Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از ابلاغ تعرفه مشاوره و خدمات مراکز مشاوره قوه قضائیه توسط رئیس قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی، معاون مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از ابلاغ تعرفه مشاوره و خدمات مراکز مشاوره قوه قضائیه توسط رئیس قوه قضائیه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: برای نخستین بار، در آذر ماه سال جاری تعرفه مشاوره و خدمات مراکز مشاوره قوه قضائیه براساس سطح‌بندی و الگوی هزینه‌ها از سوی رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد.

معاون مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه خاطرنشان کرد: این تعرفه، شامل تمام خدماتی است که روان‌شناسان، مشاوران حقوقی و مددکاران اجتماعی در کلیه کلینیک‌ها و مراکز وابسته به قوه قضائیه ارائه می‌دهند.

وی اظهار کرد: پیش از این مراکز مشاوره از نرخ‌های عمومی و به‌صورت غیرمنضبط استفاده می‌کردند و اکنون این تعرفه به شکل اختصاصی و از سوی رئیس قوه قضائیه تعیین شده‌ است. در تعیین این نرخ و تعرفه‌گذاری آیتم‌های متعددی لحاظ شده‌ است.

ابراهیمی با اشاره به اقدامات کارشناسی انجام شده برای تعرفه‌گذاری عنوان کرد: یک تیم طی چند ماه کار کارشناسی، هزینه‌های ارائه خدمات مشاوره را در سراسر کشور متناسب با 400 حوزه قضائی بررسی کردند و با همکاری مرکز آمار ایران هزینه‌های سال جاری در حوزه مسکن برای اجاره دفاتر خدمات مشاوره و هزینه‌های جاری و مصرفی مراکز برای اداره آنها توسط مشاوران استخراج شد و این هزینه‌ها متناسب با شهرها و مناطق متخلف دسته‌بندی شد.

معاون مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه عنوان کرد: در حال حاضر تعرفه برای سه سطح ارائه می‌شود؛ سطح اول تهران، سطح دوم استان‌های سطح دو و سطح سوم شامل استان‌های سطح سوم می‌شود.

وی افزود: استان‌های سطح دوم، شامل استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، فارس، قزوین، قم، کرمانشاه، گیلان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و همدان است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: استان‌های سطح سوم، شامل استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، گلستان و یزد است.

وی تصریح کرد: حق‌المشاوره سایر شهرستان‌ها در هر یک از این سطح‌بندی‌های اعلام شده، 20 درصد کمتر از نرخ مرکز هر استان است.

معاون مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با اشاره به شاخصه‌های تعرفه‌گذاری یاد شده اذعان کرد: از جمله ویژگی‌های این تعرفه‌گذاری که در میان سایر نهادهایی که خدمات مشاوره و روان‌شناختی ارائه می‌دهند آن را متمایز می‌کند، این است که کلیه تعرفه‌ها و حق‌المشاوره‌ها با پشتوانه اقتصاد مراکز مشاوره و اقتصاد استان، مرکز و شهرستانی که در آن خدمات ارائه می شود در نظر گرفته شده است.

معاون مشاوران خانواده مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه عنوان کرد: رئیس قوه قضائیه طی چند مرحله ملاحظات و نکات مد نظر خود را نسبت به این تعرفه‌گذاری انجام داده است و در نهایت با ارشادات ایشان و به‌منظور رعایت حال مراجعان، مقداری از پیشنهاد کارشناسی اولیه کاسته شد و تعرفه برای اجرا، ابلاغ شد.

وی گفت: در این تعرفه‌گذاری سعی شده که نسبت به اقشار ضعیف ملاحظه صورت گیرد.

ابراهیمی در پایان بیان کرد: بر اساس دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت مراکز مشاوره خانواده، فاقدین تمکن مالی و کسانی که از نظر اقتصادی امکان پرداخت حق‌المشاوره را ندارند، تحت پوشش خدمات معاضدتی قرار خواهند گرفت و قوه قضائیه با معرفی که نسبت به فاقدین تمکن مالی خواهد داشت، هم از ناحیه خود خدمات معاضدتی و رایگان ارائه خواهد داد و هم با همکاری سازمان‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی نسبت به ارائه خدمات رایگان به این افراد اقدام خواهد کرد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت رئیس قوه قضائیه قوه قضائیه قیمت های روز در یک نگاه کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه مراکز مشاوره قوه قضائیه رئیس قوه قضائیه استان های سطح تعرفه گذاری هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری

 عباس عبادی روز پنجشنبه درباره آخرین تغییرات حق الزحمه دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، افزود: حق الزحمه کار دانشجویی دانشجویان سال آخر پرستاری از ساعتی ۲۰ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان افزایش یافته و همچنین برای دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری نیز حق الزحمه ساعتی ۳۵ هزار تومان تصویب شده است.

وی اظهار داشت: این افزایش به پیشنهاد معاونت پرستاری و با تصویب هیأت امنای مشترک وزارت بهداشت صورت گرفته است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، با بیان اینکه دانشجویان پرستاری در دوران تحصیل خود، ضمن کسب تجربه عملی، بخشی از هزینه‌های تحصیل خود را نیز از طریق کار دانشجویی تامین می‌کنند، خاطرنشان کرد: افزایش ۵۰ درصدی حق الزحمه کار دانشجویی، گامی مثبت در جهت حمایت و قدردانی از تلاش‌های ارزشمند آنان در عرصه سلامت کشور به شمار می‌رود.

به گفته عبادی، توجه به دانشجویان، انگیزه و روحیه آنان را برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر ارتقا خواهد داد و به نفع نظام سلامت کشور خواهد بود.

در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجوی پرستاری در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند و در ۲ سال گذشته ۱۶ هزار تخت به سرانه تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است.

پیشتر معاون پرستاری وزارت بهداشت از ابلاغ تعرفه خدمات پرستاری در سال ۱۴۰۳ خبر داده و گفته بود: امسال برای نخستین بار تعرفه ترجیحی برای مناطق کمتر برخوردار تصویب شد که گامی در جهت دسترسی عادلانه مردم به خدمات پرستاری و انگیزه همکاران جهت ماندگاری در این مناطق است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت به افزایش ۵۰ درصدی ضریب ریالی k پایه کارشناسان پروانه‌دار و پرستاری اشاره کرد و افزود: این افزایش نسبت به سال گذشته از ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان به ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

دکتر عبادی همچنین گفت: ۱۵ درصد به ارزش نسبی خدمات پرستاری (k) نسبت به سال قبل اضافه شده است که این مصوبات منجر به رشد مناسبی در میزان تعرفه پرستاران در سال ۱۴۰۳ خواهد شد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به مزایای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، تصریح کرد: با اجرای این قانون، استقلال مالی و ارتقای هویت سازمانی گروه پرستاری بهبود یافته است.

وی افزود: این قانون منابع جدید مالی را برای بیمارستان‌ها فراهم کره است. دانشگاه‌های علوم پزشکی موظفند در توزیع این منابع وفق دستورالعمل‌های ابلاغی نقش فعالانه‌ای داشته باشند تا منافع آن به طور عادلانه به تمامی پرستاران برسد.

وی از اهتمام دولت سیزدهم و وزارت بهداشت برای حل مشکلات پرستاری خبر داد و گفت: این دستاورد‌ها حاصل تلاش‌های یکساله و اصلاحات انجام شده در قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که بدون شک، این اقدامات گامی کوچک در جهت ارتقای جایگاه پرستاران در نظام سلامت کشور و افزایش انگیزه آنها برای ارائه خدمات بهتر به مردم شریف ایران خواهد بود.

منبع: ایرنا

tags # اخبار پزشکی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • ارائه مشاوره رایگان روانشناسی در مراکز سراج/ فعالیت ۸۳ مرکز
  • ۴۲ هزار نفر از مراکز بهداشتی و درمانی خوشاب خراسان خدمات گرفتند
  • رفع مسائل کسب و کار و توسعه ایده استارتاپی در پاویون مشاوران اینوتکس ۲۰۲۴
  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • افتتاح سامانه تلفنی رایگان مشاوره حقوقی در آذربایجان شرقی
  • مشاوران پلیس مرکزی بیش از ۴۲ هزار خدمت روانشناختی ارائه کردند
  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری
  • بررسی عملکرد مراکز مهر خانواده در سلماس
  • تعرفه بزرگ‌ترین مشکل روانشناسان است/ لغو پروانه متخلفین از ۳ ماه تا ۵ سال
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند