Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا مازندران از شناسایی و دستگیری جوان ۱۹ ساله که با دسترسی به حساب کاربری اینستاگرام از شهروندان مازندرانی، مبلغ 4.5 میلیارد تومان کلاهبرداری کرد، خبر داد.

به گزارش فارس، سامع خورشاد در تشریح این خبر، اظهار کرد: در پی شکایت چند تن از شهروندان مازندرانی درخصوص هک اکانت پیج اینستاگرام و کلاهبرداری از دنبال‌کننده‌های آنان تحت عنوان نیاز مالی، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل و با ثبت اظهارات شکات موضوع در دستورکار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با ارائه مستندات شکات مشخص شد متهم با سوء استفاده از ضعف امنیتی موجود در اکانت شاکی، دسترسی به اکانت پیدا کرد و با ارسال پیام‌های جعلی از سایر کاربران کلاهبرداری می‌کرد.

رئیس پلیس فتا استان مازندران اضافه کرد: با اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد، متهم ساکن یکی از شهرهای پایتخت بوده که با هماهنگی مقام قضائی، کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان مازندران طی عملیاتی پیچیده موفق به شناسایی و دستگیری نامبرده شدند.

خورشاد، انگیزه این متهم سایبری را کسب منفعت مالی بیان کرد و گفت: در تحقیقات تخصصی، متهم در ابتدا موضوع پرونده را کاملا انکار کرد ولی با مواجه با ادله دیجیتال جمع آوری شده چاره ای جز اعتراف نداشته و به ۴۵ میلیارد ریال کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان مازندرانی اعتراف کرد.

رئیس پلیس فتا استان مازندران به کاربران توصیه کرد: کاربران فضای مجازی در صورت استفاده از پیام‌رسان‌ها، تنظیمات امنیتی را انجام دهند و به هیچ عنوان از برنامه‌های ناشناخته استفاده نکنند و برنامه های مورد نیاز خود را از منابع معتبر دانلود کنند و از نصب برنامه‌هایی که تحت عناوین افزایش فالور و...که دسترسی غیرمجاز و غیرمتعارف به اطلاعات کاربر می‌گیرد، خودداری کنند.

خورشاد در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکیwww.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۷۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری سارق انباری منازل مسکونی 

سرهنگ امیر هوشنگ امیری سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در پی شکایت چند تن از شهروندان در خصوص سرقت از انباری منازل مسکونی آن‌ها در محله "خاک سفید" تهران ماموران کلانتری ۱۴۴ تهرانپارس دست به کار شدند و اقدام به جمع آوری فیلم‌های ضبط شده از طریق دوربین‌های مدار بسته در محل‌هایی که سرقت رخ داده است، نمودند. 

وی بیان کرد: پس از بررسی فیلم‌های دوربین‌های مدار بسته ماموران پلیس موفق به شناسایی چهره سارق شدند و دستگیری سارق در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ امیری ادامه داد: هفتم فروردین ماه ماموران تجسس کلانتری ۱۴۴ سارق را هنگام پرسه زنی شناسایی و در یک اقدام پلیسی متهم را دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی به کلانتری مربوط انتقال دادد.

این مقام انتظامی به اعتراف متهم به جرم ارتکابی اشاره کرد و ابراز داشت: متهم برای سیر روند قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ امیری در پایان به شهروندان توصیه کرد: نسبت به ایمن سازی انباری‌های منزل مسکونی از شگرد‌های مختلف اقدام نمایند و در صورت مشاهده موارد سرقت و دزدی فورا با سامانه ۱۱۰ تماس بگیرند. 

 


باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق انباری منازل مسکونی 
  • از کاهش سرقت های نوروزی تا دستگیری رسید ساز جعلی در همدان
  • دستگیری یک نفر متهم به اتهام اخذ رشوه
  • جزئیات دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ تهران
  • دستگیری کلاهبردار ۵۰۰ میلیاردریالی سرمایه‌گذاری در بازار فارکس
  • دستگیری سارق طلاجات بانوان کهنسال در قم
  • دستگیری هتاک انتقام جو در سمنان
  • دستگیری گروگانگیر با اقدام آنی پلیس
  • اینستاگرام دسترسی به محتوای سیاسی را محدود کرد
  • دستگیری مرد زن نما در گنبد کاووس