Web Analytics Made Easy - Statcounter

 این فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با خبرگزاری خبرآنلاین  افزود: نخست، عامل کرونا است که روی حضور فیزیکی دانشجویان در دانشگاه سایه افکنده است بالتبع هم در فعالیت های سیاسی و دانشجویی هم کمتر حضور و مشارکت داشتند عمده برنامه هایی که برگزار می شود مجازی است.

مجوز سخنرانی در دانشگاه یاسوج به من ندادند

 این فعال اصلاح طلب ادامه داد: بنده دو برنامه به مناسبت روز دانشجو داشتم البته دو سه دعوت داشتم که خواستم به دو مورد پاسخ بدهم یک برنامه برای دانشگاه یاسوج بود اما مجوز سخنرانی به بنده ندادند این درحالی بود که اعلام موافقت کرده بودند و حتی خواسته بودم تصویر این موافقت را برایم ارسال کنند ولی درنهایت،  با وجود پیگیری زیاد گفتند دانشگاه برای سخنرانی بنده مجوز نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صادقی ادامه داد : مورد دیگر، دانشگاه علوم پزشکی یزد بود که انجمن اسلامی دانشگاه مجوز گرفت و به صورت مجازی و لایو اینستاگرام برگزار شد. 

ناامیدی ناشی از یکدست شدن فضای سیاسی

او تصریح کرد: در مجموع پیداست که فضا تحت تاثیر کرونا است دیگر اینکه تحت تاثیر فضای سیاسی حاکم بر جامعه، آن شور و نشاط مورد انتظار نباشد. در مورد فضای سیاسی هم باید گفت به نوعی یأس و ناامیدی که بر جامعه حاکم است بالطبع دانشگاه را هم تحت تاثیر قرار می دهد. از سوی دیگر این یکدست شدن فضای سیاسی موجب شده آن حالت شور و نشاط و فضای رقابتی که نسبتا در گذشته حاکم بوده است نباشد. 

تک صداهای متفاوت در مراسم 16 آذر

این نماینده پیشین مجلس اشاره کرد: در جمع های محدودی که مسولان حضور پیدا کردند ،گرچه صداهایی هم شنیده شد در مجموع آن تنوع و تکثر سیاسی، چندان مشهود نبود. البته صداهایی شنیده شد به عنوان مثال انجمن اسلامی دانشگاه شریف بیانیه ای قرائت شد که بیانیه ای متفاوت و خاص بود. به هر حال از یک سو سایه انداختن کرونا و از سوی دیگر یکدست شدن قدرت در فضای سیاسی موجب شده  ، برخلاف گذشته، تنوع و تکثر سیاسی نباشد و تحمل نشود.

اراده ای برای گرم تر شدن و تغییر فضا وجود ندارد


او در پاسخ به این سوال که آیا اراده ای برای تغییر و گرم تر شدن این فضا وجود دارد یا خیر؟ عنوان کرد: در واقع مسوولان ادعا می کنند که به دنبال فضای آزاد سیاسی هستند اما اراده چندان جدی در تغییر این فضا نمی بینم ، حتی آینده این فضا ، چشم انداز بدتری از وضعیت موجود را ترسیم می کند. 

ریشه های افول جنبش دانشجویی 

محمود صادقی در پاسخ به این سوال که چرا اصلاح طلبان سکوت کرده اند؟ بیان کرد: در واقع این سکوت تحت تاثیر همین فضا است البته تشکل ها بیانیه صادر کردند و در فضای مجازی هم حضور داشتند اما مجموعه شرایطی که حاکم است اصلاح طلبان را نیز تحت تاثیر قرار داده است در نتیجه آنچنان که باید و شاید به دلیل فضای عمومی جامعه فعالیت چشمگیری ندارند.
این چهره سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که آیا دانشجویان و فعالان سیاسی در فضای مجازی هم توانسته اند فعال باشند؟ تشریح کرد: در فضای مجازی ، از لحاظ کمی آن شور و نشاط وجود ندارد که به نظر می رسد تحت تاثیر عواملی است که اشاره کردم . در مجموع این شوق و شور در جامعه افول کرده است. از سوی دیگر در این فضا به دلیل ترس از برخوردهای امنیتی که صورت گرفته، احتیاط هم می کنند. 

غلبه صبر و انتظار بر  فضای دانشگاهی

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که تفاوت مشخص دوره ابراهیم رییسی را با دوران روسای جمهور گذشته را چه می دانید؟ تاکید کرد: تقریبا می توان گفت که این دوره بیشتر حالت صبر و انتظار دارد فضای سیاسی کلی هم در حالت صبر و انتظار است که ببیند چه اتفاقی رخ می دهد.  در نتیجه فضای دانشگاهی و جنبش دانشجویی هم بدین گونه است.
او در پاسخ به این سوال که توصیه و راهکار شما در این فضا چیست؟ اشاره کرد:  هم مسوولان و هم فعالان سیاسی باید به جامعه امید بدهند بسیاری از تشکل ها و احزاب و شخصیت ها از امکان تغییر و اصلاح ناامید شده اند و فکر می کنند فعالیت هایی که انجام می دهند اثری ندارد ، هر چند،  امید کاذب پدیده خوبی نیست اما  امیدواری واقع گرایانه و به دور از افراط و تفریط ، ضرورت روز است.

2123219

کد خبر 1581008

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محمود صادقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۴۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی باید کوبنده باشد

دکتر شاهین صادقی نسب، کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگویی با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب در روز عید فطر اظهار داشت: در خصوص جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه انجام می‌دهد، آنچه که در راهپیمایی روز قدس شاهد آن بودیم به معنای واقعی کلمه یک حرکت و نهضت جهانی بود.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب این بود که امروز جهانیان متوجه شده‌اند که دهه‌ها است رژیم صهیونیستی آنها را فریب می‌دهد و جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند.

صادقی نسب تأکید کرد: صهیونیست با روش‌های مختلف در طی دهه‌های اخیر یهودیان را مظلوم نشان داده و به نحوی القا کرده بودند که یهودی‌ستیزی همواره در جریان است.

وی افزود: صهیونیست‌ها با این اقدامات همواره دنبال این بودند که یک مشروعیتی را برای دولت یهود بخرند و بگویند که اشغال سرزمین فلسطین حق ما است و بالاتر از آن این اشغال نیست.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: امروز دنیا دید که به چه میزان این جماعت ملعون جنایت‌کار هستند و اساساً هیچ‌گونه ارزشی برای جان انسان‌ها قائل نیستند و بیش از ۳۳ هزار غیرنظامی را در غزه به شهادت رساندند که بیش از ۸۰ درصد آنها کودکان و زنان هستند.

وی ادامه داد: این یک نسل‌کشی تمام‌عیار است و افکار عمومی دنیا این را فهمیده و در تظاهرات‌ها و اعتراضات این را می‌بینیم.

صادقی نسب افزود: بزرگ‌ترین دستاورد مقاومت ازبین‌بردن گفتمان صهیونیست‌ها بود و نشان داده شد که مظلوم واقعی کیست

وی بیان داشت: ما در روزهای اخیر شاهد این بودیم که نخست‌وزیران ایرلند و اسپانیا با قاطعیت گفتند که کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شد، موضوعی که پیش‌ازاین صحبتی از آن نبود.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: این نشان‌دهنده فشاری است که افکار عمومی و مردم این کشورها به دولت‌هایشان می‌آورند و قطعاً این رویه در تمام کشورهای اروپایی دیر یا زود در پیش گرفته خواهد شد.

وی افزود: حتی حاکمان آمریکا در ظاهر هم که شده از این جنایت‌ها انتقاد می‌کنند که نشان‌دهنده فشار عمومی است که از سوی مردم وارد می‌شود.

صادقی نسب تأکید کرد: تنها کشوری که بدون هیچ کم‌وکاستی در کنار صهیونیست‌ها ایستاده دولت انگلستان است، وزیر امور خارجه انگلستان به‌صراحت حمایت خودش از اسرائیل مطرح کرده و هیچ انتقادی هم از این‌همه کشتار نکرد.

وی بیان داشت: این رژیم تولدش با انگلستان است به‌طوری‌که این روباه پیر و استعمارگر این رژیم را به وجود آورد و از آن حمایت کرد.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بخش‌های دیگری از صحبت‌های رهبر انقلاب، افزود: ایشان به موضوع حمله اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق نیز اشاره کردند که همان‌طوری که قبلاً هم بیان شده یکی از دلایل اصلی خشمی است که این رژیم از جمهوری اسلامی ایران دارد.

وی ادامه داد: به‌طورکلی این رژیم تمامی فعالیت‌های جبهه مقاومت در منطقه را ناشی از جمهوری اسلامی ایران می‌داند.

صادقی نسب ابراز داشت: از طرفی، چون در یک بحران جدی در غزه گیر افتاده و ازاین‌رو علاقه‌مند است که جنگ را به خارج از مرز‌های خودش ببرد تا از فشار‌های جهانی روی خودش بکاهد.

وی افزود: آن چیزی که واضح است زمانی که به کنسولگری ما حمله می‌کنند انگار به خاک ما حمله کرده‌اند و با رعایت موازین و قوانین بین‌المللی ما باید پاسخ نظامی کوبنده بدهیم.
این استاد دانشگاه تأکید کرد: این پاسخ می‌تواند بازدارندگی مناسبی را برای آینده ایجاد کند؛ اما شیوه  و نوع پاسخگویی بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در گام نخست در عرصه دیپلماسی باید به‌خوبی این جنایت آشکار و نقض قانون را به جهانیان نشان دهیم و افکار عمومی جهان را آماده تقابل ایران و اسرائیل بکنیم.
کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: این رژیم با همراهی آمریکا همواره سعی کرده از چند جبهه به ایران فشار وارد کند، از تحریم تا ترور همواره ابزارهای فشار به ایران بوده است و علاوه بر این اقدام تروریستی که در سیستان و بلوچستان رخ داد ارتباط مستقیمی با اسرائیل دارند.

وی افزود: در واقع تلاش می‌کنند که در ابعاد و در مکان‌های مختلف تنش‌های امنیتی را برای کشورمان ایجاد کنند و در این میان نوع پاسخگویی ما باید حساب شده باشد.

صادقی نسب بیان داشت: اولین و مهم‌ترین موضوع این است که وقتی می‌بینیم جیش الظلم علناً مقر خود را کشور پاکستان قرار داده و این کشور هیچ برخوردی با آن‌ها نمی‌کند و در عوض تیپ زینبیون را گروهک تروریستی اعلام می‌کند این یک پیام برای ما دارد و آن این است که ما نمی‌توانیم جیش الظلم را بی‌ارتباط با دستگاه‌های اطلاعاتی پاکستان بدانیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • واکاوی فضای سبز شهرکرد مورد توجه قرار گیرد
  • ماکرون : امکان لغو مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فضای باز، وجود دارد
  • چرا همه چیز از نظر رادیکال‌ها «سیاه» است؟
  • فعال سیاسی اصولگرا: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است
  • حجاریان به عنوان سرباز نتانیاهو در ایران اعلام موضع می‌کند / مواضع اخیر حجاریان ترجمه شعار «نه غزه، نه لبنان» است
  • زریبافان: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است /رئیسی نباید زیر بار فشار جریانات سیاسی و فامیلی برود
  • پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی باید کوبنده باشد
  • گروکشی ی اطلاعاتی سابق درباره حجاب و تنبیه صهیونیست‌ها/ اصلاح طلبان رادیکال: مقابله با بی‌حجابی را تعطیل کنید!
  • ایمانی: رئیسی شجاعت تغییر کابینه را ندارد