Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان جنگل‌ها و مراتع گفت: موضوعاتی همچون دفع زباله از جنگل‌های شمال و جایگزینی مالچ های نفتی باید مورد توجه هر دو سازمان قرار گیرد.

به گزارش قدس آنلاین، در نشست مشترکی که بین سازمان محیط زیست و سازمان جنگل‌ها, مراتع و آبخیزداری برگزار شد, سرپرست سازمان جنگل‌ها و مراتع در موضوع همکاری‌های مشترک ۲ سازمان اظهار کرد: محیط زیست و منابع طبیعی مانند دو بال هستند که می‌توانند با هم‌افزایی و هم‌اندیشی به بهبود آب، خاک و محیط زیست کشور کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این دو سازمان فصل مشترک زیادی دارند که باید در قالب کارگروه‌های مختلف موضوعات را مورد توجه قرار دهند تا با تبدیل به پیشنهاد و لایحه به دولت ارائه شود.

مسعود منصور تصریح کرد: جلسات بین دو سازمان باید به شکل مستمر برگزار شود و موضوعاتی همچون دفع زباله از جنگل‌های شمال، استفاده از مالچ‌های جایگزین به جای مالچ‌های نفتی و انجام گشت و مراقبت‌های مشترک باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

حسن اکبری؛ سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن استقبال از استمرار جلسات بین ۲ سازمان گفت: رویکرد دو دستگاه باید حمایت و پشتیبانی از یکدیگر در دفاع از منابع طبیعی و تنوع زیستی باشد و اگر چیزی غیر از این باشد سرمایه‌های محیط زیستی کشور هدر می‌رود.

وی افزود: وجه مشترکات زیادی بین سازمان جنگل‌ها و سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد و هدف اصلی دو دستگاه حفظ تنوع زیستی کشور است. در حوزه تنوع زیستی با وضعیت مناسبی مواجه نیستیم و برخی از گونه‌های گیاهی و جانوری رو به انقراض نهاده و جمعیت آنان در مرز انقراض و نابودی قرار گرفته است.

حسن اکبری در ادامه آفات و بیماری گیاهان، کاهش تنوع زیستی و ایجاد پدیده گردوغبار در بسیاری از مناطق را معضلی برای محیط زیست کشور دانست و خاطر نشان کرد: این دو سازمان در پایش و پیشگیری این موضوعات مهم می‌توانند اقدامات اساسی انجام داده و نسبت به کاهش این چالش‌ها اقدام کنند.

منبع: تسنیم

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زباله جنگل های هیرکانی سازمان جنگل ها محیط زیست تنوع زیستی دو سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۸۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس

همایش دو روزه آموزشی - توجیهی روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش از صبح امروز در محل باشگاه فرهنگیان آغاز شده و تا فردا ادامه دارد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با حضور در جمع مدیران در این نشست تخصصی، گزارشی از فعالیت‌های این سازمان ارائه کرد و گفت: در سازمان مدارس غیردولتی ما برنامه‌هایی در سه حوزه قانونگذاری، مدیریتی-سیاست‌گذاری و برنامه‌های مشترک با سایر معاونت‌ها را دنبال کردیم.

احمد محمودزاده گفت: در این قالب‌ها، کار مهم در حوزه قانون‌گذاری، بازنگری قانون تأسیس مدارس و مراکز غیردولتی بود. این کار را پس از ۱۸ ماه به نتیجه رساندیم، ۱۶ ماده آن تغییر پیدا کرد و ابلاغ شده است. حمایت از معلمان، حمایت از موسسان را تثبیت و موضوع نظارت را در این قانون، جدی‌تر مطرح کردیم. در کنار این موضوع، بحث استقرار را نیز پیگیری کردیم و به نتیجه رساندیم. موضوع مدارس استیجاری و احداثی سروسامان پیدا کرد تا دیگر مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه بررسی و بازنگری آیین‌نامه‌های مربوط به شوراهای عالی آموزش و پرورش استان‌ها برای احیای برخی از ظرفیت‌ها یکی از کارهای مهمی است که امسال دنبال خواهد شد، گفت: چندین برنامه را هم با قرارگاه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین در دست اجرا داریم که در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت و امیدواریم به خوبی اجرا شود.

وی همچنین از بررسی طرح مدرسه مجازی خبر داد و گفت: مصوبه این موضوع را سال گذشته دریافت کردیم و به دنبال این هستیم تا تنوع مدارس را کاهش داده و در داخل مدرسه مجازی تجمیع کنیم. طرح این کار به شورای عالی آموزش و پرورش ارجاع داده شده است و به زودی نهایی خواهد شد.

محمودزاده با بیان اینکه مبنای صدور مجوز در سازمان مدارس غیردولتی، قانون است، گفت:  فعالیت  مراکز آزمون ها در کشور باید در چارچوب مجوز و مقررات باشد، فعالیت  مراکز بدون مجوز ممنوع بوده و در صورت مشاهده کردید، آن را تعطیل کنید.

معاون وزیر آموزش و پرورش از استان‌ها خواست تا هوش مصنوعی را در مدارس غیردولتی با مفهوم درست، شروع کنند.

وی افزود: در این زمینه در مرکز اقداماتی در حال انجام است ولی شما نیز باید این کار را در استان‌ها شروع کنید.

وی همچنین بر اجرای نظام دوری در مدارس غیردولتی، جذب مربی بهداشت، اجرای جدی برنامه‌های پرورشی، استمرار کیفی و جدی طرح‌هایی از قبیل آوای آسمانی، چفیه‌های بهشتی و طرح ولایت تاکید کرد و گفت: شما باید تمهیدات لازم برای ایجاد نمازخانه در مدارس فراهم کنید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیک رایگان در فروشگاه‌ های زنجیره‌ای
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • ابلاغ منشور اهداف و برنامه های عملیاتی HSE سازمان بنادر و دریانوردی
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • آموزش، مهمترین بستر در حفظ محیط زیست است
  • خراسان رضوی در جایگاه دوم انجام پایش های نظارتی در کشور
  • شلوار جین برای محیط زیست مضر است؟
  • تفاهم‌نامه محیط زیستی نیروگاه نکاو دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
  • اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود