Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فناوری اطلاعات و آمارهای جمعیتی اداره‌ کل ثبت احوال خراسان‌ رضوی گفت: ۲۳ هزار نفر از افراد واجد شرایط در این استان تاکنون برای صدور کارت هوشمند ملی درخواست نداده‌اند.

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا محسنی افزود: چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در استان خراسان رضوی واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند که ۹۹.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد آنان برای دریافت این کارت اقدام کرده‌اند.
وی ادامه داد: از چهار میلیون و ۷۸۰ هزار درخواست دریافت کارت هوشمند ملی، سه میلیون و ۶۰۰ هزار کارت صادر شده‌ که از این تعداد نیز ۵۸ هزار و ۵۰۰ کارت در دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت احوال استان آماده تحویل است و پیامک آن نیز برای متقاضیان ارسال شده است اما هنوز صاحبان آنها برای دریافت کارت خود مراجعه نکرده‌اند.
معاون اداره‌کل ثبت احوال خراسان‌ رضوی گفت: شماره رهگیری افرادی که کارت آنها صادر شده اما نسبت به دریافت آن اقدامی نکرده‌اند باطل می‌شود و این افراد برای کارهای بانکی و اداری دچار مشکل خواهند شد.
وی افزود: یک میلیون و ۱۸۰ هزار کارت هوشمند ملی نیز در دست صدور است که به تدریج تحویل می‌شود.
سازمان ثبت احوال به عنوان مرجع امور هویتی کشور، کارتهای هوشمند را جایگزین کارتهای ملی معمولی کرده است.
کارت هوشمند علاوه بر کاربردهای پیشین، کلیدی برای بهره‌گیری از خدمات دولت الکترونیک با امنیت بسیار و مقدمه‌ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی است که موجب کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت، مردم و بنگاهها شده و نقش بسزایی در پویایی اقتصاد دارد.
خراسان رضوی با ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفر جمعیت پس از تهران دومین استان پرجمعیت کشور است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کارت هوشمند ملی کارت هوشمند ملی ثبت احوال هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۴۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم‌ می‌کند

وزیر نفت پاکستان، روز دوشنبه تائید کرد اسلام آباد در حال آماده شدن برای تماس رسمی با دولت آمریکا به منظور دریافت معافیت از تحریم‌ها برای پروژه خط لوله گاز پاکستان-ایران است.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری نیشن پاکستان نوشت: مصدق مالک در گفت‌وگوی غیررسمی با رسانه‌ها گفت: ما به دنبال معافیت از تحریم‌های آمریکا خواهیم بود، زیرا پروژه گازی پاکستان و ایران نمی‌تواند بار تحریم‌ها را تحمل کند.

مالک گفت: ما پرونده پاکستان را به طور جامع ارائه و سعی خواهیم کرد با ارائه دلایل سیاسی و فنی علیه تحریم‌های آمریکا، معافیتهایی را دریافت کنیم. وی افزود: دولت همچنین مشغول لابی گسترده برای دریافت معافیت است. این وزیر پاکستانی ابراز امیدواری کرد ساخت این پروژه به زودی آغاز شود.

دولت موقت پیش از این با احداث بخش ۸۰ کیلومتری از این خط لوله در خاک پاکستان موافقت کرده بود. با این حال، طرح درخواست معافیت از تحریم‌های آمریکا به دلیل تحولات ژئوپلیتیکی از سوی متولیان امر به تعویق افتاد. تصمیمات مربوط به پروژه خط لوله گاز پاکستان به ایران توسط کمیته نظارت وزیران اتخاذ شد. پیش نویس نهایی درخواست معافیت از تحریم‌های آمریکا، توسط دولت وقت تهیه شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساعت هوشمند Rogbid M6 رونمایی شد
  • نوبت‌دهی کارت هوشمند به دارندگان برگه سرشماری
  • آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟
  • ردیابی گوشی سرقتی با چند ترفند ساده
  • سامانه ۱۳۷ پلی دوطرفه بین شهروندان بروجنی و مدیریت شهری
  • سامانه ۱۳۷ پلی دو طرفه بین شهروندان بروجنی و مدیریت شهری
  • مدافع تیم ملی فوتبال ایران دیدار با هنگ کنگ را از دست داد
  • پاکستان برای خط لوله گازی ایران درخواست معافیت از تحریم‌ می‌کند
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • پاکستان مرحله جدید اخراج پناهجویان افغان را شروع می‌کند