Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روزنامه جام جم از ارومیه، محمدصادق معتمدیان  در بازدید از سه واحد صنعتی در حوزه صنایع غذایی، کاغذسازی و صنایع تبدیلی با تاکید بر ضرورت نوسازی و تجهیز واحد های تولیدی و استفاده از مدیران توانمند، اظهار داشت: میدیران اجرایی می بایست فهرست دقیقی از موانع پیش روی واحد های تولیدی استان را جمع آوری کنند و با برنامه ریزی منسجم برای رفع آنها برنامه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد صادق معتمدیان همچنین سرمایه گذاری جدی مجموعه‌های اقتصادی نظیر بنیاد مستضعفان در راستای ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال در آذربایجان‌غربی را  لازم و ضروری دانست و گفت؛ این موضوع باید تا به دست آمدن نتایج مطلوب از طریق مبادی مربوطه پیگیری شود.
وی در این بازدیدها با اشاره به ظرفیت واحد های تولیدی استان در حوزه صادرات، گفت: ضروری است معاون هماهنگی  امور اقتصادی استانداری در سریع‌ترین زمان تمامی توانمندی های صادراتی واحدهای تولیدی و صنعتی استان را جمع آوری و با استفاده از ظرفیت رایزنان اقتصادی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف و به ویژه کشورهای همسایه، زمینه صادرات مطلوب این محصولات را فراهم کند.
استاندار آذربایجان‌غربی خواستار حضور فعال اتاق بازرگانی و اعزام هیات‌های تجاری و اقتصادی به کشورهای مختلف در جهت معرفی بیشتر کالاهای صادراتی استان شد.
وی در پایان این بازدید در جمع خبرنگاران، با تاکید بر ادامه بازدیدهای میدانی از واحد های تولیدی و صنعتی آذربایجان‌غربی، ابراز داشت: حضور مستمر و میدانی در واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی‌ها» با جدیت ادامه خواهد داشت و در آنها با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمت رسان در محل واحدهای تولید و صنعتی مسائل و مشکلات بررسی و راهکارهای رفع موانع تولید ارائه می شود.
در این بازدید ها مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی با طرح مسائل و مشکلات واحد، درخواست های خود برای  افزایش بهره وری و ایجاد فرصت های جدید اشتغال را بیان کردند و استاندار آذربایجان غربی نیز در گفتگو با مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان، دستورات لازم برای رفع موانع تولید این واحدها را صادر کرد.
 تسریع در رفع موانع  و مشکلات کارخانه کاغذسازی ارومیه  با  تامین برق و گاز این واحد به دستور استاندار از جمله مصوبات این بازدید بود.
 
 برنامه جدی مدیریت شهری ارومیه برای حل مشکل سد معبر
معاون خدمات شهری شهردار ارومیه گفت:  مدیریت شهری با آماده سازی محل های استقرار برای دستفروشان، با جدییت حل مشکل سد معبر را در دستور کار خود قرار داده است.
 
به گزارش روزنامه جام جم ارومیه، ولی مناف زاده شناسایی و آماده سازی بازارچه های مختلف در نقاط مختلف شهر با هدف تجمیع و ساماندهی وانت های میوه فروشی، مذاکره چهره به چهره کارشناسان با دستفروشان و وانت بارها، نصب تابلوهای توقف مطلقا ممنوع در برخی معابر،  صدور اخطاریه به عاملین سد معبر و جمع آوری بساط از نقاط خطرساز را از جمله اقدامات شهرداری در راستای حل معضل سد معبر برشمرد و گفت مدیریت شهری ارومیه برای حل این مشکل عزم جدی دارد.
وی با اشاره به ریشه های اقتصادی، اجتماعی  و فرهنگی در بروز پدیده سد معبر اظهار کرد:  سدمعبر معضلی است که این روزها به دنبال وضعیت بد اقتصادی گریبان گیر شهرها شده و شهر ارومیه نیز به خاطر مهاجرت پذیری و نیز تعطیلی فعالیت های کشاورزی و ساختمانی از این معضل به دور نیست .
معاون خدمات شهری شهردار ارومیه  نبود هماهنگی و همکاری جدی میان سازمان ها و نهادها در کنار بیکاری جوانان و تعطیلی واحد های صنعتی و تولیدی، مهاجرت پذیری، گران فروشی و سوء استفاده برخی مغازه داران را از جمله مواردی عنوان کرد که معضل سد معبر و دستفروشی را در ارومیه دوچندان کرده است.
به گفته او طبق قانون شهرداری ها، شهرداری مجاز به برداشت و تخریب اموال شهروندان نیست و بر همین اساس مدیریت شهری مصمم است با ایجاد زیرساخت ها و کار فرهنگی مشکل سد معبر را حل کند.
ولی مناف زاده با اشاره به معضل سد معبر در خیابان امام  و عطایی ارومیه گفت: متاسفانه سد معبر خیابان امام وعطایی در بسیاری از موارد  از طریق اجاره دادن پیاده رو توسط برخی از مغازه داران متخلف اتفاق می افتد که شهرداری ارومیه در گام نخست با همکاری مجمع امور صنفی، مغازه هایی که پروانه کسب نداشتند و یا تداخل صنفی داشتند را پلمپ کرده است.
 
لزوم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و انجام آزمایش بیماری کرونا از مسافرین در مبادی ورودی و خروجی مرزها
مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بازدید از پایانه مرزی سرو به همراه مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل های معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و لزوم آزمایش بیماری کرونا از مسافرین در مبادی ورودی و خروجی مرزها تاکید کرد.
 
 به گزارش روزنامه جام جم از ارومیه، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن بازدید از قسمت های مختلف پایانه مرزی سرو علی الخصوص سالن تازه تاسیس مسافری این پایانه مرزی بر روند ورود و خروج مسافرین نظارت و بر رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و لزوم انجام آزمایش تشخیص بیماری کرونا تاکید کرد و افزود : لازم است برای کنترل این بیماری از همان مبادی ورودی مرز های کشور این کار را انجام دهیم و از ورود بیماران کرونایی به میهن عزیزمان جلوگیری کنیم.
 
 هدایتی ادامه داد : یکی از اهداف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای توجه به لزوم رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در بخش مسافرین و ترانزیت کالا است و باید در مکان مخصوصی در پایانه های مرزی مسافرین ورودی و خروجی به دقت مورد معاینه و تست قرار گیرند تا از ورود مبتلایان به بیماری کرونا و افراد مشکوک جلوگیری شده و همچنین کامیون های ورودی و خروجی به پایانه های مرزی نیز از روشهایی همچون گیت های ضدعفونی به لحاض بهداشتی کنترل شوند.
 
ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز که در این بازدید مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را همراهی میکرد، اظهار داشت : با توجه به محدودیت های کرونا تردد مسافرین از پایانه های مرزی استان نسبت به سال های گذشته کاهش چشمگیری داشته است بطوریکه تردد مسافرین ورودی و خروجی در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در پایانه مرزی سرو کاهش 58 درصدی را نشان میدهد.
 
 
امام جمعه ارومیه:
دولت نسبت به توسعه آذربایجان‌‌غربی توجه ویژه‌ای داشته باشد‌
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: با توجه به پایین بودن درآمد سرانه مردم آذربایجان‌غربی، لازم است رییس جمهور و هیات دولت توجه ویژه‌ای به این استان داشته باشند.
به گزارش روزنامه جام جم از ارومیه، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه افزود، نمایندگان و مسئولان استانی با وحدت و همدلی در راستای جذب بودجه تلاش کنند تا بتوانند مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم آذربایجان‌غربی را برطرف کرده تا این استان نیز در مسیر توسعه قرار بگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی به اهمیت مناسبت  16 آذر و روز دانشجو نیز اشاره کرد و گفت : روز دانشجو نمادی از ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی دانشجویان در تاریخ ایران اسلامی است و امام راحل این حرکت ماندگار دانشجویان را زمینه ساز تسخیر لانه جاسوسی و انقلاب دوم نامیدند که برگ مهمی از تاریخ انقلابی ملت ایران است.
وی با اشاره به لزوم تقویت و حفظ روحیه استکبارستیزی در بین دانشجویان و نسل جدید دانشجویی، افزود: دانشجویان ولایتمدار باید  دشمن‌شناس باشند و در راه آرمان‌های انقلاب و اسلام تلاش کنند.
‌وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: مسئولان ذی‌ربط می‌توانند مساجد را برای برگزاری مجالس ترحیم با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی آماده کنند تا این مراسم به بهترین شکل برگزار شود.
امام جمعه ارومیه  با اشاره به معضل سد معبر در شهرها، عنوان کرد: رفع سد معبر یکی از مهم‌ترین خواسته‌های به حق مردم از شهرداری و شورای شهر است که مسئولان شهری باید در رفع آن اهتمام ویژه داشته باشند.
  پتروشیمی مهاباد از پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها سرباز می‌زند
نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: تمامی واحد های پتروشیمی‌های باختر به غیر از مهاباد، به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها عوارض می دهند  در حالی که مجتمع پتروشیمی مهاباد همچنان در برابر قانون و پرداخت عوارض ایستادگی می‌کند.
جلال‌ محمودزاده در گفت‌وگو با روزنامه جام جم ار ارومیه، با اشاره به موضوع سوال از وزیر نفت در خصوص پرداخت نکردن عوارض آلایندگی پتروشیمی مهاباد به شهرداری‌ و دهیاری‌ محل استقرارش اظهار داشت: صنایعی مانند پتروشیمی و کارخانه سیمان و سایر صنایع آلاینده که در مناطق محروم مستقر می‌شوند دارای چند پیوست اجتماعی هستند و اجتناب از آن مانع زایی در مسیر توسعه است.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این واحد های صنعتی آلایندگی قابل توجهی را به وجود می آورند و جاده‌ها و زیرساخت‌ها را تخریب می‌کنند و از سوی دیگر زمین کشاورزی را به صنایع تبدیل کرده اند و آب مصرف می‌کنند باید در خصوص جبران خسارت های وارده به وظایف اجتماعی خود عمل کنند.
 
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت مدارس، مساجد، کمک به تیم‌های ورزشی و کمک به بهزیستی و کمیته امداد از جمله پیوست‌های اجتماعی بوده که برای صنایع آلاینده تعریف شده است.
 
وی بیان کرد: همچنین این صنایع آلاینده در ازای آلایندگی که ایجاد می‌کنند باید درصدی از عوارض را به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بپردازند اما پتروشیمی مهاباد از زمان آغاز به کار خود تنها یک مرتبه و آن هم نزدیک چهار میلیارد تومان در سالیان گذشته به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها عوارض پرداخت و از آن سال به بعد از چنین تعهدی شانه خالی کرده است.
محمودزاده افزود: همچنین از 6 ماه گذشته کارکنان شهرداری مهاباد هیچ حقوقی دریافت نکرده و درآمد آن چنانی ندارند و درآمدشان از محل عوارض و ساخت و ساز است و با توجه به اینکه پتروشیمی مهاباد در زمینی به مساحت 200 هکتار از بهترین اراضی کشاورزی مهاباد را اشتغال کرده و بین دو تا سه میلیون مترمکعب آب مصرف می‌کند و باید نسبت به پرداخت عوارض آلایندگی اقدام کند.
وی با اشاره به اینکه پتروشیمی مهاباد، تردد بسیاری در جاده‌ها ایجاد کرده و زیرساخت‌های ارتباطی را از بین می‌برد اظهار داشت: بنابراین مدیران این واحد باید این آسیب‌ها را جبران کنند یعنی هم پیوست‌های اجتماعی خود را انجام داده و هم سالانه عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را به مبلغ 40 تا 50 میلیارد تومان بپردازد اما متاسفانه از این کار سرباز می‌زند.
 
نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: آنها اعتقاد دارند که مجتمع پتروشیمی مهاباد هیچ گونه آلایندگی ندارد در حالی که هیچ صنایع غیرآلاینده‌ای در کشور وجود نداشته و از سوی دیگر نیز تمامی پتروشیمی‌های باختر به غیر از مهاباد، به شهرداری‌ها و دهیاری‌های خود عوارض پرداخت می‌کنند.
 
وی با اشاره به اینکه عدم پرداخت عوارض مورد اعتراض مردم است بیان کرد: مردم روستاها و شهرها از این موضوع ناراضی بوده و دنبال حق و حقوق آلایندگی خود هستند و حتی انتظار از مجتمع پتروشیمی مهاباد، ایجاد صنایع پایین‌دستی برای جلوگیری از خام‌فروشی و ارزش افزوده و برای ایجاد اشتغال مردم منطقه بود اما این کار را نیز انجام نداد.
 
محمودزاده اظهار داشت: حتی مدیران این مجتمع حساب بانکی 300 میلیارد تومانی خود را از مهاباد خارج کرده و سرمایه خود را در بانک‌های تهران متمرکز کرده‌اند در حالی که با این منابع مالی می‌توان تسهیلات بانکی به مردم واگذار کرد و ضمن در اختیار داشتن نقدینگی، به بخش‌های دیگر وام پرداخت کنند اما متاسفانه منابع مالی خود را به تهران منتقل کرده‌اند.‌‌
 
وی با اشاره به اینکه مجتمع پتروشیمی مهاباد حتی از گمرک مهاباد برای صادرات محصولات خود استفاده نمی‌کند، تصریح کرد: متاسفانه پتروشیمی مهاباد از گمرک سایر شهرها محصول خود را صادر می‌کند و در نتیجه درصدی از سود گمرکی آن نیز نصیب مهاباد نمی‌شود بنابراین  وزیر نفت برای پاسخگویی به این موضوع در مجلس حضور پیدا می‌کند.
 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آذربایجان غربی ارومیه استاندار آذربایجان غربی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای رعایت کامل پروتکل های بهداشتی شهرداری ها و دهیاری ها گزارش روزنامه جام جم مجتمع پتروشیمی مهاباد تولیدی و صنعتی واحد های تولیدی آذربایجان غربی واحدهای تولید ورودی و خروجی پرداخت عوارض بیماری کرونا معضل سد معبر مدیریت شهری پایانه مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۷۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سرهنگ شاطری با توجه به اینکه طی روز‌های اخیر شاهد کلاهبرداری از طریق کپی کارت بانکی از حساب افراد بودیم، از شهروندان خواست هنگام خرید از فروشندگان دوره گرد که معمولا در ورودی و خروجی شهر‌ها هستند مراقب اطلاعات کارت بانکی خود باشند و رمز کارت را خودشان وارد کنند.
او افزود: اگر شهروندان با چنین مواردی برخورد کردند و اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان نموده و حساب بانکی آنها را خالی کرده و یا به فروشنده‌ای شک کردند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستگاه atm کارت بانکی خود رمز کارت خود را تغییر دهندو در صورت برداشت از حساب شان در اسرع وقت از طریق تلفن ۰۹۶۳۸۰ موضوع را با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، مجرم را شناسایی و پرونده آنها رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • سریعترین شناگر ایران رکورد ماده ۱۰۰ متر آزاد را شکست
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • ساخت گرمخانه شهرداری ارومیه در حال اجرا است 
  • ماجرای حذف طرح زوج و فرد از طرح ترافیک تهران چیست؟
  • کمک به رفع مشکل ۳ واحد تولیدی در گلستان
  • بررسی مشکلات ۶ طرح نیمه تمام در جلسه رفع موانع تولید
  • افزایش ۸۵ درصدی درآمد پتروشیمی ارومیه
  • یک فوتی در تصادف محور ارومیه - مهاباد
  • پتروشیمی ارومیه صدر نشین جدول افزایش درآمد سالانه در صنعت پتروشیمی