Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عباسعلی مؤمن در گفت و گو با خبرنگار جا جم در ارومیه در رابطه با عملیات خاکبرداری باغ رضوان اظهار داشت: احداث قطعات جدید و خاکبرداری از آنها به دلیل انحراف بنای موجود در قبور از قبله و ایجاد مشکل در دفن متوفیان بود که هم اکنون در چند قطعه انجام می شود.
وی افزود: قطعه 55 به مساحت 6 هزار و 564 متر مکعب، قطعه 57 به مساحت  سه هزار و 825 متر مکعب، قطعه خانواده شهدا به مساحت یک هزار و 470 مترمکعب، فاز دو قطعه 49 به مساحت ؟ هزار و 625 مترمکعب، قطعه هنرمندان به مساحت 2 هزار و 961 متر مکعب خاکبرداری شده است و همچنین در قطعه های64، 65 و 49 نیز به میزان 3000 متر مکعب تخریب قبور انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام مؤمن در ادامه افزود: زمان خاکبرداری از اواسط خرداد ماه 1400 شروع شده و در مهرماه سال آتی به اتمام می رسد، همچنین برای احداث قبور جدید به دلیل غیرهمسطح بودن زمین در برخی مناطق از باغ رضوان خاکبرداری و در برخی دیگر خاک ریزی و تسطیح می کنیم.
وی با بیان اینکه امسال دو هزار قبر برای متوفیان آماده شده است و تا سال 1401 نیز پاسخگو خواهد بود، گفت: از بهار سال آینده دوباره خاکبرداری برای احداث قبور آغاز می شود.
حجت الاسلام مؤمن اضافه کرد: برای ایجاد ظرفیت دو برابری در باغ رضوان و جلوگیری از اسراف زمین و مدرن سازی قطعات، احداث قبور دو طبقه را استارت زده ایم که بصورت کاملا مهندسی کار شده اند و هم اکنون 95 درصد باغ رضوان را قبور دو طبقه و 5 درصد از آن را قبور یک طبقه تشکیل می دهد.
رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری ارومیه در ادامه افزود: در ابتدای همه گیری کرونا بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت و پروتکل های بهداشتی، مجاز به دفن اموات کرونایی در قبور دو طبقه نبودیم  و به همین دلیل 566 قبر یک طبقه ایجاد شد اما از مهرماه سالجاری این ممنوعیت لغو و 3 هزار و 600 قبر دو طبقه برای اموات کرونایی ایجاد شد.
حجت الاسلام مؤمن گفت: قبور دو طبقه در قطعه 57 و 55 و هنرمندان و فاز دوم قطعه های  49 و 64 و قطعه والدین شهدا ایجاد شده است.
وی اذعان کرد: هزینه های پروژه های باغ رضوان ارومیه از طریق درآمد خدمات برای اموات همشهریان تامین می شود .
 حجت الاسلام مؤمن در ادامه در خصوص قیمت های قبور افزود:  نسبت به موقعیت مکانی و امکان دسترسی و دارای امکانات رفاهی بودن هر قطعه قیمت ها متفاوت است اما برای قبور عمومی  45 میلیون ریال هزینه خدمات کفن و دفن اخذ شده و هزینه زمین توسط خود شهرداری پرداخت می شود.
حجت الاسلام مؤمن با اشاره به طرح توسعه ساختمان اداری قدیمی افزود: با گسترش باغ رضوان نیاز به بخش های مدیریتی، فنی و مهندسی ، روابط عمومی امور قردادها و سایر قسمت ها در سازمان نیاز مبرم بود اما بدلیل هزینه های زیاد ساخت ساختمان جدید،  اقدام به تعمیر، تغییرات و توسعه ساختمان قدیم استارت خورد و حدود 400 مترمربع با 11 اتاق آماده شده است تا تمامی قسمت های سازمان دارای مستقل شود.
رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری ارومیه با اشاره به برنامه های آینده سازمان آرامستان خاطر نشان کرد: اجرا کردن برنامه های عمرانی، فرهنگی و مذهبی و رفاهی در دستور کار سازمان قرار دارد.
 وی از ساخت پارکینگ طبقاتی به وسعت 3 هزار و 600 مترمربع برای زائرین خبر داد و گفت: ایجاد غسالخانه مدرن همراه با پذیرش، سردخانه مدرن، سالن های برگزاری سوگواری برای آقایان و بانوان، سالن غذاخوری، مهدکودک و اتصال خیابان 32 متری شهید باکری به کمربندی جهت کاستن از ترافیک از برنامه های آتی سازمان مدیریت آرامستان ها شهرداری ارومیه است.
 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ارومیه آذربایجان غربی رئیس سازمان مدیریت آرامستان حجت الاسلام مؤمن قبور دو طبقه باغ رضوان متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۷۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر چاه‌های جذبی پاسخگوی بارش‌های شدید کوتاه مدت نیست + فیلم

تدابیر شهرداری یزد در اجرای اقدامات برای مقابله با سیل و رواناب طی یک سال اخیر، جوابگوی بارش‌های رگباری در زمان کوتاه نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، در پی صدور هشدار سطح نارنجی، شاهد ورود سامانه بارشی پرقدرت از روز گذشته در مناطق مختلف استان یزد بودیم و میزان بارندگی قابل توجه بود این امر موجب جاری شدن سیلاب و روان آب در بسیاری از معتبر سطح شهر یزد شد و موجب خسارت به زیرساخت‌ها و منازل و معازه‌های مردم شد.

آب گرفتگی معابر، عبور و مرور را در سطح شهر یزد با کندی و مشکل روبه‌رو کرد و مدارس شهرستان یزد را به تعطیلی کشاند، هر چند ۱۵۰ اکیپ شهرداری از آغاز بارش‌ها در حال رفع مشکلات سطح شهر و آب گرفتگی‌ها هستند.

در طی دو سال گذشته ورود سامانه‌های بارشی که به صورت رگباری و کوتاه مدت اتفاق می‌افتد در استان یزد و شهر جهانی یزد، در یک مدت زمان کوتاه با حجم زیادی از بارش‌ها سبب جاری شدن سیلاب و بالا آمدن آب جوی‌ها و جاری‌شدن سریع روان آب در خیابان‌ها و معابر سطح شهر می‌شود.

طی سالیان گذشته در شهر یزد مسیرهایی برای عبور سیلاب و رودخانه شهری وجود داشت که به واسطه نگاه به شهر کویری یزد و عدم بارش‌ها، برخی از این زسرساخت‌ها از بین رفته بودند و یا مورد تصرف قرار گرفته بودند که سبب شد در بارندگی‌های چند سال اخیر خسارت‌های زیادی به بسیاری از منازل، محلات قدیمی و معابر در سطح شهر یزد وارد شود.

هر چند بیان می‌شود اقدامات متعدد بسیاری برای عبور روان‌آب و سیلاب اتخاذ و اجرا شده است اما این اقدامات از جمله حفر ۸۰۰ جاه جذبی در یک سال اخیر پاسخگوی بارندگی‌ها رگبار و سیلاب‌ها در شهر یزد نیست‌.

چندین میدان و زیرگذر در تمام بارندگی‌های سال دچار معضل و مشکل در عبور و مرور می‌شوند که همچنان شهرداری نتوانسته است این بخش‌ها را جهت آمادگی در برابر سیل تقویت کند و اقدامی در راستای هدایت آب‌ها در این قسمت‌ها داشته باشد و متأسفانه شاهد این هستیم که مشکلاتی برای شهروندان و خرابی خودروها پیش آمده است.

در بارندگی‌های رگباری روز و شب گذشته هر چند ۸۰۰ چاه جذبی در مناطق پنج‌گانه شهری یزد حفر شده بودند و عمق این چاه‌ها را نیز تا ۲۵ متر افزایش یافته بود اما این جاه‌ها در زمان جاری‌شدن سیلاب جوابگو نبودند و در میدان صنعت شاهد خروج آب از برخی از این چاه‌ها بودیم‌.

به نظر می‌رسد چنانچه بارش باران در طولانی مدت و با شدت کم وجود داشته باشد این چاه‌های جذبی می‌توانند در جذب روان‌آب مؤثر باشند اما در بارش‌های شدید و کوتاه مدت این چاه‌ها کارساز نیستند و شهرداری یزد باید تدبیر دیگری اندیشه کند.

کد خبر 747415

دیگر خبرها

  • بازدید مدیرعامل سازمان عمرانی شهرداری تهران از سه پروژه
  • تغسیل اموات کنار آب‌انبار شیخ در طرشت
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • حفر چاه‌های جذبی پاسخگوی بارش‌های شدید کوتاه مدت نیست + فیلم
  • تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان
  • نجات ۲۳ نفر در حادثه آتش‌سوزی آپارتمان ۶ طبقه در قم
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • مصدوم شدن آتش‌نشان تهرانی در حریق کارگاه آهنگری + عکس
  • حال ناخوش درختان کاشته شده در خیابان رضوان داراب + فیلم
  • گام‌های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی