Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ افزایش بازده اوراق قرضه نیز  به عاملی برای کاهش قیمت فلزات گرانبها محسوب می‌شود، با این حال علاقه سرمایه‌گذاران به فروش فلزات گرانبها با توجه به افزایش قیمت نفت کاهش یافته که  نشان می‌دهد طلای سیاه به عنوان رهبر بخش کالاهای خام حداقل در کوتاه مدت به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس روز گذشته طلای آتی فوریه با ۰.۵۰ دلار کاهش به قیمت ۱۷۸۴.۲۰ دلار رسید و نقره آتی مارس در بازار کومکس نیویورک با ۰.۰۹۸ دلار کاهش به قیمت ۲۲.۴۳ دلار در هر اونس معامله شد.

ترس از اومیکرون که در دو هفته گذشته در بازارهای مالی مشاهده شده است، به سرعت محو شد و معامله‌گران و سرمایه‌گذاران با ریسک پذیری بیشتری وارد بازارها شده‌اند. فایزر به تازگی گزارش داده که سه دوز از واکسن‌های این شرکت، می‌تواند اومیکرون را خنثی کند. اگرچه می‌توان گفت که دو دوز هم از اثرات جدی این سویه جلوگیری خواهد کرد. با گذار از نگرانی اومیکرون، تمرکز بر موارد دیگر از جمله سرعت دادن فدرال رزرو به برنامه خرید اوراق قرضه، افزایش یافته است. جلسه کمیته بازار آزاد فدرال رزرو FOMC هفته آینده برگزار خواهد شد. اکنون بازار انتظار دارد که فدرال رزرو در ماه می سال آینده نرخ بهره را افزایش دهد. البته نیاز به اشاره است که فدرال رزرو اخیرا دیدگاه خود را در رابطه با «گذرا بودن» تورم کنونی تغییر داده است.

معاملات در بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا افزایشی بود. در ایالات متحده هم هر سه شاخص اصلی افزایش اندکی یافتند. بازارهای سهام چین در هفته جاری به دلیل عدم بازپرداخت بدهی غول توسعه املاک اورگراند که روز دوشنبه بود، عمدتا روند کاهشی داشته است.

معامله‌گران همچنین وضعیت اوکراین و روسیه را به شدت تحت نظر دارند. بایدن رییس‌جمهوری آمریکا در مکالمه تلفنی با پوتین رییس‌جمهوری روسیه، به این موضوع هم اشاره داشت. اگرچه هیچ پیشرفتی در کاهش تنش‌ها مشاهده نشده است. به نظر می‌رسد وضعیت میان طرفین نسبت به قبل متشنج‌تر خواهد شد و این بدان معناست که دارایی‌های امن از جمله طلا، نقره و اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا احتمالا در کوتاه مدت بیشتر مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار خواهند گرفت.

در بازارهای کلیدی خارجی روز گذشته قیمت نفت خام نیمکس افزایش یافت و هر بشکه به قیمت ۷۲.۶۵ دلار معامله شد. افزایش شدید قیمت نفت خام در هفته جاری بیانگر آن است که بازار این کالا در کوتاه مدت به پایین‌ترین سطح خود رسیده بود. شاخص دلار آمریکا اما روز گذشته اندکی کاهش یافت. همچنین بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری ایالات متحده در معاملات روز گذشته به محدوده ۱.۵۲۳ درصدی رسید.

نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا

از دیدگاه تکنیکال، روند صعودی معاملات آتی طلا از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است اگرچه برای ادامه این روند بازار باید قدرت بیشتری از خود نشان دهد. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۸۴۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و کمترین سطح قیمت معاملات ماه نوامبر یعنی ۱۷۶۱ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۷۹۴.۳۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۰۰ دلار در هر اونس است. سطح حمایتی نخست طلا در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته جاری یعنی ۱۷۷۲.۴۰ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۱۷۶۲.۲۰ دلار در هر اونس است.

نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره

روند نزولی معاملات آتی نقره مارس از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. قیمت‌ها در نمودارهای میله‌ای روزانه در یک روند نزولی سه هفته‌ای قرار گرفته‌اند. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت ۲۴ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح حمایتی و پایین‌ترین سطح قیمت معاملات ماه سپتامبر یعنی ۲۱.۴۶ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره در بالاترین سطح قیمت معاملات هفته جاری یعنی ۲۲.۶۳۵ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در ۲۳ دلار در هر اونس مشاهده شده است در حالی که سطح حمایتی نخست نقره بر روی پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۲.۰۳۵ دلار در هر اونس و سطح حمایتی دوم بر روی ۲۲ دلار در هر اونس قرار گرفته است.

پربیننده ترین قیمت دلار ۱۶ آذر ماه۱۴۰۰ قیمت دلار ۱۷ آذر ماه۱۴۰۰ ترمز دلار کشیده شد / عقب نشینی خریداران در آستانه مذاکرات قیمت سکه امروز چند؟ (۱۴۰۰/۹/۱۶)​​ میزان مالیات خرید و فروش ارز اعلام شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قیمت طلا معامله گران بازار طلا بازار جهانی طلا فلزات گرانبها پایین ترین سطح قیمت معاملات ترین سطح قیمت معاملات هفته دلار در هر اونس و سطح دلار در هر اونس فدرال رزرو سطح مقاومت اوراق قرضه سطح حمایتی هفته جاری کوتاه مدت روز گذشته هدف بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۸۸۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت دلار ۹ فروردین ۱۴۰۳ / تنور قیمت دلار داغ شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت دلار در حالی نخستین روزهای سال جدید را سپری می‌کند که اخبار نامساعد سیاسی به ویژه در حوزه روسیه و اکراین بازار داخلی ارز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با وجود اینکه معاملات نقدی ارز در بازار آزاد هنوز آغاز نشده، اما معاملات پشت خطی فعال است و همین معاملات به بازار نقدی خط می‌دهد.

تجارت‌نیوز در گزارشی نوشت: قیمت دلار چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ در معاملات پشت خطی در پله‌های اول و دوم کانال ابتدایی کریدور ششم نوسان داشت و نسبت به روز گذشته افزایشی در حدود ۳۰۰ تومانی داشت.

برخی معامله گران بازار ارز معتقدند افزایش تنش میان روسیه و اکراین در پی حمله تروریستی به روسیه تنور قیمت دلار را داغ کرده است. آنها معتقدند در صورتی که این تنش‌ها افزایش یابد دلار به راحتی در کریدور ششم پیشروی خواهد داشت.

قیمت دلار ۸ فروردین ۱۴۰۳

قیمت اسکناس دلار چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ در مرکز مبادله ایران بدون تغییر نسبت به روز دوشنبه روی رقم ۴۳ هزار و ۴۷۲ تومان ثابت ماند. قیمت حواله دلار نیز در این مرکز بدون تغییر بود و رقم ۴۰ هزار و ۵۵۲ تومان را ثبت کرد.

قیمت یورو در بازار آزاد در این روز با افزایش ۵۰۰ تومانی مواجه بود و به رقم ۶۶ هزار و ۲۳۰ تومان رسید. قیمت اسکناس یورو و حواله یورو در مرکز مبادله اما کاهشی بود و به ترتیب ارقام ۴۷ هزار و ۶۸ تومان و ۴۳ هزار و ۹۰۷ تومان را ثبت کرد.

قیمت درهم امارات اما در بازار آزاد روز چهارشنبه رشد کرد و به ۱۶ هزار و ۵۶۰ تومان رسید. قیمت اسکناس و حواله درهم اما در مرکز مبادله نسبت به روز گذشته ثابت ماند و به ترتیب ارقام ۱۱ هزار و ۸۳۷ تومان و ۱۱ هزار و ۴۲ تومان را ثبت کرد.

قیمت پوند انگلیس هم روز چهارشنبه به ۷۷ هزار و ۲۰۰ تومان در بازار آزاد رسید. قیمت لیر ترکیه نیز در این روز در بازار آزاد ۱۸۹۵ تومان بود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888719

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ فروردين
  • ثبات نرخ دلار و درهم و رشد قیمت یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • سقوط بیت‌کوین
  • پیش بینی قیمت دلار ۹ فروردین ۱۴۰۳ / تنور قیمت دلار داغ شد
  • روند جمع‌آوری گازهای مشعل در ۱۴۰۳ شتاب می‌گیرد/ بهره‌برداری از ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ در آینده‌ای نزدیک
  • پیش بینی قیمت دلار ۸ فروردین ۱۴۰۳/ ترمز دلار کشیده شد؟
  • ثبات قیمت انواع ارز در معاملات مرکز مبادله
  • بازار رمزارز‌ها / صعود دوباره بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار
  • توفان بورس و ابهام در بازار ارز / در خرید دلار و سکه احتیاط کنید!