Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@06:29:49 GMT

تکمیل فاز دوم سند آمایش ۱۲ استان

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۸۷۸۹۶

تکمیل فاز دوم سند آمایش ۱۲ استان

ایسنا/لرستان رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی کشور، گفت: فاز دوم برای حدود ۱۲ استان نهایی شده و تا پایان ماه این چارچوب را برای کل استان‌ها نهایی می‌کنیم.

احمد تشکینی، در نشست طرح آمایش صنعتی، معدنی و تجاری، اظهار کرد: کار ما در امتداد سند آمایش ملی است که سازمان برنامه‌وبودجه طی سال گذشته ابلاغ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: روی کاغذ برای هر استان به تفکیک شهرستان می‌خواهیم برنامه‌ریزی مشخص کنیم.

تشکینی افزود: نکته دوم اینکه فرآیند اجرایی که ما انجام می‌دهیم در مؤسسه مطالعات به‌عنوان نماینده وزارتخانه با سازمان‌های صمت استانی در ارتباط هستیم که محوریت ما و صمت استانی هستیم.

رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی کشور عنوان کرد: برای تمام نمایندگان مجلس نامه ارسال کردیم که چنین کاری می‌خواهیم انجام دهیم، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های حوزه انتخابی خودتان را به ما بدهید.

وی افزود: در زمینه خود صنعت دو کار اصلی انجام می‌دهیم، یکی اینکه در هر استان به تفکیک شهرستان‌ها پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه را احصا می‌کنیم و بعد از اتمام فاز اول، فاز دوم را آغاز کردیم که شامل این می‌شد که براساس آن پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها چه طرح‌ها ‌و پروژه‌هایی در حوزه‌های صنعت، معدن، بازرگانی داخلی و تجارت خارجی در لرستان به تفکیک شهرستان‌ها می‌توان عملیاتی و اجرایی کرد.

رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی کشور، تصریح کرد: برنامه‌ریزی چند زیرمجموعه شامل طرح‌های نیمه‌تمام بالای ۶۰ درصد توسعه، فعالیت‌های جدیدی که امکان رقابت‌پذیری در استان و شهرستان را دارند، احیا معادن، توسعه زیرساخت‌ها و شهرک‌های صنعتی در دستور کار است.

وی بیان کرد: فاز دوم برای حدود ۱۲ استان نهایی شده و تا پایان ماه این چارچوب را برای کل استان‌ها نهایی می‌کنیم، دنبال این هستیم که مقداری جلوی فشارهای غیرکارشناسی در استان‌ها و شهرستان‌ها را بگیریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سند آمایش سرزمینی شهرک های صنعتی مجلس شورای اسلامی مؤسسه مطالعات فاز دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۷۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل راه آهن خواف هرات

امیر حمزه مدیر اجرایی شرکت روسی «افغان گاما» از آغاز کار ساخت بخش دوم قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات خبر داد و تصریح کرد: این پروژه بخش نهایی این خط ریلی است که از رباط پریان شروع و تا شهرک صنعتی و فرودگاه هرات امتداد می‌یابد.

قرارداد 53 میلیون دلاری ساخت قطعه چهارم راه آهن خواف-هرات با حضور «ملابرادر» معاون اقتصادی نخست وزیر و برخی مقامات حکومت طالبان و همچنین «ایالیا کازاکوف» معاون راه آهن روسیه ماه گذشته امضا شد.

راه‌ آهن هرات- خواف چهار بخش دارد که تاکنون سه بخش آن تکمیل شده و قطعه چهارم آن که از راه آهن خواف-هرات 47 کیلومتر طول دارد به عنوان بخش نهایی از این پروژه، افغانستان و ایران را به بازار‌های بین‌المللی متصل می‌کند.

گفته می‌شود با تکمیل خط آهن خواف-هرات، افغانستان به بنادر دریایی ایران و از طریق آن به ترکیه و از آنجا به اروپا وصل می‌شود و این ترانزیت از طریق افغانستان باعث تقویت روابط تجاری بین آسیای مرکزی و جنوبی خواهد شد.

این مسیر ریلی بخشی از مسیر راه‌ گذر بین‌المللی شرق به غرب است و تعاملات اقتصادی میان پنج کشور از منتهی الیه شرق آسیا تا غرب این قاره را سرعت می‌بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • تکمیل راه آهن خواف هرات
  • شهروندخبرنگار،عدم تکمیل زیرساختها در نقده
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره‌های فرهنگی تبریز
  • تکمیل طرح‌های زیرساختی به توسعه شهرستان سبزوار منجر می‌شود
  • گردشگری غذا در تبریز امسال برجسته می‌شود
  • توجه به گردشگری غذا در جشنواره های فرهنگی تبریز
  • تکمیل طرح‌های مسکن در تنگستان تسریع شود