Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@06:45:56 GMT

افزایش قیمت برق در اروپا رکورد زد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۴۱۳۹

به گزارش ایسنا، سرمای منجمدکننده اروپا نیروگاههای اروپایی را مجبور کرده است گاز، زغال سنگ و حتی نفت بیشتری برای تامین برق بسوزانند. قیمت برق برای تحویل در سال آینده، در آلمان تقریبا ۱۱ درصد و در فرانسه ۷.۷ درصد افزایش یافت. قیمتهای بالا در ماه میلادی جاری به قراردادهای سالهای آتی سرایت کرد که نشانه طولانی تر شدن بحران انرژی از حد انتظارات قبلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنانکه اقتصادهای متعدد از پاندمی کرونا بهبود پیدا می کنند، جهان با کمبود انرژی روبروست. همزمان عرضه به دلیل سرمایه گذاری کمتر در سوختهای فسیلی، با تقاضا همگام نبوده است. شبکه منابع انرژی تجدیدپذیر هم به دلیل سرعت پایین باد با کاهش تولید تا پایان سال روبرو هستند.

برق آلمان برای سال آینده که قیمت پایه اروپایی است، به ۱۸۴.۳۰ یورو به ازای هر مگاوات ساعت رسید در حالی که قرارداد فرانسه به ۲۱۱ یورو افزایش یافت. با مصرف سوختهای فسیلی بیشتر، قیمتهای کربن هم به رکورد ۸۸.۷۲ یورو در هر تن افزایش پیدا کرده اند و معامله گران انتظار دارند قیمتها پیش از پایان سال تا مرز ۱۰۰ یورو پیشروی کنند.

قیمتهای بالاتر گاز و برق، هزینه‌ها برای مصرف کنندگان که پیش از این با هزینه‌های بالاتر غذا و حمل و نقل روبرو شده بودند را افزایش داده است. بن برادبنت، نایب رییس بانک مرکزی انگلیس هفته جاری اعلام کرد تورم انگلیس ممکن است اوایل سال آینده از مرز پنج درصد عبور کند. این اتفاق با موافقت رگولاتور نیروی انگلیس با افزایش دوباره قیمتهای برق برای مصرف کنندگان در آوریل، روی خواهد داد.

اروپا از سوختهای فسیلی و حتی نیروی هسته ای فاصله گرفته است تا آلایندگی را کاهش دهد و در نتیجه وابستگی بیشتری به نیروی تجدیدپذیر مانند نیروی خورشیدی و بادی پیدا می کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت بازرگانی ترافیگورا در گزارش سالانه خود اعلام کرد تعطیلی نیروگاههای برق مرسوم که می توانند به سرعت فعال یا غیرفعال شوند، تاثیر انرژی تجدیدپذیر بر قیمتگذاری در بازار را افزایش می دهد.

انتهای پیام

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۴۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لورکوزن ادامه می‌دهد: نیمه نهایی و رکورد

به گزارش ورزش سه، لورکوزن با تساوی ۱-۱ مقابل وستهم به نیمه نهایی لیگ اروپا صعود کرد. آنها به واسطه پیروزی دو بر صفر در بازی رفت، شانس بیشتری برای صعود داشتند و با وجود اینکه وستهم تا لحظات پایانی مسابقه یک بر صفر از شاگردان آلونسو پیش بود اما در نهایت آنها مجددا بازی را به تساوی کشاندند تا شکست ناپذیر باقی بمانند.

حالا همه چیز برای لورکوزن بهتر است. آنها در ۴۴ بازی این فصل رکورد شکست ناپذیری در سراسر اروپا را ربودند؛ پیش‌تر یوونتوس از سال ۲۰۱۱ تا تا ۲۰۱۲ در ۴۳ بازی بدون شکست برای پیش رفته بود و حالا این رکورد شکسته شده است.

واکنش دیوید مویس به دریافت گل تساوی در دقیقه 89

البته تا لحظات پایانی به نظر می‌رسید بایر اولین شکست خود را در فصل جاری متحمل خواهد شد، زیرا این تیم بدترین عملکرد فصل را در نیمه اول ارائه کرد. شاید آنها از جشن قهرمانی خسته بودند، اما در نهایت فریمپونگ در دقیقه ۸۹ بازی را به تساوی کشاند تا لورکوزن دوباره در نیمه نهایی لیگ اروپا با آ.اس رم رو در رو بشود. سال گذشته ایتالیایی‌ها بایر را در نیمه نهایی شکست دادند.

گل فریمپونگ لورکوزن را صاحب یک رکورد جاودانه کرد: 44 بازی بدون شکست

برای کسب سه گانه تیم آلونسو باید حساب‌های خود را با آ.اس رم تسویه کند. آنها یک بازیکن مشترک نیز در این دو بازی خواهند داشت؛ سردار آزمون، مهاجم ایرانی که به صورت قرضی از لورکوزن به رم منتقل شده است.

دیگر خبرها

  • گزارش‌ها از افزایش بهای نفت در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • لورکوزن ادامه می‌دهد: نیمه نهایی و رکورد
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو در مرکز مبادله
  • ثبات اسکناس دلار و افزایش اندک یورو
  • پیامدهای حذف بارسلونا از لیگ قهرمانان؛ 60 میلیون یورویی که دود شد و به هوا رفت!
  • قیمت طلا چند دلار شد؟
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه
  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است
  • حراج شمش طلا پس از ۱۱ سال تعلیق در ویتنام