Web Analytics Made Easy - Statcounter

 در سال 1291 شمسی بود که عکس  مبهمی از یک قطعه کوچک این کمربند برنزی برای نخستین بار در مجله ارمنی به چاپ رسید.
 سپس در سالهای 1323و 1335 و 1342 شمسی تصویر این کمربند برنزی زینت بخش بسیاری از  مجلات خارجی شد.
از این کمبرند برنزی حداقل چهار قطعه موجود است. که یکی در موزه هنر متروپولیتن، نیویورک و سه قطعه دیگر در موزه اشمولین در آکسفورد انگلستان نگهداری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اورارتو نام تمدّنی در عصر آهن است که از حدود ۱۵۰۰ سال پیش از میلاد مسیح، تا ششصد سال پیش از میلاد بر منطقه حکمرانی داشتند و جالب اینکه ساکنان سرزمین اورارتو در ساخت اشیاء فلزی از توانمدی های خاص بهره مند بودند.
 
منبع: بنیاد ایران شناسی شعبه آذربایجان غربی
 


منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ارومیه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۷۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود

قشلاقی در جلسه شورای اداری هشترود گفت:  پست برق ۴۰۰ کیلو ولت تا ۲ سال آینده احداث می‌شود و برق شهر‌های جنوب استان آذربایجان شرقی به ویژه شهرستان‌های هشترود و چاراویماق را که با مشکل انرژی در احداث برخی کارخانه‌ها و صنایع سنگین مواجه هستند تامین خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به نیاز منطقه و سرمایه گذاری صنایع در این شهرستان در شهرک‌های صنعتی و پایاب سد سهند احداث این پست لازم و حیاتی است.

قشلاقی همچنین از راکد ماندن قطعه پنج آزاد راه هشترود ـ مراغه انتقاد کرد و گفت: این قطعه به طول ۶ کیلومتر مسیر حیاتی برای شهر هشترود است چرا که این شهر را به اتوبان پیامبر اعظم (ص) و آزاد راه هشترود ـ مراغه وصل کند.

وی گفت: مردم این شهرستان از راه ارتباطی روستایی دامناب که به جاده مرگ هم مشهور است رفت و آمد می‌کنند و هر روز شاهد بروز تصادف هستیم.

فرماندار هشترود ادامه داد: برخی کار‌های ساختمانی و عملیاتی این قطعه تمام شده و فقط مطالبات زمین‌های کشاورزان و ۲ دهنه پل و هموارسازی این‌مسیر مانده است که باید این مسیر تا پایان امسال به اتمام برسد.

وی از ممنوعیت به کارگیری اتباع افغانی در کارگاه‌ها، باغ‌ها و مزرعه‌های این شهرستان خبر داد و گفت: در صورت مشاهده برخورد جدی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کشف تصویر ۱۸۰۰ساله «اسکندر مقدونی»
  • تکمیل راه آهن خواف هرات
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • ایجاد پست برق ۴۰۰ کیلو ولت در هشترود
  • سکه و طلا چند شد؟ +جدول
  • سیاره مشتری چه زمانی شروع به حرکت در منظومه شمسی کرده است؟
  • پیشرفت فیزیکی مطلوب قطعه ۶ آزادراه تبریز- ارومیه/کاهش بار ترافیکی
  • عملیات اجرایی کمربند جنوبی خط انتقال آب به اراک
  • نکوداشت مختومقلی فراغی در ۲۷ اردیبهشت
  • نماینده مجلس: ۱۰ نفر رئیسی را محاصره کرده و یک منظومه شمسی دیگر برای او تصویر می‌کنند