Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم گفت: از هر ۱۷۰ هزار مقاله علمی در کشور یکی تبدیل به نوآوری و ایجاد اشتغال می‌شود که این وضعیت مناسبی نیست و باید بهبود یابد.

او افزود: تحقیقات دانشگاه‌ها باید به سمت کاربردی شدن پیش برود و تولید ثروت کند تا به کسب درآمد و توسعه منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خطیبی گفت: بین دانشگاه‌ها و صنعت، باغداران، کشاورزان، کسب و کار‌های خرد و دامداران باید پل ارتباطی برقرار شود تا آموزه‌های دانشجویی به سمت گفتمان سازی علمی پیش رود.

انتهای پیام / ن 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم دانشگاه صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۷۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان هشتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست

در مراسم اختتامیه هشتمین دوره جایزه محیط زیست به همت دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان همزمان با روز زمین پاک برگزار شد، علاوه بر پاسداشت روز جهانی زمین پاک از برگزیدگان این دوره تقدیر شد.


معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی حوزه محیط‌زیست در سطح دانشگاه گفت: قشر دانشجو، مدیران آینده کشور هستند و باید فرهنگ‌سازی از سطح مدارس و دانشگاه شروع بشود تا در دوره‌های آتی در بدنه تصمیم‌گیران کشور نفوذ پیدا کرده و با همین روحیه توسعه کشور را بر اساس مبانی محیط‌زیست پیش ببرند.


حمیدرضا صفوی افزود: رویداد اعطای جایزه محیط‌زیست از دانشجویانی که به انتخاب خود در راستای محیط‌زیست فعالیت می‌کنند، تقدیر می‌کند و مجموعه ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان از این رویداد و سایر برنامه‌های با این محوریت، حمایت می‌کند. امیدواریم عقل محیط‌زیستی ما و چیزی که تحت عنوان توسعه پایدار در دانشگاه‌ها از آن یاد می‌شود، در کشور هم به کار گرفته شود و انگیزه شرکت در این رویداد نیز بین تمام دانشجویان ایجاد شود.


دکتر نورالله میر غفاری، رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری رویداد اعطای جایزه محیط‌زیست گفت: در شرایط و دوره‌ای که حقیقتاً کارکردن در حیطه محیط‌زیست سخت است، باید تلاش و کوشش داشته و گام‌هایی هرچند کوچک برداشته شود؛ چراکه جامعه و کشور ما به همین تلاش‌ها و قدم‌های کوچک هم نیاز دارد تا به سمت پیشرفت حرکت کند. این جایزه ویژه دانشجویان است که آینده‌ساز کشور هستند و حدود ۸۰ نفر در طی سال‌های برگزاری این رویداد در حد مقدورات مورد تقدیر قرار گرفته‌اند.


مهدی بصیری، عضو هیئت‌مدیره جمعیت پیام سبز در این مراسم با اشاره به اینکه در موضوع محیط‌زیست دچار فقر فرهنگی هستیم، گفت: ازنظر فرهنگی دچار مشکل محیط‌زیست هستیم و علت این است که مسائل زیست‌محیطی از کودکی و نوجوانی در بخش‌های آموزشی جایی ندارد؛ بنابراین مسئولین هم چیزی از محیط‌زیست نمی‌دانند.


بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان؛ ۷۰ نفر از مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری در این دوره از اعطای جایزه شرکت کردند و رویداد در ۵ محور کلی «رساله برتر»، «پایان‌نامه برتر»، «ابداع، اختراع و طرح نوآورانه»، «دانشجوی فعال در زمینه حفاظت از گونه‌های در معرض خطر انقراض» و «فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ محیط‌زیست» برگزار شد و درنهایت ۱۱ نفر به‌عنوان برگزیدگان هشتمین دوره اعطای جایزه محیط‌زیست شناخته شدند.

 اسامی برگزیدگان به شرح زیر است: مقام برگزیده بخش رساله برتر: فائزه برهانی از دانشگاه تهران
مقام شایسته تقدیر بخش رساله برتر: طاهره کریمی‌نیا از دانشگاه صنعتی اصفهان
مقام برگزیده بخش پایان‌نامه برتر: محمدمهدی صالحی از دانشگاه علم و صنعت ایران
مقام شایسته تقدیر بخش پایان‌نامه برتر: زهرا دهدشتی از دانشگاه صنعتی اصفهان و اسماعیل باقریان از دانشگاه فردوسی مشهد
مقام برگزیده بخش ابداع، اختراع و طرح نوآورانه: مهران سهرابی نیک از دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیا بهبهان
مقام برگزیده بخش دانشجوی فعال در زمینه حفاظت از گونه‌های در معرض خطر انقراض: محمود کلنگری از دانشگاه کوردوبا اسپانیا
مقام شایسته تقدیر بخش دانشجوی فعال در زمینه حفاظت از گونه‌های در معرض خطر انقراض: ریحانه میرانزاده از دانشگاه صنعتی اصفهان
مقام برگزیده بخش فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ محیط‌زیست: امیر فرح نسب از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
مقام شایسته تقدیر بخش فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ محیط‌زیست: بهنام رحمانی از دانشگاه شهید بهشتی و کیمیا احمدی از دانشگاه صنعتی اصفهان

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • راه‌های ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • ایجاد شبکه بین‌المللی تحقیقات در حوزه انرژی بررسی شد
  • سرپرست دانشگاه علم و صنعت ایران منصوب شد | داود یونسیان کیست؟
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • دانشگاه آزاد همدان میزبان ۲۵ شرکت صنعتی و خدماتی در رویداد صدرا
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • معرفی برگزیدگان هشتمین دوره اعطای جایزه محیط زیست
  • افتتاح و رونمایی از دو طرح علمی در دانشگاه صنعتی شاهرود
  • سرپرست جدید پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار منصوب شد