Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پرورش دهنده ماهی قزل آلا در محمودآباد با بیان اینکه در حال حاضر از دو حلقه چاه آب سطحی 12 متری استفاده می‌کنیم، درباره قیمت ماهی گفت: مصرف‌کننده در حال حاضر به دلیل قیمت بالای ماهی توان خرید ندارند و علت قیمت بالای ماهی نیز قیمت بالای نهاده‌هاست.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درمحمودآباد: علی جعفرپورامروزه جهان با چالش های متعددی مانند بحران های مالی، مشکلات اقتصادی و تغییرات آب و هوایی مواجه است و از سوی دیگر تامین نیازهای غذایی و امنیت غذایی جامعه از دیگر معضلاتی است که باید مطابق با منابع و امکانات موجود برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از راه های جبران شکاف بین کاهش عرضه مواد غذایی و افزایش تقاضا برای ماهی در جهان از طریق آبزی پروری امکان پذیر است به گونه‌ای که صنعت آبزی پروری را می توان یکی از مهمترین بخش های تولید غذا و تامین پروتین و ایجاد امنیت غذایی جامعه طی چند سال گذشته بیان کرد.

صنعت آبزی‌پروری علاوه بر بهبود وضعیت اقتصادی خانوارها و اشتغالزایی، در راستای کاهش فقر و بیکاری در کشورهای در حال توسعه به یاری مردم شتافته است که در این زمینه می توان به کارنامه درخشان کشورهای آسیایی اشاره کرد که کشور ما هم از این امر مستثنی نیست و ظرفیت های بالقوه‌ای در زمینه صنعت آبزی پروری وجود دارد که می توان از آن در جهت ارزآوری، اشتغالزایی، امنیت غذایی و محرومیت زدایی کشور بهره برد.

مازندران از جمله استان‌هایی است که در زمینه صنعت آبزی پروری حرفی برای گفتن در کشور دارد و به تبع آن کارآفرینانی هم در این صنعت روی کار آمدند که علاقه فراوانی از خود به نمایش گذاشتند و توانستند در تولید ماهیان پرورشی علاوه بر تولید اشتغال برای خود و سایر افراد زمینه ساز تولید در کشور باشند.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پرورش ماهی در استخر صنعت آبزی پروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۷۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی جواد گوزلی در برنامه طبخ غذای‌های گونه آبزی و عرضه آن در بین اهالی و دانش آموزان کم برخوردار روستای عنصرود در بخش مرکزی اسکو، بر اهمیت مصرف غذا‌های دریایی و آبزیان در سبد غذایی مردم تاکید کرد و گفت: میزان سرانه مصرف غذا‌های دریایی در آذربایجان شرقی حدود ۸ کیلو گرم است که این میزان در کل کشور ۱۴ کیلوگرم بوده و از این نظراستان ما در رتبه‌های پایین مصرف قرار دارد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از انجام اقدامات لازم در جهت توسعه و ترویج مصرف غذا‌های گونه آبزی در استان خبر داد و افزود: در این راستا در هر ماه در یکی از روستا‌های کم برخوردار استان، برنامه طبخ و عرضه غذا‌های گونه آبزی در دستور کار این سازمان قرار گرفته و امروز نیز شاهد طبخ ۳۰۰ پرس ماهی آماده و توزیع آن در بین اهالی و دانش اموزان کم برخوردار روستای هدف گردشگری عنصرود در بخش مرکزی اسکو هستیم.

دیگر خبرها

  • لاغری در یک هفته ؛ نکات مهم برای کاهش وزن در یک هفته
  • هفت نکته برای کاهش وزن اگر فکر می‌کنید «ژن چربی» را دارید
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • طبخ غذاهای دریایی در مناطق کم‌برخوردار آذربایجان‌شرقی
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد