد: دانش آموزان حالا می دانند که برای ممانعت از هدر دادن حیاتی ترین نیاز زندگی شان با چه شیوه هایی صرفه جویی کنند و چطور خانواده ها را وادار به مراعات این مایع حیاتی بکنند. سفرای بزرگ ما حالا مطمئن شده اند آبی که با هزینه و زحمت بسیار تولید می شود در ادامه نیز با بررسی های دقیق کیفی بسیار سالم و با کیفیت در اختیارشان قرار میگرد.

غریبی ضمن تقدیر از همراهی های آموزش و پرورش و مدیران مدارس، خاطر نشان کرد: یکی از اهداف مهم آبفای کهگیلویه و بویراحمد در پویش ملی نخستین واژه "آب" همراه کردن جامعه دانش آموزی با فرهنگ مصرف بهینه و اصولی است و این موضوع را در راستای رسالت اجتماعی مان به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا دانش آموزان ترویج فرهنگ جامعه خانواده روابط عمومی سلامت کشاورزی فضای سبز کهگیلویه و بویراحمد صرفه جویی آموزش و پرورش آبفا استان کهگیلویه و بویراحمد دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۳۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه مشاغل آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل آموزش و پرورش در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اراک که به مناسبت هفته مشاغل برگزار شده است، گفت: مکلف هستیم تا پایان برنامه هفتم تعداد هنرآموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش را به ۵۵ درصد دانش آموزان برسانیم. همچنین تلاش برای کاستن از رشته‌های نظری و سوق دادن دانش آموزان به سوی رشته‌های اشتغال آفرین، از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

دبیر نمایشگاه هم گفت: نمایشگاه از یکم تا پنجم اردیبهشت از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۷ برپا است. البته دانش‌آموزان تا ساعت ۱۴ از نمایشگاه بازدید می‌کنند و پس از آن بازدید برای عموم آزاد است.

فراهانی افزود: پیش بینی می کنیم حدود ۸ هزار دانش‌آموز از  ۳۵ هنرستان از نمایشگاه بازدید کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • استقبال ویژه اردوهای مدارس از مجموعه ارم سبز
  • بازدید دانش‌آموزان مدارس میاندوآب از دانشگاه آزاد اسلامی
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • لرستان تصفیه خانه پایدار ندارد
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • ترویج اهمیت درختداری بین دانش آموزان بافتی
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند
  • بازدید دانش آموزان یزدی از انتقال خون یزد
  • برپایی نمایشگاه مشاغل آموزش و پرورش