Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@10:59:06 GMT

اعزام بانوان راهنمای گردشگری به نمایشگاه اکسپو دبی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۶۷۹۷

اعزام بانوان راهنمای گردشگری به نمایشگاه اکسپو دبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور در نشست با علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و همکاران هر دو حوزه که با هدف اعزام چهار تن از بانوان راهنمای گردشگری به نمایشگاه اکسپو دبی تشکیل شده بود، گفت: استفاده حداکثری رویداد جهانی اکسپو که بیش از ۱۹۲ کشور جهان در آن حضوری فعال دارند، هدفی ملی به شمار می‌آید و هر یک از نهادهای متولی در تلاش هستند تا گامی مؤثر در راستای حفظ منزلت جمهوری اسلامی ایران در این رویداد داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نخستین بخش از پاویون ایران در نمایشگاه اکسپو به بخش گردشگری اختصاص یافته است، افزود: تلاش برای محتواسازی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی کشور یکی از اصلی‌ترین همکاری‌های معاونت گردشگری در غرفه مورد نظر بوده که با اعزام متناوب تیم راهنمایان متخصص گردشگری تلاش شده تا انتقال اطلاعات در سطحی حرفه‌ای انجام پذیرد.

شالبافیان با اشاره به اینکه حدود دو هفته گذشته نخستین تیم راهنما جهت تشریح ظرفیت‌ها و پاسخ‌دهی به سوالات بازدیدکنندگان غرفه جمهوری اسلامی ایران به دبی اعزام شده بودند، افزود: در روزهای آغازین برگزاری این نمایشگاه، بازدیدکنندگان تنها نظاره‌گر صرف غرفه ایران بودند اما هم اینک با تداوم اعزام راهنمایان از فرصت موجود در سطحی شایسته بهره‌برداری شده است.

معاون گردشگری تاکید کرد: تاکنون اعزام و فعالیت راهنمایان تخصصی گردشگری در غرفه ایران بازخوردهای بسیار مطلوبی داشته و در تلاش هستیم به ویژه در رویدادهای مطرح و ملی که برنامه‌های متنوعی در پاویون جمهوری اسلامی ایران اجرا خواهد شد، میزبانی شایسته‌ای از بازدیدکنندگان صورت پذیرد.

شالبافیان همچنین تاکید کرد: گروه راهنمایان اعزامی در تلاش خواهند بود تا علاوه بر بیان توانمندی‌های کشور و پاسخ‌دهی به سوالات از طریق عینک‌های واقعیت افزوده نیز بازدیدکنندگان را به تماشای مجازی جاذبه‌های گردشگری کشور تشویق نمایند.

وی در ادامه تاکید کرد: در انتخاب راهنمایان اعزامی سابقه فعالیت، مهارت‌های اجتماعی، تسلط به زبان‌های بین‌المللی و نیز بررسی نتایج گزارش تورهای برگزار شده داخلی و خارجی از سوی آنها تأثیرگذار بوده است.

به گفته معاون گردشگری، تیم اعزامی در محتواسازی از این رویداد بزرگ بین‌المللی نیز نقش‌آفرینی خواهند کرد و اطلاعات گردآوری شده از سوی آنها به ذینفعان داخلی قابل نشر خواهد بود.

شالبافیان در پایان از حمایت‌های وزارت صمت، سازمان توسعه و تجارت و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی برای همکاری شایسته در پیشبرد برنامه‌های مشترک و حضور شایسته جمهوری اسلامی ایران در رویداد اکسپو دبی تشکر کرد.

همچنین در این نشست علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و حسن زمانی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی ایران هر یک به ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در مشارکت این رویداد مهم پرداختند.

وی ضمن اشاره به نقش مهم راهنمایان در غرفه کشورمان اشاره کرد که تعداد بازدیدکنندگان از پاویون جمهوری اسلامی ایران از مرز ۶۰۰ هزار نفر فراتر رفته که این آمار بی شک به دلیل حضور و مشارکت بالای راهنمایان گردشگری حاصل شده است.

نمایشگاه اکسپو که از تاریخ ۹ مهر ۱۴۰۰ آغاز شده، به مدت ۶ ماه تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ در شهر دبی کشور امارات در حال برگزاری خواهد بود.

کد خبر 5371513 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: اکسپو دبی گردشگری شهرداری تهران غلامحسین محسنی اژه ای سازمان تامین اجتماعی قوه قضاییه تصادفات رانندگی علیرضا زاکانی شرکت مترو تهران شورای شهر تهران شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ناجا وزارت آموزش و پرورش کمیته امداد امام خمینی روز دانشجو میدان میوه و تره بار جمهوری اسلامی ایران نمایشگاه اکسپو بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۶۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان در این جلسه رضا غیاثی زاده رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرگان با بیان مطلب که  راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند  از  برخورد جدی و قاطع با فعالیت تورهای غیرمجاز خبر داد و گفت : بازدیدهای مستمر و هفتگی تیم بازرسی  متشکل از کارشناسان اداره ميراث فرهنگی، گردشگری و صنایع شهرستان گرگان، انجمن حرفه ای دفاتر خدمات مسافرتی استان و صنعت و معدن از دفاتر خدمات مسافرتی صورت گرفته و  راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور بوده و در صورت تخلف به کمیسون مربوطه ارجاع و سپس در مورد نامبرده تصمیم گیری خواهد شد. غیاثی زاده افزود :  مقرر شد حداقل ده بسته  سفر توسط انجمن دفاتر استان تهیه و در اختیار اداره میراث فرهنگی شهرستان گرگان و علاقمندان جهت بهره برداری قرار گیرد. 

 

دیگر خبرها

  • بازدید عمومی نمایشگاه ایران اکسپو از روز یکشنبه آغاز می‌شود؛ نمایشگاه اکسپو چند روز است؟!
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • افزایش دوبرابری قراردادهای تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • یک میلیارد دلار صادرات از نمایشگاه اکسپو ایران
  • میزبانی ایران اکسپو از ۸۰ کشور | کارگروه تخصصی روابط بانکی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • ۸۰ کشور از ایران اکسپو استقبال کردند/ حضور هیات عربستانی
  • خرما و آبزیان بوشهر در نمایشگاه اکسپو در تهران عرضه می‌شود
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»