Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا برزوییان مدیر روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: پس شیوع کرونا و برای حمایت از کسب‌وکار‌های آسیب‌دیده، تسهیلاتی به استان‌ها ابلاغ شد که در مرحله اول سهم استان اصفهان سه هزار میلیارد تومان بود، اما درنهایت این رقم به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید که در حال پرداخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: مبلغ تسهیلاتی که در حال پرداخت به متقاضیان پرداخت است به ازای هر نفر بیمه‌شده در فهرست بیمه آن‌ها، ۱۲ میلیون تومان سرانه بدون محدودیت است.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان بابیان اینکه ستاد ملی کرونا ۱۲ رسته را برای دریافت این تسهیلات در نظر گرفته است گفت: مراکز آموزشی، مراکز فرهنگی و هنری و رسانه‌ای، مراکز تفریحی، مراکز ورزشی، مراکز گردشگری، مراکز پذیرایی، شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر برون‌شهری، آرایشگاه‌ها، قنادی و شیرینی فروشی‌ها، مراکز فروش انواع پوشاک، نمایشگاه‌های تجاری و مراکز عرضه گل و گیاه زینتی شامل این رسته‌ها می‌شود.

وی گفت: برای دریافت این تسهیلات نیازی به مراجعه حضوری به اداره‌های اجرایی نیست و متقاضیان می‌توانند با ورود به سامانه" تسهیلات کرونا" و ثبت درخواست کنند تا پس از بررسی و تائید، به بانک عامل معرفی شوند.

برزوییان گفت: آخرین مهلتی که برای ثبت درخواست دریافت این تسهیلات در نظر گرفته‌شده پایان آذرماه است و متقاضیان می‌توانند وارد این سامانه شده و ثبت‌نام کنند و بانک‌ها هم مهلت‌دارند تسهیلات متقاضیان را تا پایان بهمن‌ماه پرداخت کنند.

وی گفت: بازپرداخت این تسهیلات ۲۴ ماهه با سود ۱۲ درصد است و عمده بانک‌های عامل مجری این طرح هستند.

یک میلیون و ۹۰ هزار نفر کارگر بیمه شده بر اساس آخرین آمار‌ها در استان اصفهان وجود دارد که با در نظر گرفتن خانواده‌های آن‌ها، ۶۴ درصد از جمعیت استان را تشکیل می‌دهد.

استان اصفهان ۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و ۱۵۰ هزار واحد صنفی فعال دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا تسهیلات بانکی استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۷۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟

️ اقساط معوق و چک‌های برگشتی از مهمترین عواملی است که بر امتیاز اعتباری افراد تاثیر می گذارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ️اصلاح مدل اعتبارسنجی مشتریان بانکها یکی از برنامه های بانک مرکزی برای گسترس هم تسهیلات خرد در شبکه بانکی است که از سال قبل استارت آن زده شد و آنطور که معاون فناوری های نوین این بانک می گوید امسال بناست مدل جدید اعتبارسنجی در شبکه بانکی اجرایی شود. 

5 باور غلط درباره رتبه اعتباری بانکی/امکان اصلاح رتبه هست؟

 

مسئولان بانک مرکزی قبلا گفته بودند: مدل جدید بر اساس تجربیات جهانی و با استفاده از شاخص‌های بانک جهانی و پنج شرکت معتبر بین‌المللی در زمینه اعتبارسنجی و مدل‌سازی بر اساس یادگیری ماشین تهیه شده است و نسبت به مدل قبلی بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته است.

در طراحی این مدل از شاخص‌های متنوعی استفاده شده است که مواردی مانند رفتار اشخاص در بازپرداخت تسهیلات، سابقه اشخاص در پرداخت چک، سابقه محکومیت‌های مالی اشخاص، وضعیت پرداخت مالیات و حتی مواردی مانند پرداخت یا عدم‌پرداخت جرایم راهنمایی و رانندگی را می‌توان به‌عنوان مهمترین شاخصه‌های مورد بررسی برای تعیین امتیاز اعتباری برشمرد.

اما مشتریان و متقاضیان تسهیلات بانکی باید بدانند که تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی‌ بر امتیاز اعتباری آنها تاثیر منفی خواهد داشت؛ هر چه نسبت تعداد چک‌های برگشتی به کل چک‌های صادره و مبالغ چک‌های برگشتی نسبت به مجموع مبالغ چک‌های صادره، بیشتر باشد تاثیر آنها بر کاهش امتیاز اعتباری افراد، بیشتر خواهد بود.

توصیه مهم به مشتریان بانکی این است که " اگر چک برگشتی دارید، بهتر است تلاش کنید خیلی سریع بدهی خود را پرداخت کنید زیرا تاخیر بیشتر در رفع سوء اثر چکهای برگشتی، منجر به کاهش بیشتر امتیاز اعتباری می‌گردد. در این راستا رعایت پرداخت به موقع بدهی‌ها و جلوگیری از بروز مشکلات مالی مانند چک برگشتی، می‌تواند به حفظ و افزایش امتیاز اعتباری شما کمک کند."

حمیدرضا کردنائیج؛ کارشناس مسائل بانکی با اشاره به محدودیت‌های بانکی افراد دارای چک برگشتی می گوید:️ وقتی چک شما برگشت می‌خورد، سامانه محچک 24 ساعت به شما وقت می‌دهد تا چک را وصول کنید. ️ در صورت اقدام نکردن برای وصولی چک، با توجه به اولویت بندی به اندازه مبلغ چک شروع به مسدود کردن حسابهای شما می‌کند.

عدم افتتاح حساب و دریافت کارت جدید، عدم دریافت وام و ضامن شدن، عدم دریافت دسته چک و ثبت چک جدید از محدودیت‌های افرادی است که چک برگشتی دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣
  • شکست جبران‌ناپذیر رژیم صهیونیستی در عملیات وعده صادق
  • وزیر نیرو:مدیریت بحران از وقوع خسارت جبران ناپذیر سیل جلوگیری کرد
  • وزیر نیرو: سیل جنوب کشور خسارت جبران ناپذیری نداشت
  • چرا امتیاز اعتباری مشتریان بانک‌ها کم می‌شود؟
  • نیروهای مسلح زینت ولایت، عزت دین و ضامن امنیت کشور هستند
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات به عشایر گلستان پرداخت شد
  • ۸ هزار و ۳۰۱ نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج